Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، منصور غلامی  وزیر علوم  در نامه‌ای به دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، افزایش اعتبارات متمرکز این وزارتخانه از جمله ابلاغ ۳۵۰۰ میلیارد ریال برای پرداخت پاداش پایان خدمت اعضای هیئت علمی و غیرهیئت علمی را خواستار شد.در این نامه آمده است:
 
اعتبارات متمرکز وزارت علوم به منظور پرداخت پاداش پایان خدمت اعضای هیئت علمی و غیرهیئت علمی از سال ۱۳۹۳ تاکنون رشد نداشته است؛ این در حالی است که تعداد بازنشسته‌ها، به ویژه اعضای هیئت علمی در سال ۱۳۹۶ افزایش چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
«اعتبار مصوب سال جاری به میزان ۷۲۰ میلیارد ریال فقط پاسخگوی پاداش پایان خدمت تا آبان ماه ۱۳۹۵ خواهد بود و عملاً سه ماهه آخر سال ۱۳۹۵ و بازنشستگان سال ۱۳۹۶ که پرونده آنان تکمیل و در این وزارت جمع‌آوری شده است، اعتباری بالغ بر ۲،۲۰۰ میلیارد ریال نیاز خواهد داشت؛ لذا انتظار دارد حدود ۳۵۰۰ میلیارد کمبود اعتبار ردیف مربوطه به دلیلِ نداشتن افزایش منطقی طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ جبران گردد تا این وزارت پاسخگوی مراجعان، بویژه اعضای محترم هیئت علمی باشد که سالیان متوالی با همه کمبود‌ها به تربیت نیروی متخصص همت گمارده‌اند.»
 
وزیر علوم دربخش پایانی نامه خود خطاب به دکتر نوبخت، «لزوم توجه به شأن ارزنده خانواده آموزش عالی به منظور پاسداشت زحمات بازنشستگان معزز» را یادآور و اقدام عاجل سازمان برنامه و بودجه برای ابلاغ اعتبار معادل ۳،۵۰۰ میلیارد ریال به این وزارت از محل ردیف‌های مرتبط ذیل جدول شماره (۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ را خواستار شده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزیر علوم ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، عباس سارانی گفت: طرح اضطراری آبرسانی به شهر طبس برای تامین بخشی از نیاز این شهر در افق ۱۴۱۰ به میزان حدود ۲.۱ میلیون متر مکعب در سال (معادل ۱۰۰ لیتر بر ثانیه)، در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی این طرح آبرسانی افزود: مسیر انتقال آب از یکی از دشت‌های مجاور شهر طبس به طول ۳۲ کیلومتر است که تاکنون حدود ۱۰ کیلومتر آن اجرا شده همچنین مناقصه خرید لوله با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان برگزار و برنده نیز مشخص شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: خطوط جمع آوری به طول هفت کیلومتر، مخزن جمع آوری هزار مترمکعبی و خط انتقال به قطر ۴۰۰ میلی متر از جنس چدن داکتیل به طول ۳۲ کیلومتر از مشخصات فنی این طرح است.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری شده در صورت تخصیص کامل اعتبار، طرح تنش آبی طبس تا پایان تابستان سال جاری تکمیل شود گفت: در مجموع برای این طرح ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان آن ابلاغ شده است.

سارانی افزود: خراسان جنوبی با تداوم خشکسالی‌های مستمر و کاهش ذخایر منابع آب زیرزمینی در چند شهر از جمله طبس دچار تنش آبی شده که با توجه ویژه دولت سیزدهم در تلاش هستیم در زمینه آب شرب، بخشی از مشکلات کم آبی این شهر کاسته شود.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ و سفر دوم استانی ۲۴ و ۲۵ آذر ۱۴۰۱ انجام شد که مصوبات راهگشایی در حوزه زیرساختی و عمرانی برای این استان به همراه داشت.

دیگر خبرها

  • مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل ماندنی شد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه در خدمت حل مسائل کشور
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد
  • امتیاز پژوهشی تألیف کتب درسی بدست اعضای هیئت علمی افزایش می‌یابد