Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-04@21:22:21 GMT

رتبه تاپیکو در بورس از ۲۳۸ به ۸۴ رسید

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۰۱۴۲۶

رتبه تاپیکو در بورس از ۲۳۸ به ۸۴ رسید

رتبه «تاپیکو» در بین شرکت‎های پذیرفته شده در بورس از ۲۳۸ به ۸۴ و در بین شرکت‎های هلدینگ بورسی رتبه شرکت از ۲۹ به ۱۱ ارتقا یافت.

 

مدیرعامل هلدینگ تاپیکو امروز سه شنبه (۱۹ تیرماه) درآیین نمادین پنجمین سالگرد حضور «تاپیکو» در بورس اظهار کرد: صادرات تاپیکو از ۳۱درصد در سال ۹۵ به ۴۰درصد در سال ۹۶ ارتقا یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود مخدومی درآیین پنجمین سالروز ورود شرکت سرمایه‎گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین به بورس و اوراق بهادار گفت: در حال حاضر این مجموعه دارای ۳۸شرکت کنترلی و ۴۲شرکت غیرکنترلی است. سود اصلی مجموعه از شرکت‎های بورسی حاصل می‏شود، لذا هر چه شفافیت در بازار سرمایه افزایش یابد میزان بازدهی افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل «تاپیکو» افزود: صادرات تاپیکو از ۳۱درصد در سال ۹۵ به ۴۰درصد در سال ۹۶ رسیده و همچنین صادرات شرکت ۱۶درصد رشد در مقدار و ۳۱درصد افزایش ارزش آن را شاهد بودیم.

مخدومی درباره کاهش هزینه‎های تامین مالی در «تاپیکو» اظهار داشت: در راستای کاهش هزینه‏های تامین مالی از ابزارهای نوین بازارسرمایه و تسویه بخشی از بدهی‎ها و تسهیلات با هدف کاهش هزینه‎های تامین مالی در دستور کار قرار گرفته است. به گونه‎ای که برای کاهش این هزینه ۲۴۳میلیارد تومان اوراق تبعی برای پتروشیمی جم و ۱۰۰میلیارد تومان اوراق تبعی برای شرکت پتروشیمی شازند منتشر شده است.

وی ادامه داد: در پی کاهش هزینه‎ها ۷۰۰میلیارد تومان وام بانکی تسویه شده است.

مدیرعامل این شرکت درباره افزایش سرمایه «تاپیکو» گفت: با توجه به افزایش سرمایه شرکت در آبان ۱۳۹۶ و موافقت سازمان بورس با آن، اقدام‎های اولیه آن انجام شد و تکلیف حق‏تقدم‏های استفاده نشده آن نیز مشخص شد که در پی آن توانستیم عنوان برترین شرکت بورسی کشور را براساس سرمایه ثبتی به دست بیاوریم.

مخدومی درباره شفافیت «تاپیکو» اعلام کرد: از آنجایی که بیش از ۸۳درصد از سود سازی هلدینگ از شرکت‎های بورسی است، «تاپیکو» توانسته شفافیت منحصر به فردی را در بین سایر شرکت‎های بورسی به خود اختصاص بدهد.

وی همچنین از پی‌گیری عرضه ۴شرکت در حوزه گاز، پتروشیمی، انرژی و صنعت سلولزی خبر داد.

مدیرعامل «تاپیکو» اعلام کرد: پتروشیمی مرجان و ایلام تا پایان سال به بهره‎برداری آزمایشی  می‎رسد. علاوه بر این هزینه اجرایی پتروشیمی مرجان ۷۰۰میلیون یورو است

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،بر اساس اعلام بنیاد خیرین دانشگاه دولتی تربت حیدریه همه رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ در تمامی رشته‌های کنکور سراسری (علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر) ۱۴۰۳ شهرستان تربت حیدریه (زاوه، مه ولات، جلگه رخ، کدکن و بایگ) توسط نیک اندیش مهندس مروج تربتی برای پنجمین سال متوالی بورسیه تحصیلی می‌شوند. 
داوطلبان با رتبه زیر ۱۰۰۰ کشوری که دانشگاه‌های شهرستان تربت حیدریه (دانشگاه دولتی، علوم پزشکی، فرهنگیان) را برای تحصیل انتخاب کنند به مدت ۴ سال تحصیلی (۳۶ ماه تحصیلی هر ماه ۳۰۰ هزار تومان) و داوطلبانی که سایر دانشگاه‌های کشور را انتخاب نمایند به مدت یک سال تحصیلی (۹ ماه تحصیلی هر ماه ۳۰۰ هزار تومان) مشمول بورسیه تحصیلی می شوند. 

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • گلایه شرکت‌ های ترانزیتی از افزایش هزینه‌ های مرزی و توقف کانتینرها در دوغارون
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه