Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با ادامه شکست‌های پی‌درپی گروه‌های تروریستی تکفیری در شهر درعا و جنوب سوریه در یک ماه اخیر که در برابر ارتش سوریه و محور مقاومت صورت‌گرفته و شاهد آزادسازی ده‌ها روستا و شهرک از لوث تروریست‌ها در این مناطق هستیم، رژیم صهیونیستی در حمایت از تروریست‌ها دیروز دوشنبه به پایگاه نظامی در شرق حمص حمله هوایی و موشکی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری سانا با اعلام اینکه پدافند هوایی سوریه تجاوز علیه فرودگاه نظامی تیفور در شرق حمص را دفع کرده است، عنوان کرد: فرودگاه نظامی تیفور در ریف شرقی حمص دوشنبه در معرض یک حمله خصمانه موشکی قرار گرفت که سامانه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه به مقابله با آن پرداخته و از تحقق هدف موشک‌ها جلوگیری کرد. ارتش سوریه یکی از جنگنده‌های متجاوز اسرائیلی به «تی-۴» را هدف گرفت. این منبع اضافه کرد: «سامانه‌های دفاعی ما یکی از هواپیماهای مهاجم را هدف قرار داد و مابقی را وادار کرد حریم هوایی سوریه را ترک کنند.»

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم عنوان کرد؛ جنگنده‌های اسرائیلی که برای گریز از ردیابی در ارتفاع کم پرواز می‌کرده‌اند از مرز اردن وارد خاک سوریه شدند و پس از عبور از منطقه «التنف» به پایگاه هوایی تی-۴ رسیدند.

فرودگاه تی-۴ واقع در ریف شرقی حمص هم‌اکنون خط اول دفاع منطقه حمص در برابر تهدیدهای داعش محسوب می‌شود، اما رژیم صهیونیستی به‌خصوص طی ماه‌های اخیر در راستای حمایت از تروریست‌ها، آن را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم اسرائیل و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه همچنین تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی در سوریه کشف کرده است.

در فروردین ماه امسال هم رژیم صهیونیستی چندین موشک به پایگاه هوایی و نظامی «تیفور» در استان حمص سوریه شلیک کرد که سامانه پدافند هوایی سوریه آن‌ها را منهدم کردند. هرچند پدافند هوایی سوریه هشت فروند موشک مهاجم را منهدم کرد اما این حملات موجب شد تا شماری کشته و زخمی شوند. بر اساس این گزارش، در مجموع هشت موشک به فرودگاه هوایی تیفور شلیک شده است که در پی آن شماری کشته و زخمی شده‌اند.

«مسعود اسداللهی» کارشناس امورسوریه با اشاره به تکرار حملات رژیم صهیونیستی به پایگاه نظامی تی‌فور سوریه، به روزنامه «صبح‌نو» گفت: هر زمان که ارتش سوریه یا محور مقاومت موفق می‌شود و به پیروزی‌هایی دست پیدا می‌کند، شاهد حملات هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی به برخی از نقاط سوریه می‌شویم.

این کارشناس امور غرب آسیا  افزود: اکنون ارتش سوریه در جنوب این کشور و منطقه درعا به موفقیت‌های خوبی رسیده است؛ همچنین توانسته است گذرگاه نصیب را تحت کنترل خود درآورد. این پیروزی‌ها موجب شده است تا رژیم صهیونیستی با موشک هدایت‌شونده به مواضعی در تی‌فور سوریه حمله کند تا اذهان را نسبت به موفقیت‌های ارتش این کشور منحرف سازد.

اسداللهی ادامه داد: موضوع دیگری که می‌توان مطرح کرد این است که صهیونیست‌ها در تلاشند تا گروه‌های تکفیری و تروریست را در زمان شکست؛ ‌این‌گونه روحیه دهند و با ‌این‌گونه اقدامات نشان می‌دهند که از حمایت‌های آمریکا و اسرائیل برخوردار هستند و آن‌ها را تشویق به مقاومت کند.

وی افزود: روزهای اخیر شاهد فروپاشی گروه‌های مسلح و تروریست بودیم و خودشان را به دولت سوریه تسلیم می‌کردند. اسرائیل هم تلاش می‌کند با ‌این‌گونه حملات به تروریست‌ها بگوید که همراه آن‌هاست ولی ‌این‌گونه حملات تأثیری در جلوگیری از شکست آن‌ها ندارد و این محور مقاومت و ارتش سوریه است که پیروز میدان جنگ است.

نگرانی رژیم اسرائیل از عدم ورودش به مذاکرات آمریکا و روسیه

وی با اشاره به نشست پیش روی آمریکا و روسیه که قرار است به زودی در فنلاند برگزار شود، تصریح کرد: کشورهای آمریکا و روسیه دارای بحران‌هایی هستند که برای بررسی آن‌ها نشستی دو جانبه در این باره در هلسینکی صورت می‌گیرد؛ نخست، پس از آنکه اف‌بی‌آی از دخالت روسیه در انتخابات آمریکا خبر داد این موضوع تبدیل به یک بحران شد. دیگر اینکه موضوع شبه‌جزیره کریمه و اوکراین است که در روابط دو طرف تأثیر بوده است و طرفین تلاش می‌کنند تا این موضوعات حل و فصل شود.  این تحلیلگر امور سیاسی منطقه؛ ادامه داد: سوریه از دیگر موضوعاتی است که در نشست ترامپ و پوتین مورد بررسی قرارخواهد گرفت. پیروزی‌های ارتش بشار اسد موجب شده است تا این موضوع در نشست دوجانبه مطرح شود و اسراییل که می‌خواهد به‌عنوان یک بازیگر دراین موضوع نقشی داشته باشد و بگوید که بدون موافقت ما نمی‌توانید به توافقی دست یابد و باید دیدگاه ما را در این توافق جای دهید، لذا دست به ‌این‌گونه حملات می‌زند. بهتر بگویم که اسراییل با این حملات می‌خواهد چند نشانه را که پیش‌تر هم اشاره کردم، مورد هدف قرار دهد.

پاسخ غیر مستقیم سوریه به حملات رژیم اسراییل

وی در پاسخ به چگونگی این حملات تجاوزکارانه‌، گفت: این حملات همیشه از سوی رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک سیاست کلی برای آن‌ها بوده است‌. اما برخی مواقع رژیم اسراییل دوست دارد ‌با این حملات سطح تنش را بالا ببرد و این دولت سوریه و نظامی‌های این کشور هستند که باید تصمیم بگیرند ‌چگونه پاسخ رژیم اسراییل را بدهند؛ مستقیم یا غیر مستقیم. پاسخ مستقیم سوریه را اخیراً در جولان مشاهده کردیم که سوریه انجام داد. این کارشناس امور سوریه ادامه داد: معمولاً پاسخ ‌این‌گونه حملات غیرمستقیم است و درباره این تجاوز محور مقاومت تلاش می‌کند تا حمایت‌های خود را از گروه‌های مقاومت فلسطین بالا ببرد و با ‌این‌گونه حمایت‌ها، توپ را به زمین رژیم اسراییل می‌اندازند و پیامدهای منفی آن را به رژیم صهیونیستی تحمیل می‌کنند.

کد خبر 4343231

منبع: مهر

کلیدواژه: اسرائیل سوریه فرودگاه تیفور ایالات متحده آمریکا سوریه رژیم صهیونیستی روسیه ایران دونالد ترامپ فلسطین عراق عربستان سعودی جنگ 2015 یمن اتحادیه اروپا افغانستان ترکیه درعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی

شبکه المیادین در گزارشی با عنوان «سرنگونی پهپاد‌های اسرائیلی به دست حزب الله؛ پیام‌ها و مفاهیم» گفت: مقاومت اسلامی لبنان موفق به ساقط کردن ۵ پهپاد از ابتدای جنگ شده است که این، پیام‌هایی طبق رفتار عملیاتی حزب الله دارد، اما این پیام‌ها چیست؟

«هانی الدالی» کارشناس مسائل مقاومت فلسطین گفتگو با این شبکه به تشریح این پیام‌ها و پیامد‌های سرنگونی پهپاد‌ها برای ارتش اشغالگر پرداخت و گفت: حزب الله دامنه عملیات خود را در چارچوب نبرد چالشی و ارسال پیام‌های نظامی به دشمن گسترش می‌دهد که این بر عرصه سیاسی و واقعیت میدانی تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: اقدامات نظامی حزب الله در راستای اظهار برتری در برابر ارتش اشغالگر است و حزب الله در راستای بهبود وضعیت و آزمودن توان دفاعی خود در زمین و آسمان حرکت می‌کند.

الدالی درباره پیام‌ها و مفاهیم سرنگونی پهپاد‌ها به دست حزب الله تصریح کرد: شواهد بیانگر این است که حزب الله سامانه هشداردهنده پیشرفته‌ای در اختیار دارد که آن را قادر می‌سازد تا اهداف هوایی متخاصم را شناسایی کند. این سامانه به مقاومت لبنان امکان می‌دهد تا موقعیت هوایی را به شکل پیشرفته ارزیابی و ترسیم کند. سامانه‌های دفاعی پیشرفته‌ای که حزب الله در اختیار دارد آن را قادر می‌سازد که این نوع پهپاد‌ها به ویژه «هرمس ۹۰۰» بسیار پیشرفته و گرانقیمت را که اشغالگران آن را «ستاره پیشگام» می‌نامند، سرنگون کند.

الدالی افزود: این همچنین سبب محرومیت اشغالگران از برتری هوایی و اطلاعاتی در آسمان و صحنه عملیاتی می‌شود و قدرت جمع آوری اطلاعات از فرماندهان و نیرو‌های مقاومت و امکانات آنها را از کار می‌اندازد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، تاثیر روحی بر دشمن صهیونیست و جبهه داخلی آنها دارد و در مقابل، روحیه مقاومت لبنان و حامیان آن را بالا می‌برد.

مقاومت اسلامی لبنان یکشنبه شب یک پهپاد اسرائیلی از نوع هرمز ۴۵۰ را بر فراز جنوب لبنان سرنگون کرد.

«عمیر بوحبوط» تحلیلگر نظامی رسانه صهیونیستی «واللا» با اشاره به سرنگونی پهپاد این رژیم به دست حزب الله لبنان و ضربات مهلک حزب الله در منطقه عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی به اشغالگران گفته بود: حزب الله ضربه مهلکی به اسرائیل وارد کرده است.

وی درباره از دست رفتن برتری هوایی در لبنان هشدار داده و آن را عاملی برای کاهش توان جمع آوری این رژیم دانسته و اذعان کرده بود: ما با مشکل بزرگی روبرو هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • حملات هوایی شدید بامدادی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • سوریه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به درعا را دفع کرد
  • پدافند ارتش سوریه تجاوز نظامی بامدادی اسرائیل را ناکام گذاشت
  • حملات حزب الله لبنان به چند پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی