Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-وزیر نفت گفت: دستور توهین‌آمیز ترامپ به برخی اعضای اوپک که توهین به حاکمیت ملی کشورهای مستقل عضو این سازمان است.

بیژن زنگنه وزیر نفت کشور درباره مقابله ایران با سیاست‌های نفتی آمریکا اظهار کرد: به هرحال یک جنگ تجاری جریان دارد و در این میان، ما هم کارهای خود را به پیش می‌بریم و تاکنون تغییر عمده‌ای در مقدار تولید و فروش نفت خام ایران حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین درباره سیاست‌های آمریکا و توئیت‌های رئیس جمهوری این کشور در مورد اعمال فشار به برخی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای افزایش تولید اظهار کرد: اصل و اساس اوپک بر این است که بازار نفت، سیاسی نباشد و عوامل سیاسی در بازار دخالت نداشته باشند تا عرضه و تقاضا، قیمت نهایی نفت را تعیین کند.

وزیر نفت ادامه داد: برخی اقدام‌های سیاسی و بی‌ثباتی‌ها، سبب ایجاد نگرانی در بازار نفت و افزایش قیمت می‌شود و از جمله دستور توهین‌آمیز ترامپ به برخی اعضای اوپک که توهین به حاکمیت ملی کشورهای مستقل عضو این سازمان است، سبب افزایش نگرانی‌ها در این بازار شده است.

برخورد ترامپ با برخی کشورهای عضو اوپک توهین‌آمیز است

زنگنه، اقدام‌های ترامپ را  سبب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی عنوان کرد و افزود: این که وی به کشوری مستقل دستور می‌دهد تولید را بالا ببرید، زیرا من با پول اندکی که از شما می‌گیرم از شما محافظت کرده و امنیت شما را تامین می‌کنم، درست نیست. این افزون بر این‌که برای مردم این کشورها و حاکمیت ملی‌شان بسیار توهین‌آمیز است، سبب بی ثباتی در بازار نفت هم می‌شود.

وی در خصوص افق پیش روی بازار جهانی نفت و صادرات ایران هم گفت: باید ببینیم در ماه‌های آتی، چه تغییری حاصل می‌شود و بازار به کدام سو می‌رود، اما تاکید می‌کنم که وزارت نفت و دولت در قبال اقدام‌های آمریکا، مقابله کرده و تمام تلاش خود را مصروف داشته و دارد تا بازار خود را حفظ کند.

وزیر نفت همچنین درخصوص پیشنهاد نفتی ارائه شده در بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا به کشورمان در مذاکرات اخیر گفت: البته من هنوز این پیشنهاد را ندیده‌ام، اما همکاران وزارت امور خارجه آن را دیده و در ظاهر از جزئیات آن هم خیلی راضی نبوده‌اند، زیرا ما از اتحادیه اروپا انتظار داریم مسئولیتش را در حفاظت از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) انجام دهد.

زنگنه همچنین درباره موضع رئیس جمهور در قبال صادرات نفت ایران نیز گفت: بیانات و نظر رئیس جمهوری کاملا روشن و شفاف بود.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۲۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد

وزارت نفت عراق امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عراق صادرات نفت خام خود را در ماه‌های آینده به ۳.۳ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد تا هرگونه افزایشی را که در ژانویه و فوریه به ثبت رسیده است جبران کند.

این وزارتخانه توضیح داد که این تصمیم را به این دلیل اتخاذ کرده است که متعهد به کاهش داوطلبانه توافق شده در سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس) است.

علاوه بر عراق، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت، روسیه و قزاقستان با کاهش داوطلبانه تولید نفت برای بالا بردن قیمت‌های جهانی موافقت کردند.

اعضای ائتلاف اوپک پلاس که به صورت داوطلبانه تولید نفت را در سه ماهه اول سال جاری کاهش داده بودند، موافقت کردند که این کاهش را تا سه ماهه دوم تمدید کنند. در نوامبر گذشته، کشور‌های عضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدان آن به ریاست روسیه، با کاهش داوطلبانه تولید به میزان تقریبی ۲.۲ میلیون بشکه در روز در مجموع در سه ماهه اول، که شامل عربستان سعودی نیز می‌شود، موافقت کردند.

اوپک پلاس از اواخر سال ۲۰۲۲ برای حمایت از بازار در بحبوحه افزایش تولید آمریکا و سایر تولیدکنندگان غیرعضو و نگرانی در مورد تقاضا در حالی که اقتصاد‌های بزرگ با بحران نرخ بهره بالا مواجه هستند، مجموعه‌ای از کاهش تولید را اجرا کرده است. بعداً عربستان سعودی، روسیه، کویت و الجزایر تمدید کاهش داوطلبانه تولید نفت خود را به مدت ۳ ماه دیگر تا ژوئن ۲۰۲۴ اعلام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • عراق نفت کمتری صادر می‌کند
  • مذاکرات عراق باآژانس بین‌المللی اتمی برای ساخت راکتورهسته‌ای
  • خبرنگار دانمارکی: یورگن کلوپ اهل توهین نیست؛ او واکنش محترمانه‌ای داشت
  • عراق صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  • غریب‌آبادی: ایران برای رسیدگی به مسائل داخلی خود ذیصلاح است
  • ایران برای رسیدگی به تمامی مسائل داخلی خود ذی‎صلاح است
  • ترامپ برای اولین‌بار خواستار آتش‌بس در غزه شد
  • ایران در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ اقدام‌های گسترده‌ای برای صیانت از حقوق مردم انجام داده است
  • ایران در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ اقدام‌های گسترده‌ای را برای صیانت از حقوق مردم انجام داده است
  • رویکرد تبعیض آمیز مسئولان در خصوص افزایش حقوق کارگران/ چرا به افزایش حداقل بگیران دولتی استناد نمی‌کنید؟