Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمدید مهلت رسیدگی به پرونده سپنتا نیکنام، تعیین تکلیف ارز حجاج در کمیسیون فرهنگی، تکذیب آزادی متهم ۳۱ میلیارد تومانی، زمان اقدامات عملی اروپا برای حفظ برجام از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، تمدید مهلت رسیدگی به پرونده سپنتا نیکنام، تعیین تکلیف ارز حجاج در کمیسیون فرهنگی، کذیب آزادی متهم ۳۱ میلیارد تومانی، افزایش امیدواری در مردم با تغییر تیم اقتصادی دولت، زمان اقدامات عملی اروپا برای حفظ برجام از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷ است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارز مسافرتی برای تمامی سفرهای خارج از کشور ممنوع شود/ مسئولان بانک مرکزی تنگناهای ارزی کشور را درک کنند

طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد اختصاص ارز به حجاج به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: مسئولان بانک مرکزی بارها اعلام کردند در سیاست های ارزی شان قصد دارند ارز مسافرتی را قطع کنند اما ما شاهد اقدام جدی از سوی آنها نبودیم. اگر قرار است ارز مسافرتی را برای حجاج قطع کنند پس باید ارز مسافرتی را برای تمام سفرهای خارجی قطع کنند، اینگونه نباشد که فقط به حجاج ارز اختصاص پیدا نکند.

 

 

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به ادعاهای مطرح شده درباره این شورا

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان به برخی اظهارات و ادعاهای مطرح شده درباره این شورا پاسخ داد و در  کانال خود نوشت:

«باسمه‌تعالی

یک ادعا و یک پاسخ!

مدتی است که برخی افراد اظهارات و ادعاهای اثبات نشده‌ای نسبت به شورای نگهبان مطرح می‌نمایند، باید گفت که بهترین راه، ارائه اسناد چنین ادعاهایی به محکمه است که با متخلفان احتمالی برخورد شود، چراکه اگر شخصی اطلاعاتی از جرم یا تخلفی داشته باشد و عامدا آن را پنهان کند می‌تواند خود نوعی تخلف محسوب شود.

 

 

اهم اقدامات دولت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعلام شد

سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان كرمانشاه با انتشار گزارشي، اهم اقدام‌هاي انجام شده در مورد زلزله بيست و يكم آبان‌ماه ۱۳۹۶ اين استان را اعلام كرد. در مناطق زلزله‌زده، تاكنون ۲۷ هزار واحد آواربرداري، ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد پي‌كني، ۱۵ هزار و ۹۰۰ واحد بتن و فوندانسيون، ده هزار واحد اجراي اسكلت و شش هزار واحد سقف و ديواركشي انجام شده است.

 

 

دولت به دنبال حل موضوع حمل و نقل عمومي در کلان شهرهاست/اصفهان در تاريخ تحولات كشور پيشرو و پيشتاز بود

اسحاق جهانگیری، معاون اول رييس جمهور در بدو ورود به فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان با بيان اينكه مردم انقلابي اصفهان همواره در تاريخ كشور و تحولات سياسي، اقتصادي و فرهنگي نقش پيشرو و پيشتاز داشته اند، گفت: براي من و همراهان توفيق بزرگي است كه در اين سفر خدمت آنها رسيده و اداي ادب و احترام كنيم. استان اصفهان جايگاه ارزنده اي در حوزه اقتصادي و صنعتي دارد، بايد به مسائل استان در سطح كلان و ملي نگريسته شود. استان اصفهان در برخي رشته هاي مهم صنعتي نظير فولاد رتبه نخست را در كشور دارد و در اين سفر ضمن گفتگو با مديران ارشد اين بخش از طرح هايي كه تكميل شده بازديد خواهيم كرد.


معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينكه يكي از مهمترين مسائل استان اصفهان موضوع حمل و نقل شهري است، گفت: برنامه ريزي دولت در اين جهت است كه در همه كلان شهرها موضوع حمل و نقل عمومي و بويژه راه اندازي قطار شهري در دستور كار قرار گيرد تا در حاشيه آن به مسائل زيست محيطي نيز توجه ويژه اي شده باشد.

 

 

کمیسیون بهداشت به تخلفات ارزی در حوزه واردات دارو و تجهیزات پزشکی وارد می شود

علی نوبخت حقیقی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این سوال که گفته می شود عده ای به نام تجهیزات پزشکی ارز 4200 تومانی گرفته اند ولی با آن وسایل برقی وارد کشور کرده اند و آیا کمیسیون بهداشت به این مسئله وارد می شود به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: به هر حال در اینکه بی دقتی در اختصاص ارز و نظارت برای بازگشت آن نبوده است، شکی نیست اما باید مسئولان عالی رتبه دولت و قوه قضاییه و دستگاه های نظارتی به این مسئله ورود کنند و با کسانی که در این زمینه تخلف کرده اند هیچگونه مماشاتی نداشته باشند.

 

وی با تاکید بر برخورد قاطع و سریع قوه قضاییه با متخلفان ارزی تصریح کرد: قطعا ما این موضوع را یعنی بحث شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی که ارز 4200 تومانی گرفته اند و به جای واردات دارو و تجهیزات پزشکی کالاهای دیگر وارد کشور کرده اند را در کمیسیون مورد بررسی قرار می دهیم البته هنوز این موضوع مشخص نشده است.

 

بازی های نیمه نهایی جام جهانی را در ورزشگاه آزادی ببینید

تماشای خانوادگی بازی های فوتبال جام جهانی از شروع این جام در میان رسانه ها دست به دست می شد و با همه کش و قوس هایی که به همراه داشت؛ خانواده هایی ایرانی بالاخره توانستند بازی های ایران در جام جهانی را به صورت خانوادگی در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی تماشا کنند و حال نیز مجوز تماشای خانوادگی بازی‌های نیمه‌نهایی جام جهانی در ورزشگاه ۱۲ هزارنفری آزادی از سوی استانداری تهران صادر شده است.

 

 

نوبت اقدامات عملی اروپا برای حفظ برجام فرا رسیده است

سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که در آلمان به سر می‌برد، امروز در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین، با آقای فیلس آنن، وزیر مشاور امور خارجی وزارت خارجه آلمان دیدار و گفتگو کرد. رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: موضوع مهم در مقطع کنونی، تبدیل اراده سیاسی اروپا در حمایت از برجام، به اقدامات عملی در راستای اجرای برجام است، به‌طوری که منافع ایران از برجام تأمین شود.

 

نقش راهبرد ضدتحریمی اروپا در حفظ برجام

سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که در آلمان به سر می‌برد، با یوشکا فیشر، رئیس پیشین حزب سبزها و وزیر خارجه اسبق آلمان دیدار و گفتگو کرد. در این ملاقات، مسائل منطقه، موضوع خروج آمریکا از برجام و نقش اروپا در حفظ این توافق هسته‌ای و نیز مشکلاتی که سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اروپا به وجود آورده است، بحث و بررسی شد. رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: تعهد ایران به برجام به راهبرد اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا بستگی دارد.

 

 

سبحانی نیا: تغییر در کابینه دولت می تواند میان مردم ایجاد امیدواری کند

حجت الاسلام حسن سبحانی نیا، نماینده ادوار مجلس در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان در مورد تغییر کابینه دولت گفت: توجه مطالبات مردم، خواست نمایندگان مردم و اصلاح، ترمیم کابینه و تزریق یک خون جدید به بدنه دولت یک مطالبه عمومی است و می تواند در میان مردم ایجاد امیدواری کند. بی اعتمادی ای که در میان مردم نسبت به ساماندهی امور و حل مشکلات اقتصادی ایجاد شده است را می توان با تغییر کابینه رفع کرد و مجددا امیدی در مردم ایجاد کند. اینکار گویای این است که افراد جدیدی آمدند تا با راه حل های جدید به دنبال حل مشکلات باشند. ترمیم کابینه و اصلاح آن در تمام دولت ها مرسوم بوده است و وقتی شرایطی ایجاد می شود وزرایی که می دانند در حوزه آنها مشکلاتی ایجاد شده است خودشان باید پیشقدم شوند تا افراد جدید با برنامه جدید وارد عرصه شوند و نگذارند کار پیچیده و پیچیده تر شود.

 

تمدید مهلت رسیدگی به پرونده سپنتا نیکنام

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پست اینستاگرام خود در مورد پرونده سپنتا نوشت: در فرودین ماه مهلت سه ماهه رسیدگی به پرونده سپنتا نیکنام تمام شده بود اگر رسیدگی به  آن را تمدید نمی‌کردیم نظر شورای نگهبان‌ قطعی و از دستور کار مجمع خارج می شد. با پیشنهاد این جانب و موافقت آیت‌الله شاهرودی تمدید رسیدگی که طبق آیین نامه که حداکثر یک سال می تواند باشد انجام شد. حل این نوع اختلافات به رای دو سوم مجمع تشخیص مصلحت نظام نیاز دارد به همین دلیل دو هفته پیش بین دو کمییسون حقوقی و سیاسی مجمع جلسه‌ای مشترک گذاشتیم تا نظرات آنها به هم نزدیک‌تر شود.

 

 

بررسی اختصاص ارز دولتی به حجاج با حضور مسئولان سازمان حج و زیارت در کمیسیون فرهنگی

احمد مازنی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: بعد از تعطیلات مجلس و در اولین فرصت با حضور مسئولان سازمان حج و زیارت موضوع اختصاص ارز دولتی به حجاج و همچنین مسایل مربوط به حج را در جلسه ای مورد بررسی قرار می دهیم. بر اساس گزارشی که مسئولان حج ارایه می دهند و گفتگویی که بین اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و مسئولان دولت نیز انجام می شود؛ ما نظر کمیسیون را در رابطه با این موضوع اعلام می کنیم.

 

تکذیب آزادی متهم ۳۱ میلیارد تومانی با قرار ۵۰ میلیون تومانی

پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر منتشر شده در سایت خبرگزاری تسنیم با عنوان «تصمیم عجیب یک بازپرس، آزادی متهم پرونده 31 میلیاردی با قرار 50 میلیون تومانی» را تکذیب کرد و در این باره اعلام کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده در یکی از پرونده‌‌های جریانی در شعبه‌ی 4 بازپرسی دادسرای پولی - بانکی، آقای ف.ق که مالک دو دانگ از یک قطعه زمین می‌باشد، قرارداد مشارکت برای ساخت ملک را با آقای ج.خ که خود مالک دو دانگ از همان ملک بوده، منعقد می‌نماید و با وکالت اعطایی از سوی ف.ق، مجری احداث بنا مجاز به اخذ تسهیلات تا سقف 3 میلیارد تومان در قبال ترهین سهم مالک می‌گردد. مع‌هذا ج.خ با مراجعه به یکی از شعب بانک ملی، اقدام به اخذ 31 میلیارد تومان تسهیلات می‌نماید و آقای ف.ق نیز علیه وی و رییس شعبه بانک در دادسرای پولی - بانکی طرح شکایت می‌نماید.

 

سنگینی فقدان هاشمی بر دوش روحانی/یتیم ترین طفل آیت الله!

پس از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی بیشترین مشکلات ایجاد شده در عرصه سیاست خارجی، سیاست داخلی و اقتصاد نصیب حسن روحانی شده تا جایی که او را می توان یتیم ترین طفل آیت الله نامید.

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس دهه کرامت امام صادق ع برجام شیراز جزئیات بسته پیشنهادی اروپا به ایران داعش فوتبال روزنامه های ورزشی سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس گفت :از ابتدای امسال تا کنون  ۳۰ پلاک از اراضی فارس بین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه فارس به وسعت  ۷۲۸ هکتار  تکلیف شد.
داوود عسکرپور افزود: این اراضی شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است.
 به گفته او؛ این ۳۰ پلاک در شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت واقع شده است.

دیگر خبرها

  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد