Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@05:58:10 GMT

وحشت اهالی تبریز از مار سمی در پارک پیوند + عکس

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۰۴۸۰۵

وحشت اهالی تبریز از مار سمی در پارک پیوند + عکس

حوادث رکنا: یک مار سمی توسط آتش نشانان تبریز در پارک پیوند صید شد.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، روابط عمومی سازمان آتش نشانی تبریز اعلام کرد: یک حلقه مار سمی که موجب ترس و وحشت شهروندان در پارک پیوند شده بود، توسط آتش‌نشانان صید و در طبیعت امن رها سازی شد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دستمزد نجومی بازیگر معروف برای یک شب مجری گری در تلویزیون

شاهرگ مرد قاتل را در زندان زدند/ او لبهای زنش را دوخت و او را کُشت ! + عکس

شرایط خاص سعید مرتضوی و بابک زنجانی در زندان! / وحید مرادی در زندان چه می کرد؟!

رقیه 2 ماهه در آبادان خفه شد / پدر مظنون اصلی است

طلاق زن و شوهر به خاطر هواخواهی از مسی و رونالدو + جزییات

اطلاعیه انجمن حمایت از کودکان / سرنوشت مائده رقصنده نماد خشونت علیه کودکان است !

مجازات عجیب مادری تهرانی که نوزاد 28 روزه اش را فروخت

این مرد جوان اتفاقات آینده را می بیند+عکس

جنجال دستگیری مائده رقصنده اینستاگرامی در آشفتگی اقتصادی! + تصویر

موسی نمی دانست راننده تاکسی به مردان علاقه دارد ! + عکس

شهناز 21 ساله همزمان 2 شوهر داشت !

حمید خاله ام را آزار داد او را با اسید سوزاندم! / در کرمانشاه رخ داد

این مرد 2 زنه در زندان دل خوشی دارد!

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت حوادث Accidents اخبار حوادث عکس سمی تبریز حوادث تبریز در پارک مار اخبار تبریز عکس دختر ایران فیلم قتل مرد زن زندگی دختران حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل پیوند سلول‌های تخمدان با ساخت تخمدان مصنوعی

روح‌الله فتحی، دانشیار گروه جنین‌شناسی و معاون آموزشی پژوهشگاه رویان، درباره یکی از مهم‌ترین دستاوردها و طرح‌های پژوهشی، پژوهشگاه رویان«ساخت تخمدان مصنوعی» به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، توضیح داد: برای نگهداری نمونه‌های زیستی و جنسی انسان نیاز است تا بافت‌های جنسی برخی افراد در بانک‌های تخمدان نگهداری شوند.

وی در همین خصوص ادامه داد: برای مثال، بیماران مبتلا به سرطان که فرآیندهای شیمی‌درمانی را طی می‌کنند، به مرور زمان دچار آسیب در بافت‌های فعال تخمدان می‌شوند و به اصطلاح قابلیت حمایت از فولیکول‌های بافت تخمدان را ندارند.

فتحی با اشاره به مشکلاتی که روش‌های مرسوم برای احیای بافت تخمدان به‌خصوص در بیماران سرطانی دارند، گفت: یکی از روش‌های مرسوم برای احیای بافت‌های تخمدان، پیوند سلول‌های تخمدان است.

وی با اشاره به ایرادات پیوند سلول های تخمدان ادامه داد: برای همه چنین روشی، پاسخگو نیست و اغلب، بافت‌های سلولی تخمدان در بیماران مبتلا به سرطان، آلوده می‌شوند.

فتحی درباره نحوه احیای بافت‌های تخمدان از طریق این پژوهش، اشاره کرد و گفت: محققان رویان از طریق حذف و جداسازی بافت‌های آسیب‌دیده در بیماران مبتلا به سرطان و جایگزینی بافت جدید که اغلب از  ذخیره‌سازی بند ناف جنین و بافت‌های هم‌بند دیگر بدن به دست می‌آیند، سلول‌زُدایی می‌کنند.

وی افزود: بافت‌های هم‌بند در تخمدان داخل این داربست سلولی قرار گرفته و بافت جدید در تخمدان، احیا می‌شود.

استادیار گروه جنین‌شناسی رویان به ابعاد جهانی این پژوهش در مراکز علمی دنیا، اشاره کرد و افزود: نتایح این طرح، هم‌ردیف با تحقیقات به‌روز بزرگترین دانشگاه‌های جهان منتشر شده است.

فتحی با بیان اینکه طرح تحقیقاتی ایجاد تخمدان مصنوعی دستاوردهای بسیار تازه‌ای داشته است، گفت: اثبات این نکته که بدن زنان می‌تواند در زمان بزرگسالی، تخمک‌زایی کند، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این طرح در سطح جهان بوده است.

وی درخصوص گام‌های توسعه‌ای برای این طرح‌ پژوهشی توضیح داد: اگر در آینده بتوانیم، تولد نوزاد از بافت‌های احیاشده تخمدان داشته باشیم، موثرترین گام را در راستای توسعه دستاوردهای این تحقیق برداشته‌ایم.

پژوهشگر پژوهشگاه رویان، به کشورهای دیگری که در این حوزه پیشگام بوده‌اند، اشاره کرد و افزود: کشورهای آمریکا، ژاپن، آلمان، دانمارک و بلژیک از جمله کشورهای پیشگام در دانش ساخت تخمدان مصنوعی بوده‌اند.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چگونه یک بک لینک قوی کسب بکنیم؟
  • شب وحشت اسرائیل
  • اولین کلیه خوک در انسان: آیا این آینده پیوند عضو است؟
  • برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات محصولات روستایی در تبریز
  • دومین اهدای عضو سال جاری در یزد
  • ترسناکترین تونل وحشت تهران کجاست؟
  • ببینید | لزوم فرهنگ سازی اهدای عضو
  • اعضای بیمار مرگ مغزی از تربت حیدریه به ۶ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای عضو به ۵ بیمار زندگی دوباره بخشید
  • حل مشکل پیوند سلول‌های تخمدان با ساخت تخمدان مصنوعی