Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:15:44 GMT

پدر و پسری در سد شهید قنبری ماکو غرق شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۰۴۹۰۱

پدر و پسری در سد شهید قنبری ماکو غرق شدند

ارومیه- ایرنا- فرمانده انتظامی ماکو گفت: پدر و پسری که برای شنا به سد شهید قنبری این شهرستان رفته بودند در دریاچه پشت این سد غرق شدند.

سرهنگ میر حیدرشفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش های شاهدان، ابتدا پسر بچه چهار ساله در آب غرق شده و پدرش جهت نجات جان فرزندش به آب زده اما از مهارت کافی در شنا برخوردار نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: عوامل امدادی و انتظامی پس از کسب خبر وقوع این حادثه بی درنگ در محل حاضر شده و با 2 جسد غوطه ور شده در آب دریاچه مواجه شدند.
فرمانده انتظامی ماکو از ساکنان و مسافران این شهرستان خواست از شنا کردن در مناطق ممنوعه مانند سدها و رودخانه های عمیق و دریاچه ها خودداری کنند.
کیومرث دانشجو، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی نیز 2 تیر سال جاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مردم و مسافران استان نسبت به شنا کردن در سدها و تاسیسات آبی استان هشدار داده بود.
به گزارش ایرنا به نقل از مسوولان، سدهای آذربایجان غربی جهت تامین آب شرب و کشاورزی طراحی شده است و شنا کردن در دریاچه های این سدها می تواند خطرهای جانی بسیاری را متوجه افراد به ویژه کودکان کند.
در این دریاچه ها غریق نجات وجود ندارد و همین امر موجب می شود در صورت بروز حادثه غرق شدگی، احتمال مرگ بسیار بیشتر باشد.
هم اکنون 13 سد در آذربایجان غربی شامل سد شهرچای ارومیه، آغ چای چایپاره، زولا و دریک سلماس، حسنلوی نقده، شهید قنبری ماکو، ساروق تکاب، قیقاج و ارس 2 پلدشت، سد بوکان، سد مهاباد، سد سیلوه پیرانشهر و سد ماکو در حال بهره برداری است.
سال گذشته هفت نفر به خاطر بی توجهی به این هشدارها جان خود را در دریاچه پشت سدهای استان از دست دادند.
7132/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي غرق شدن ماكو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۴۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن بی‌لباس‌ها در لباس خیبر! (عکس)

به گزارش "ورزش سه" تیم خیبر در حالی که داشت با تساوی ۲ بر ۲ دیدارش با دریا بابل را دنبال می‌کرد روی یک همکاری دیدنی حسین شهابی و حسین ابرقویی‌نژاد به گل سوم رسید تا موجی از شادمانی سکوهای ورزشگاه تختی خرم‌آباد را در بر گیرد. ابرقویی‌نژاد که مدافع میانی مهاجری در این بازی بود و برای به ثمر رساندن این گل تا خط حمله و محوطه جریمه حریف پیش رفته بود پس از به ثمر رساندن این گل از شدت هیجان پیراهنش را درآورد و به سمت تماشاچیانی رفت که ایستاده او را تشویق می‌کردند.

بعد از این گل گرچه شاگردان سیدعباسی یکی از گل‌ها را جبران کردند، اما این مهرداد قنبری بود که در دقایق تلف‌شده توپ را به تور دروازه حریف چسباند و 3امتیاز شیرین را در خانه نگه داشت. قنبری که در حضور طاهرخانی و کیانی برای زدن این ضربه پنالتی انتخاب شده بود و در شرایط پرفشار پشت این توپ ایستاد، بعد از به ثمر رساندن این گل سر از پا نشناخت و با درآوردن پیراهنش شادمانی خودش را بروز داد.

بیژن حیدری داور مسابقه هم هر ۲بازیکنی که به این شکل خوشحالی کرده بودند را به کارت زرد جریمه کرد، اما گویا این بازیکنان باتجربه برای کسب این پیروزی و نگه داشتن امتیازات در خانه فکر همه جا را کرده بودند و شیرینی این برد را در کنار همین کارت زرد داور دیدند!

دیگر خبرها

  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • جشن بی‌لباس‌ها در لباس خیبر! (عکس)
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی
  • هم افزایی رسانه ای منطقه آزاد ماکو با صداوسیمای آذربایجان غربی