Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، شش سال پیش نظامیان رژیم سعودی در چنین روزهایی شهید نمر باقر النمر از علمای مبارز در مناطق شیعه نشین شرق عربستان را بازداشت کردند و وی را پس از حدود چهار سال زندان و شکنجه در سال 2016 میلادی به شهادت رساندند و از تحویل پیکر او نیز به خانواده اش خودداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری یونیوز با اشاره به سالروز بازداشت این مبارز عربستانی بخشی از سخنان وی را پخش کرد و سپس درباره تاریخچه مبارزاتی وی به صورت خلاصه توضیح داد.
شیخ نمر باقر النمر گفته بود:« کسی که رضایت پرودگار توانا را ترجیح دهد، باید در برابر سلطان ظالم سخن بگوید. خواهان رضایت هستی، رضایت خداوند بهتر از بهشت ست. «و رضوان من الله اکبر(رضای خداوند برتر است)» خداوند تواناست نه سلطان. سلطان قدرتی در دست ندارد. این ها سلطان هستند. آنها هیچ قدرتی ندارند. پس چرا هراس داری؟ برای کشتن تو قدرتی ندارند؛ اما خداوند از طریق شهادت تو به دست آنها، برای تو کرامت و بزرگواری نگاشته 

است.
یونیوز اعلام کرد : هشتم ژوئیه 2012 میلادی، نیروهای امنیتی عربستان با محاصره شیخ شهید النمر باقر النمر با استفاده از خودروهای زرهی، وی را در حالی که با خودروی خود در مرکز العوامیه محل سکونت خود می راند، برای ششمین بار بازداشت کردند و از نزدیک چهار گلوله به سمت وی تیراندازی کردند که یکی از آنها به ران چپ وی اصابت کرد که موجب شد هشیاری خود را از دست بدهد.
پس از بازداشت شدن وی، وزارت کشور عربستان اعلام کرد شیخ النمر و دیگران به سمت نیروهای امنیتی تیراندازی کردند. وی به مدت 1274 روز در بازداشت به سر می برد که در این مدت از درمان محروم بود و در سلول انفرادی در معرض شدیدترین شکنجه ها قرار گرفت.
از عوامل بازداشت وی، حمایت و مشارکت وی در تحرکات مسالمت آمیز مردم، مبارزه علنی با آل سعود، پرده برداشتن از توطئه ها و اهداف آنها و فاش کردن تاریخ سیاه آنها بود.
او در یک محاکمه صوری، پانزدهم اکتبر 2014 میلادی به اعدام محکوم و این حکم روز جمعه بیستم ربیع الاول 1437 هجری مطابق با دوم ژانویه 2016 میلادی اجرا شد و مقامات عربستان پیکر وی را به خانواده اش تحویل ندادند

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سعودي بين الملل شهادت باقر النمر عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران

یادواره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران برگزار شد به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079838 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.