Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود نقیبی عضو شورای شهرستان دماوند در گفت وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اعلام این خبر که شهرستان دماوند برای اجرای طرح های عام المنفعه با مشکل نبود زمین روبروست؛ گفت: حدود چند صد هکتار از اراضی منطقه دماوند در گذشته نقشه برداری و سند به نام امور اراضی و منابع طبیعی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..صادر شده است.

نقیبی افزود: چون بر اساس قانون اسناد این اراضی نمی توانست به نام شورای شهر و روستا باشد، بنابر این اسناد این اراضی بنام اداره امور اراضی و منابع طبیعی و ادارات دیگر صادر شد و در نهایت بر اساس قانون جدید در اختیار سازمان مسکن و شهرسازی قرار گرفت.

عضو شورای شهرستان دماوند با تاکید بر اینکه هم اکنون شهرستان دماوند از نظر مراکز عام المنفعه مانند ورزشگاه، دانشگاه، پارک، مناطق گردشگری و حتی آرامستان دچار مشکلات جدی است؛ گفت: شهرستان دماوند هم اکنون فاقد اراضی لازم برای اجرای طرح هاست و چنانچه این زمین ها در اختیار مدیریت شهری و روستایی قرار گیرد، کارهای عام المنفعه و طرح های شهر و روستا اجرا خواهد شد.

نقیبی افزود: با توجه به این شرایط شورای شهرستان دماوند پیشنهاد داده است تا اداره مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی اراضی خود را برای اجرای اینگونه طرح ها با نظارت دستگاه های ذیربط در اختیار شهرداری ها و شورای شهر و روستاها قرار دهند .

وی گفت: اگر چنین اتفاقی بیافتد، طرح های مورد نیاز اجرایی و مشکل مردم در زمینه های مختلف رفع خواهد شد.

عضو شورای شهرستان دماوند با اشاره به اینکه شهرستان دماوند در این عرصه مشکلات عدیده ای دارد، گفت: بعنوان مثال ایجاد منطقه گردشگری، تخصیص زمین برای احداث آرامستان، انتقال صنوف مزاحم به بیرون شهر و ایجاد دانشگاه ها و میدان میوه و تره بار از جمله طرح هایی است که اجرای آن ها باید در اولویت و فوریت قرار بگیرد، اما به دلیل نبود زمین این معضل همچنان وجود دارد و با افزایش جمعیت این مشکلات افزایش نیز می یابند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار کاسبی‌های جدید زیر پل‌های تهران

به گزارش خبرآنلاین، زمین‌های زیر پل‌های تهران، به محل جدید یکسری از کسب و کارهای صنفی تبدیل شده است.

دنیای اقتصاد در گزارشی نوشت: زمین‌های زیر پل‌های تهران، به محل جدید یکسری از کسب و کارهای صنفی تبدیل شده است. از راه‌اندازی کارواش تا صافکاری و نقاشی، از قفل‌سازی و تعمیر شیشه تا بهره‌برداری در قالب پارکینگ خودرو. اراضی پایین پل‌های تهران، زمین‌های شهر محسوب می‌شود و مالک آن یه بهتر است گفته شود «نگهبان این اراضی»، شهرداری تهران است.

حال اگر استفاده تجاری از زیرپل‌های تهران، با اجازه شهرداری است، «درآمد روزانه بودجه شهرداری از این محل» در کدام یک از ردیف‌های مصوب بودجه تهران قید می‌شود؟

اگر هم کاسبی زیرپل، بدون هماهنگی با مدیران شهر بوده، در این صورت این «حیات خلوت» موجود در پایتخت چطور شکل گرفته است که شهرداری به محض «بدهی یک مغازه به شهرداری»، با بلوک سیمانی جلوی کسب و کار او را می‌گیرد اما اینجا در روز روشن، تجارت با اراضی شهر بدون پرداخت «حق شهر» برقرار است؟ عکس از بزرگراه یادگار امام گرفته شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901289

دیگر خبرها

  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • علت تخلیه نشدن آب و نشتی ماشین لباسشویی
  • آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • بازار کاسبی‌های جدید زیر پل‌های تهران
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود