Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ در نشست تبیین و بررسی مشکلات صندوق‌های جسورانه، سال ۹۷ را سال سرمایه‌گذاری از طریق بستر بازار سرمایه خواند و گفت: در تلاشیم که جامعه سرمایه‌داری کشور را ترغیب به بازار سرمایه کنیم و در این مسیر با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیری با اشاره به چگونگی فعالیت صندوق‌های جسورانه گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و صندوق‌های جسورانه می‌توانند، در شرکت‌های خدمات فناوری و شرکت‌های خدمات تجاری‌سازی ورود پیدا کنند و تقاضای دانش‌بنیان شدن بدهند و در صورت استفاده از بستر فراهم‌شده دانش‌بنیان از حمایت‌های معاونت بهره‌مند می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هدف این است که از طریق فعالیت این صندوق‌ها بستری برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بورس ایجاد شود؛ چراکه با فعالیت شرکت‌ها در بورس شرایط برای ارتقای معقول و منطقی آن‌ها فراهم خواهد شد.

افزایش اقبال سرمایه گذاران خطر پذیر در حوزه دانش بنیان

دلیری درباره وضعیت فعلی و میزان سرمایه صندوق‌های جسورانه گفت: با پیگیری‌های جدی در چند سال اخیر برای تحقق اجزای زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری، ایجاد و پذیره‌نویسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار عملیاتی شد، که تا کنون ۱۵ صندوق مجوز دریافت کردند و صندوق هم پذیره‌نویسی کرده‌اند، که این روند قطعاً نشان‌دهنده اقبال سرمایه‌گذاران و صاحبان سرمایه برای حضور در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر است.

وی با تأکید بر ایجاد سرعت در فرایند ثبت صندوق‌های جسورانه گفت: پیشرفت کار نیازمند سرعت بیشتری از باب راه‌اندازی صندوق‌های جسورانه است، لذا نیازمند تعریف مسیر جدیدی در مسیر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم، تا با بررسی حل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان فرایند ثبت صندوق‌های جسورانه سرعت گیرد.

هامونی مدیر عامل فرا بورس ایران، در بخش دیگر این نشست، صندوق‌های خطرپذیر را به‌عنوان یک شخصیت حقوقی جدید معرفی کرد و گفت: در جریان ارتباط بین دستگاه‌ها و متقاضیان فرایند ثبت شرکت تلاش زیادی صورت می‌گیرد، لذا اگر بخواهیم این فرآیند را از نگاه متقاضی بررسی کنیم خیلی از مدارک ارائه‌شده توسط متقاضی جهت تکمیل مدارک تکراری است، به همین منظور نیازمند سازوکار مناسب در این مسیر هستیم.

وی در ادامه با تأکید بر فناوری بلاک چین در آسان‌سازی فرایند ثبت شرکت‌ها گفت: خوشبختانه روال کاغذی در روند ثبت شرکت‌ها مکانیزه شده است و می‌توان شاهد بود که بعد از مدت‌زمان کوتاهی آگهی ثبت بیرون آید، ولی از آنجاکه در نگاه اقتصاد دانش‌بنیان طرح و ایده دانش‌بنیان بعد از ۳ ماه تازگی خود را از دست می‌دهد، نیازمند راه‌اندازی و استفاده از فناوری بلاک چین در این بخش هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی درباره فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی، گفت: یکی از قوانین خوبی که مجلس یازدهم به تصویب رساند قانون جهش تولید دانش‌بنیان بود. از سه سال گذشته یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان روی پروژه کاهش مصرف آب و کشاورزی هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی، داده‌های هواشناسی، اطلاعات خاک مزرعه و نوع کشت فعالیت می‌کند.   نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم طی سال‌های آینده در زمینه کشت گیاهان زراعی و درختان میوه توسط شرکت‌های دانش بنیان اتفاقات خوبی رخ دهد، ادامه داد: بیش از یک دهه است که در دنیا موضوع پایش سلامت باغات و مزارع آغاز شده و با استفاده از هوش مصنوعی و تصویر برداری هوایی مزارع را پایش می‌کنند.   وی با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه استفاده از بازچرخانی آب و پساب در بخش صنعت و کشاورزی مصوب شده است و با توجه به قانون جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان، این شرکت‌ها امیدوار شده و در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی ریل گذاری خوبی را انجام داده و اثرات آن را در فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در تمامی بخش‌ها خصوصا بخش کشاورزی شاهد هستیم و اکنون دولت باید از شرکت‌ها حمایت کند و با آنها قرارداد ببندد.   اعظمی با بیان اینکه یکی از مشکلات وزارت جهاد کشاورزی پهنه بندی‌ها بوده تا بر اساس آن مشخص شود چه میزان از اراضی هر منطقه زیرکشت چه محصولی رفته است، گفت: درحال حاضر پهنه‌بندی‌ها توسط کارشناسان انجام می‌شود که علی رغم زمان‌بری به صورت کامل دقیق نیست، در این حوزه نیز شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از تصویربرداری هوایی ورود کرده‌اند.   عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش کشاورزی می‌توانیم طی سال‌های آینده خبر‌های خوشی را از بومی سازی تکنولوژی و خلاقیت توسط شرکت‌های دانش‌بنیان را شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها