Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیما آرایش رسانه‌ای جدید در تلویزیون را با هدف چابک‌سازی و انسجام در حوزه تولید، عنوان کرد. آفتاب‌‌نیوز :  به نقل از روابط عمومی سیما، مرتضی میرباقری در مراسم معارفه مدیران شبکه‌های یک و پنج از لزوم چابک‌سازی در تلویزیون سخن گفت.
وی با قدردانی از تلاش‌های علیرضا برازش تاکید کرد: در آرایش رسانه‌ای جدید مدیران با تجربه در صف و مدیران جوان در ستاد قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب حوزه عملیاتی چابک‌تر و سریع‌تر خواهیم داشت، بخشی که امروز نیازمند تحول و تغییرات اساسی است.
میرباقری مرکز طرح و برنامه سیما را در بهترین دوران خود توصیف کرد و گفت: خوشبختانه امروزه هیچ گونه کاستی در حوزه سیاست گذاری، راهبری و هماهنگی شبکه‌های سیما به چشم نمی‌خورد و نقشه راهی منجسم براساس افق رسانه ملی تدوین شده و در اختیار شبکه‌ها قرار گرفته است.
وی با ارائه آماری از نظرسنجی‌های اخیر مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما گفت: این مرکز در پژوهشی میدانی ۱۰ قالب برنامه سازی را مورد بررسی قرار داده است و از شرکت کنندگان خواسته تا بیان کنند چه میزان محصولات داخلی یا خارجی در این سبد جای گرفته اند.
معاون سیما با اشاره به حضور ۲۹۶ شبکه فارسی زبان در عرصه رقابت رسانه‌ای اضافه کرد: براساس آمار این پژوهش ۷۲ درصد از مخاطبان در چهار قالب «فیلم و سریال»، «خبر»، «ورزش» و «طنز، تفریح و سرگرمی» محصولات داخلی را به نمونه خارجی آن ترجیح می‌دهند.
مرتضی میرباقری از هجمه‌های متعدد دشمنان انقلاب در طول چهار دهه مقاومت مردم سخن گفت و افزود: تاکنون تنها درصدی از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و مدیریتی استفاده شده است و رسانه ملی برای دستیابی به حداکثر موفقیت نیازمند جذب ظرفیت‌های جدید در این عرصه است.
وی در پایان با قدردانی از تلاش‌های علیرضا برازش بر استفاده از تجربیات مدیران باسابقه در عرصه تلویزیون تاکید کرد و از مدیران جدید شبکه‌ها خواست تا با ارتقاء سطح کیفی برنامه سازی زمینه‌های گسترش و تعمیق دین باوری و ارزش‌های اخلاقی و انقلابی را فراهم کنند.
کد خبر: ۵۳۳۷۲۹ تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶

منبع: آفتاب

کلیدواژه: صدا و سیما تغییرات مدیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل «برمودا» به یکی از نماد‌های شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد را دارد

پیمان جبلی در آخرین شب ضبط برنامه تلویزیونی «برمودا» شبکه نسیم با میزبانی از امیر دریادار سیاری، در جمع عوامل این برنامه حضور یافت و با بیان اینکه این برنامه با پشتیبانی یک اتاق فکر قوی طراحی شده است، گفت: برمودا در زیست‌بوم رسانه‌ای متنوع و رقابتی کنونی توانسته توفیق بزرگی را رقم بزند و تبدیل به اعتبار، نماد و یکی از ویژند‌های سیما و شبکه نسیم شود.

وی افزود: موفقیت برنامه، مسئولیت تیم تولید را سنگین‌تر می‌کند تا در فصل‌های بعد به توقعات و انتظارات مخاطبانش که بالاتر رفته، پاسخ دهند و با ریل‌گذاری درستی که انجام شده، محتوای مدنظر را به افکار عمومی منتقل کنند.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه برمودا، قابلیت ساخت فصل‌های متعددی خواهد داشت که با اتکا به اتاق فکری قوی می‌تواند بدرخشد، گفت: این نکته را نیز باید مورد توجه قرار داد که برنامه نباید روی دور تکرار بیفتد و این رویش و زایش باید تداوم داشته باشد.

وی تحول رویکردی و بسط دامنه ساز و کار‌های تولیدی مبتنی بر راهبرد‌های دوره جدید مدیریتی را ازجمله ویژگی‌های ساخت این مجموعه برشمرد و با تأکید بر محوریت محتوا در شاکله برنامه‌هایی، چون برمودا، تصریح کرد که تحول محتوایی غایت همه تحول‌هاست و ضرورت دارد دست‌اندرکاران این برنامه و برنامه‌های مشابه آن به این موضوع توجه خاص داشته باشند و بدان اهتمام ورزند.

جبلی در خاتمه افزود: باید از ظرفیت‌های به‌وجود‌آمده بموقع و بجا استفاده کرد و برمودا را که روی‌هم‌رفته کار خوبی است، در مسیر پیشرفت یاری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • تاجر اسرائیلی در اسکندریه مصر به ضرب چاقو کشته شد
  • پخش «رخنه» سریال جدید تلویزیون از امشب
  • سریال طنز «بدل» جایگزین «هفت سر اژدها» می‌شود
  • «برمودا» به اعتبار سیما و شبکه نسیم تبدیل شد/ ظرفیت ادامه فصل بعد
  • تبدیل برمودا به یکی از ویژندهای شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد دارد
  • تبدیل «برمودا» به یکی از نماد‌های شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد را دارد
  • یورش پلیس اسرائیل به دفاتر الجزیره پس از تعطیلی این شبکه
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی