Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@09:51:30 GMT

روش‌های کاهش استرس در روز خواستگاری

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۰۵۴۰۲

روش‌های کاهش استرس در روز خواستگاری

 
اغلب افراد در جلسهٔ خواستگاری دچار استرس و اضطراب می‌شوند. برخی از پسران در برابر این استرس تسلیم می‌شوند و سراسر جلسهٔ خواستگاری سکوت اختیار می‌کنند و به تماشای صحبت‌های اعضای خانواده‌شان با خانواده دختر می‌نشینند. این روش مناسبی برای غلبه بر استرس روز خواستگاری و داشتن یک جلسهٔ پربار نیست.

اغلب افراد در جلسهٔ خواستگاری دچار استرس و اضطراب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع موجب کاهش توانایی پسر در گفتگو با خانواده دختر می‌شود و بسیاری از صحبت‌های او ناگفته می‌ماند. برخی از پسران در برابر این استرس تسلیم می‌شوند و سراسر جلسهٔ خواستگاری سکوت اختیار می‌کنند و به تماشای صحبت‌های اعضای خانواده‌شان با خانواده دختر می‌نشینند. این روش مناسبی برای غلبه بر استرس روز خواستگاری و داشتن یک جلسهٔ پربار نیست. از همین رو باید اصول علمی کاهش استرس این روز را فرا بگیرید تا در این جلسه با اولین سؤال از سوی پدر دختر، رنگ از رویتان نپرد و با صراحت و اعتمادبه‌نفس پاسخ دهید. این اصول عبارت‌اند از:

اصل اول از بین بردن استرس در روز خواستگاری: انتخاب درست
اولین و اصل کاهش استرس و اضطراب لحظهٔ خواستگاری، رعایت اصول انتخاب صحیح همسر آینده است. اگر فرد در انتخاب همسر اشتباه کند و بعد از جلسهٔ خواستگاری، یا خود و خانواده‌اش یا دختر و خانواده او نظر منفی داشته باشند و پاسخ منفی بدهند، یک خواستگاری غیر موفق را تجربه کرده است. علاوه بر اینکه ممکن است از خواستگاری‌های ناموفق دچار ضربهٔ روحی شود، همیشه این خاطرهٔ تلخ به همراهش خواهد بود و خود همین موضوع بذر استرس را در خواستگاری‌های بعدی می‌کارد. از این رو، همیشه خواستگاری نخست خود را بر پایه یک انتخاب درست بگذارید. تناسب سنی، خانوادگی، تحصیلی و اعتقادات مشترک در کنار تفاهم اولیه قبل از شناخت کامل و حتی مقداری تناسب ظاهری، از اصولی است که باید در انتخاب همسر آینده بدان توجه داشت. در این صورت دلیلی برای استرس و اضطراب وجود ندارد.


اصل دوم از بین بردن استرس در روز خواستگاری: هماهنگی‌های پیش از خواستگاری
از چند روز قبل از مراسم خواستگاری همه چیز را بررسی کنید، حتی مسیرِ رفتن به منزل دختری که انتخاب کرده‌اید هم اهمیت دارد. وقت‌شناسی را خیلی جدی بگیرید؛ چرا که در اولین برخورد برای خانوادهٔ دختر خیلی مهم است که خواستگار به موقع در مراسم حاضر شود. آشنایی با حساسیت‌های خانوادهٔ دختر به کاهش اضطراب شما کمک بسیاری می‌کند. این حساسیت‌ها را می‌توانید پیش از رفتن به خواستگاری بدون هیچ تعارفی از دختر بپرسید و او هم باید این واقعیت را درک کند که دادن این اطلاعات نه‌تن‌ها بد نیست، بلکه به شناخت شما از خانواده وی کمک می‌کند.

البته در خواستگاری‌هایی که حالت سنتی دارند و دختر و پسر پیش از خواستگاری همدیگر را ندیده‌اند، نمی‌توان بسیاری از این اطلاعات را دریافت کرد؛ اما باز هم راه چاره‌ای در این مواقع وجود دارد و آن هم تحقیقی است که خانواده پسر باید پیش از مراسم انجام دهند تا برخی از این حساسیت‌ها را دریابند.

در هر صورت شایسته است هماهنگی‌های پیش از خواستگاری با دقت فراوانی صورت بگیرد تا زمینه‌های ایجاد استرس و اضطراب به حداقل ممکن کاهش یابد.



اصل سوم از بین بردن استرس در روز خواستگاری: مدیریت استرس
آموختن روش‌هایی که می‌توانند استرس را کاهش دهند، در این روز بسیار مفید خواهد بود. تمرینات آرمیدگی یکی از این روش‌هاست. این روش که تاثیرات مثبت آن به اثبات رسیده است، بر تنفس و آرامش بدن متمرکز است. همان طور که نشسته‌اید، اعضای بدنتان را از حالت تنیدگی خارج کنید و آرام بنشینید. چند نفس عمیق بکشید و سعی کنید دم و بازدم را با ریتمی یکسان انجام دهید. به تنفستان فکر کنید. از جابجاشدن و حرکت تند پا یا دست خودداری کنید. بعد از ۵ دقیقه خواهید دید که استرستان کاهش یافته و از بی‌قراری خبری نیست.

روش دیگر این است که ذهنتان را متوجه یکی از اشیای داخل خانه کنید. به دقت به رنگ و طرح آن نگاه کنید. پرت‌شدن حواس از موضوعی که موجب استرستان شده یک روش موثر برای طولانی‌مدت نیست؛ ولی روشی است که ممکن است به شما کمک کند که تا پایان جلسه خواستگاری استرس کم‌تری داشته باشید.   منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خواستگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار دختر جوان با پسری که او را کنیز خودش کرد | کتکم می‌زد و دست‌هایم را می‌سوزاند

به گزارش همشهری آنلاین، زن ۲۶ ساله‌ درباره سرگذشت تلخ خود به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری طبرسی شمالی مشهد گفت: به خاطر آنکه پدرم شناسنامه نداشت، من هم نتوانستم به مدرسه بروم و به همین خاطر بی‎سواد باقی ماندم. از سوی دیگر هم پدرم اوضاع اقتصادی خوبی نداشت ولی مرد سختگیری بود و اجازه نمی‌داد بدون مادرم از خانه خارج شوم. من هم از همان دوران کودکی به همراه مادرم کار می‌کردم تا بخشی از مخارج زندگی را تامین کنیم.

هنگامی که بزرگ‎تر شدم و به ۱۷ سالگی رسیدم، در یکی از کارخانه‌های تولید رب مشغول کار شدم. ولی یک روز دختری سیگار به درون کارخانه آورد و زمانی که لو رفت، آن را به گردن من انداخت. من هم که از پدرم می‌ترسیدم، آن شب به پیشنهاد زن دیگری که در کارخانه کار می‌کرد به خانه او رفتم تا از سختگیری و کتک‌کاری احتمالی پدرم دور بمانم. خلاصه در منزل آن همکارم با پسری به نام جمعه آشنا شدم که به صورت غیرمجاز در ایران زندگی می‌کرد.

همکارم مرا ترغیب کرد به همراه آن پسر به افغانستان بروم و با او ازدواج کنم. من هم که از بازگشت به منزل پدرم ترس داشتم، پیشنهاد او را پذیرفتم و با جمعه ازدواج کردم. اما وقتی به هرات رفتیم، تازه متوجه شدم که شوهرم مردی بسیار خشن است و مرا برای کنیزی خانواده و اقوامش به افغانستان آورده است.

ازدواج زن ۴۰ ساله با پسر ۱۸ ساله | می‌خواستم از شوهر سابقم انتقام بگیرم فرار زن بی‌نوا از دست شوهر خسیس | به خاطر خرید مایحتاج خانه کتکم می‌زند | همسرم با کلی مال و ملک در تاکسی اینترنتی کار می‌کند

او مرا به هر بهانه‌ای کتک می‌زد و حتی با سیم دستانم را داغ می‌کرد. این رفتارهای خشن او به حدی رسید که یک بار بر اثر کتک‌کاری دستم دچار خونریزی شدید شد به طوری که مجبور شد خودش دستم را بخیه بزند اما دستم عفونت کرد و کبود شد. با وجود این، مرا نزد پزشک نمی‌برد تا اینکه بالاخره مادرش با دیدن وضعیت وخیم عفونت مرا به درمانگاه برد ولی آثار آن زخم هنوز روی دستم باقی مانده است.

با آنکه صاحب ۳ فرزند شده بودم، همسرم هر بلایی که دوست داشت بر سرم می‌آورد و من هم چاره‌ای جز سکوت نداشتم و تنها دلخوشی‌ام گفتگوی تلفنی با خانواده‌ام بود. آنها مرا تشویق می‌کردند که به ایران بازگردم اما همسرم اجازه نمی‌داد تا اینکه وقتی درگیری‌ها در افغانستان زیاد شد و شوهرم نیز خلاف‌هایی را مرتکب شده بود، سراسیمه به خانه آمد و من و فرزندانم را به ایران بازگرداند، اما در ایران هم به خلافکاری‌هایش ادامه داد.

بالاخره شب گذشته زمانی که غذایش را سر سفره گذاشتم، ناگهان مرا زیر مشت و لگد گرفت چراکه غذا سرد شده بود. او آن قدر مرا کتک زد که همسایه‌ها متوجه شدند و ماجرا را به خانواده‌ام اطلاع دادند. پدرم نیز خیلی زود خودش را به خانه‌ام رساند و مرا به خانه خودش برد. امروز که برای شکایت از همسرم به کلانتری آمدم، تازه فهمیدم او به اتهام سرقت هم تحت تعقیب پلیس است.

با توجه به ادعاهای زن جوان، تحقیقات گسترده‌ای با دستور سرگرد آبکه (رئیس کلانتری طبرسی شمالی مشهد) برای دستگیری شوهر وی آغاز شد و بررسی‌های روان‎شناختی نیز در دستور کار مشاوران دایره مددکاری اجتماعی قرار گرفت.

کد خبر 844198 منبع: خراسان برچسب‌ها خبر مهم ازدواج - طلاق خانواده حوادث ایران فضاى مجازى

دیگر خبرها

  • تاثیرات گوش دادن به موسیقی شاد بر روح و روان انسان
  • ۱۰ نکته برای کاهش استرس
  • ۱۰ نکته برای مدیریت استرس
  • استرسی دارید؟ این ده نکته کمک‌تان می‌کتد
  • خواستگاری با انگیزه سرقت و اخاذی
  • ترکیبی گیاهی برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب
  • فرار دختر جوان با پسری که او را کنیز خودش کرد
  • فرار دختر جوان با پسری که او را کنیز خودش کرد | کتکم می‌زد و دست‌هایم را می‌سوزاند
  • تاثیر موسیقی بر سلامت مغز و روان
  • موسیقی در کاهش استرس و افزایش سلامت روان تاثیر دارد؟