Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@05:53:31 GMT

خط يک متروي اصفهان به بهره برداري رسيد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۰۶۴۷۹

خط يک متروي اصفهان به بهره برداري رسيد

خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - بهره برداري از قطعه سوم خط يک متروي کلانشهر اصفهان به طول حدود 10 کيلومتر روز سه شنبه در مراسمي با حضور معاون اول رئيس جمهوري آغاز شد.

به گزارش ايرنا، همزمان با افتتاح رسمي اين قطعه ، 6 ايستگاه مترو شامل ايستگاه هاي امام حسين(دروازه دولت)، انقلاب، دانشگاه، کوي امام، کارگر و صُفه به بهره برداري رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با با راه اندازي اين ايستگاهها و تکميل تونل شرقي قطار شهري، از اين پس شهروندان اصفهاني نيازي به تغيير قطارندارند، پيش از اين شهروندان براي عزيمت به ايستگاه صفه، در ايستگاه آزادي بايد قطار خود را تغيير مي دادند.
طول خط يک متروي اصفهان بيش از 20 کيلومتر مشتمل بر 20 ايستگاه است و در حال حاضر روزانه 40 هزار نفر مسافر از اين طريق جابه جا مي‌ شوند.
با بهره برداري از قطعه سوم خط يک متروي اصفهان، شهروندان مي‌توانند از ايستگاه قدس در خيابان امام خميني(ره) تا ايستگاه صفه را با مترو بپيمايند.
خط يک مترو اصفهان در سه گام(فاز) شامل قطعه اول از خيابان امام خميني تا شهدا، قطعه دوم از شهدا تا ميدان آزادي و قطعه سوم از ميدان آزادي تا صفه طراحي شده است.
گام سوم خط اول قطار شهري، اسفند سال گذشته با تلاش شبانه‌روزي نيروهاي قطار شهري ظرف مدت چهار ماه به پايان رسيد و بصورت موقت مورد بهره‌برداري قرار گرفت.
عمليات اجرايي خط يک متروي اصفهان از حدود 16 سال پيش آغاز شد و اولين قطعه آن از ايستگاه قدس تا ايستگاه شهدا به طول 10 کيلومتر، 23 مهر سال 94 با حضور `رحماني فضلي` وزير کشور بهره برداري شد.
گام دوم خط يک حد فاصل ايستگاه شهدا تا ايستگاه تختي به طول يک کيلومتر نيز 12 آبان سال 95 با حضور معاون اول رييس جمهوري، رييس سازمان محيط زيست، وزير اقتصاد و رييس سازمان برنامه و بودجه، بصورت رسمي افتتاح شد.
گام سوم خط يک مترو حد فاصل ايستگاه تختي تا ايستگاه دفاع مقدس به طول 9.2 کيلومتر امروز بصورت رسمي با حضور معاون اول رييس جمهور به بهره برداري رسيد.
به گزارش ايرنا، معاون اول رئيس جمهوري بمنظور افتتاح و رونمايي از چند پروژه عمراني و حضور در شوراي اداري، امروز سه شنبه وارد اصفهان شد.
اسحاق جهانگيري در بدو ورود به فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان مورد استقبال استاندار، شخصيت ها، فعالان سياسي، مسئولان اجرايي و جمعي از نمايندگان اين استان در مجلس شوراي اسلامي اين استان قرار گرفت.
محمد شريعتمداري وزير صنعت، معدن و تجارت و شماري از اعضاي کمسيون هاي صنايع و معادن و اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، اسحاق جهانگيري را در اين سفر همراهي مي کنند.
پيش از ظهر امروز، طرح توسعه فولاد سبا به همراه چهار طرح نيروگاه 25 مگاواتي برق فولاد سبا، تصفيه خانه پساب صنعتي و طرح تقليل فشار گاز مجتمع فولاد مبارکه و کارخانه آهک کلسينه شرکت فولاد سنگ شهرستان مبارکه با حضور معاون اول رئيس جمهوري بطور همزمان به بهره برداري رسيد.
جهانگيري در ادامه سفر يکروزه خود به اصفهان بعد از ظهر امروز ضمن حضور در جلسه شوراي اداري اين استان خط يک متروي کلانشهر اصفهان را نيز افتتاح کرد.
ت/6027/6994
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۶۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد

غلامحسین دباغ،مدیرکل راه‌آهن استان قم  روز سه‌شنبه در حاشیه راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری ۵ ستاره قم - مشهد و بالعکس گفت: صفرتا صد آن تولید داخلی بوده و گامی در جهت رشد تولیدات داخلی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت قطار رویال افزود: این قطار ۴ تخته و ۵ ستاره بوده که ظرفیت آن ۳۲۰ نفر است.

دباغ عنوان کرد: زمان حرکت قطار مذکور از قم ساعت ۱۵:۴۵ و از مشهد ساعت ۲۰:۴۵ خواهد بود و حرکت آن به‌صورت یک روز در میان است.

وی با اشاره به ویژگی زائرپذیری قم، اظهار کرد: راه‌آهن قم ظرفیت بالایی در افزایش قطارهای مسافربری به خصوص در بین شهرهای زیارتی دارد.

راه‌آهن قم بیش‌از ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۵۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه است.

اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۲۸ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از ۱۵ هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روزانه ۵۰ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم می‌باشد.

قرار داشتن ایستگاه راه‌آهن قم در مرکز شهر در فاصله نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) و عبور خط راه‌آهن از داخل شهر و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه خدمات شهری از دیگر ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • به زودی، بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین+ فیلم
  • بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین بزودی + فیلم
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی