Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@06:27:51 GMT

طرح تحول سلامت، گامی ماندگار برای خدمت مردم است

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۰۶۵۳۱

طرح تحول سلامت، گامی ماندگار برای خدمت مردم است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به رویکرد وزارت بهداشت و درمان برای تقویت خدمات، گفت: طرح تحول سلامت گامی ماندگار برای خدمت به مردم در حوزه بهداشت و درمان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، امروز(19 تیر) در مراسم افتتاح بیمارستان اعصاب و روان مهر خرم آباد، گفت: تقویت خدمات از رویکردهای اصلی بهداشت و درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به آثار طرح تحول سلامت، افزود: این طرح خدمتی ماندگار در حوزه بهداشت و درمان است.

 

قاضی زاده، با اشاره به حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی از طرح تحول سلامت، اظهار داشت: این طرح با قوت و قدرت به کار خود ادامه می دهد.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ادامه با اشاره به وضعیت بیماران اعصاب و روان، گفت: عواملی متعددی همچون جنگ تحمیلی و آمار تصادفات بالا، از علت های بیماری های روحی و روانی در کشور است.

 

وی با بیان اینکه  شمار تخت های مورد نیاز برای بیماری های اعصاب و روان در کشور کم است، افزود: وزارت بهداشت و درمان تلاش می کند در حوزه  مراقبت های لازم برای بیماران اعصاب و روان و تکمیل تخت های بیمارستانی به حد استاندارد برسیم.

 

دکتر قاضی زاده، عنوان کرد: در استان لرستان با افتتاح بیمارستان اعصاب و روان شمار تخت های بیمارستانی به حد استاندارد کشوری می رسد

.
وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، در ادامه با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان استان و تاکید بر ضرورت تکمیل طرح های نیمه تمام، گفت: با توجه به کمبود پزشکان متخصص در استان باید  تا هفته آینده آمار دقیق به وزارت بهداششت اعلام شود.

 

وی با بیان اینکه توزیع پزشکان متخصص در آبان ماه هر سال انجام می شود، ابراز کرد: امسال 30 درصد ظرفیت دانشگاه ها به سهمیه بومی پزشکان، دندانپزشک، دارو ساز و دیگر رشته ها اختصاص داده شده است

 

دکتر هاشمی، ابراز کرد: در کوتاه مدت تلاش می شود این کمبودها جبران شود.

 

وی خاطرنشان کرد: لازم است در استان لرستان طرح های حوزه  بهداشت و درمان با شتاب بیشتری دنبال شود و با تکمیل این طرح ها بستر جبران بخشی از کاستی ها فراهم شود.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ادامه با اشاره به خدمات گسترده خیران حوزه سلامت در کشور، ادامه داد: در هر طرح خیر سازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 50 درصد کمک خواهد کرد.

 

گفتنی است، بیمارستان 64  تخت خوابی اعصاب و روان در خرم آباد  پس از 11 سال از مراسم کلنگ زنی به بهره برداری رسید.

 

این بیمارستان با مساحت 21 هزار متر مربع و زیر بنای چهار هزار و 150 متر مربع دارای بخش یستری مردان و زنان، اداری و اورژانس است.

 

افتتاح بیمارستان آیت الله بروجردی در شهرستان بروجرد، بیمارستان اعصاب روان خرم آباد، مرکز پرتو درمانی خرم آباد، راه‌اندازی نخستین مرکز رادیوتراپی لرستان، و افتتاح پروژه های درمانی شهرستان دورود از برنامه های سفر دو روزه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دراستان لرستان است.

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس دهه کرامت شیراز امام صادق ع برجام جزئیات بسته پیشنهادی اروپا به ایران اسحاق جهانگیری خبرگزاری شبستان داعش اعصاب و روان بهداشت و درمان طرح تحول سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۶۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سرزده رییس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور از بیمارستان امام خمینی(ره)

 

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور، حجت‌الاسلام حسن درویشیان نماینده رئیس جمهور در آخرین روز از اجرای " طرح ملی پایش مراکز درمانی سراسر کشور در تعطیلات نوروزی" ، طی بازدید سرزده‌ از بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی ره تهران دیدن کرد و از نزدیک در جریان مشکلات بیماران و همراهان و همچنین گزارش کمبودها و نارسایی‌های کادر درمان قرار گرفت.

در این بازدید میدانی دو ساعته که با همراهی مسوولان وزارت بهداشت‌ودرمان و مدیران بیمارستان امام‌خمینی ره انجام شد، حجت‌الاسلام درویشیان از اورژانس‌، آزمایشگاه، بخش‌های خون، گوش و حلق و بینی، جراحی‌های محدود، سرطان و انستیتو کنسر، و قلب و انکولوژی بازدید به عمل آورد و بدون واسطه مشکلات مردم و شکایات آنها را شنید و دستورات لازم را در جهت رسیدگی فوری به کادر درمان صادر کرد.

 رئیس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور، در پایان این بازدید سرزده، در گفت‌وگویی کوتاه اظهار داشت: با توجه به اهمیت خدمات بهداشتی و درمانی به مردم در ایام نوروز ، بلافاصله ۱۵ گروه متشکل از نخبگان ، کارشناسان، خبرگان و بازرسان تخصصی حوزه بهداشت و درمان، از ۲۹ اسفند سال گذشته تا ۲۴ فروردین امسال به استان ها اعزام شدند و عملکرد بیمارستان ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها را به صورت شبانه‌روزی مورد رسیدگی و بازرسی قرار دادند که گزارش آن به زودی تقدیم رئیس‌جمهور خواهد شد‌.

مسوول مبارزه با فساد در دولت سیزدهم درباره نتایج و خروجی این طرح ملی تصریح کرد: مشکلاتی نظیر کمبود پرستار ، غیبت برخی پزشکان آن‌کال و شیفت در ایام تعطیل، فقدان برخی داروهای کمیاب، ضعف در برخی تجهیزات مورد نیاز پزشکی و عدم تناسب تخت و تعداد بیمار در گزارش‌ها مورد اشاره قرار گرفته است، البته در بسیاری از شهرستان‌ها با مازاد تخت مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام درویشیان افزود: متاسفانه فرهنگ قدیمی مراجعه بیماران به مراکز درمانی پایتخت بعضا باعث ایجاد صف مراجعین در بیمارستان‌های بزرگ تهران شده است درحالی که در اغلب استان ها هم پزشک حاذق و هم بیمارستان مجهز در دسترس است و تنها چند استان کم‌برخوردار هنوز با سرانه حداقلی یا مطلوب فاصله دارند که رسیدگی به آنها ضروری و جزو اولویت‌های عمرانی دولت خدمتگزار قرار دارد.
نماینده ویژه رییس‌جمهور در پایان ضمن تقدیر و قدردانی از پزشکان متعهد، پرستاران زحمتکش و کادر پرتلاش درمان کشور، تاکید کرد: مراکز بهداشت و درمان در تمام ۳۶۵ روز سال باید در حال خدمت‌رسانی به مردم عزیز میهن مان باشند و تعطیلات ادارات و سازمان‌های اجرایی شامل بیمارستان‌ها و درمانگاه های شبانه‌روزی نمی‌شود. انشالله باتوجه ویژه هیات دولت و وزارت بهداشت و درمان، شاهد کاهش مشکلات مردم و تامین نیازهای این بخش حیاتی کشور باشیم.

دیگر خبرها

  • طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می‌شود
  • زنگ سلامت همزمان با سراسر کشور در شهرستان مُهر نواخته شد
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری
  • بیمارستان های دولتی ملزم به درمان رایگان کودکان هستند
  • مراکز بهداشت و درمان باید ۳۶۵ روزه خدمت کنند
  • اجرای طرح سواد سلامت در میان عشایر چهارمحال و بختیاری
  • ارتقای شاخص های حوزه سلامت چهارمحال وبختیاری در دولت سیزدهم
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح ارتقا سواد سلامت در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • بازدید سرزده رییس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور از بیمارستان امام خمینی(ره)