Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@23:46:19 GMT

مصرف برق کولر هاي گازي چهار برابر آبي است

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۰۶۹۴۴

مصرف برق کولر هاي گازي چهار برابر آبي است

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - رئيس اداره برق مهريز گفت: مصرف برق کولر هاي گازي در بهترين حالت چهار برابر کولر هاي آبي است و با توجه به خشک بودن هواي اين شهرستان استفاده از آن به شهروندان توصيه نمي شود .

فتح الله اسماعيلي عصر روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: براي بازدهي بيشتر کولر آبي بايد براي آن سايبان مناسب نصب و کانال هاي کولر عايق کاري شود و در صورت اجبار به استفاده از کولر گازي ، دماي آن 25 تا 28 درجه تنظيم کنيد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: استفاده از لوازم برقي پر مصرف همانند اطو ، ماشين لباس شويي ، جارو برقي و غيره .... در ساعت اوج بار باعث بالا رفتن بار شبکه شده و تامين برق پايدار را به خطر مي اندازد .
اين مسوول تصريح کرد: براي کاهش مصرف برق يخچال و فريزر سعي شود تعداد باز و بسته شدن در آن کم و همچنين برفک زدايي و بازديد نوار دور در، قرار گرفتن در سطح صاف و دور از نور خورشيد و وسايل گرما زا مورد توجه قرار گيرد .
به گفته اسماعيلي ، با توجه به کاهش نزولات آسماني و در نتيجه کاهش ذخيره آب پشت سدها براي تامين برق پايدار ، صرفه جويي به خصوص در ساعات اوج بار (12 تا 16 و 20 تا 24 ) بسيار ضروري است.
رئيس اداره برق مهريز توصيه کرد: تماس با لوازم برقي که در محيط مرطوب کار مي کند همانند پمپ چاه ، کولر ، کارواش ، ماشين لباس شويي و غيره احتمال خطر بيشتري دارند در هنگام تماس با آنها دقت بيشتري معمول شود .
اسماعيلي يادآور شد: بالا رفتن از پايه هاي برق ، تماس با تابلو هاي برقي و پايه هاي روشنايي و نزديک شدن به شبکه هاي برق خطرناک است و در بعضي از تاسيسات برقي با سطح ولتاژ بالا بدون لمس آن نيز احتمال وقوع خطروجود دارد .
وي تامين انرژي برق مورد نياز مشترکان مهريز را 343 هزار مگاوات ساعت ذکر کرد که 66 درصد آن صرف بخش صنعتي ، 14 درصد مصرف بخش کشاورزي ، 14 درصد در بخش خانگي و بقيه در بخش عمومي مصرف مي شود.
مهريز که با 50 هزار نفر جمعيت در 30 کيلومتري جنوب شهر يزد قرار دارد 35 هزار مشترک برق دارد.
در استان يزد 400هزار دستگاه کولر آبي مورد استفاده شهروندان است .
7541/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مهدی معتمدی و سید مهدی طباطبائی دوچرخه سواران مهریزی مسیر مهریز تا مشهد را برای ترویج هرچه بیشتر شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی رکاب زدند. رکابزنی مسیر هزار کیلومتری مهریز تا مشهد در هشت روز صورت خواهد گرفت.  این دوچرخه سواران ترویج وتشویق افراد به ورزش برای داشتن سلامتی در زندگی و خواندن کتاب را از اهداف خود می‌دانند.

دیگر خبرها

  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری
  • کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی
  • آغاز تعمیر کولر‌های گازی نیازمندان در روستا‌های آبادان
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟