Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید‌حسن قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز پرتودرمانی باران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی ویژه بیماران اعصاب و روان امروز افتتاح شد، با توجه به کمبودی که در سطح استان است به بهره‌برداری رساندن این پروژه خیلی مهم است.

وی افزود: این مرکز نیز برای بیماران مبتلابه سرطان است که خدمات را در سطح عادی با امکانات پیشرفته ارائه می‌کند، نمی‌توان گفت: کافی است، ولی مانع از این می‌شود که بیماران اعزام شوند به استان‌های دیگر که باید بتوانیم مشابه این مرکز را طی یکی دو سال اخیر به استان اضافه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه خیران نیز در این استان فعال هستند و هرکجا کمک کنند ما نیز ۵۰ درصد کمک خواهیم کرد عنوان کرد: طرح تحول سلامت نیز بیش از پنج سال است که شروع‌شده و برکات آن نیز به مردم، نقاط محروم و استان‌های مرزی ارائه می‌شود و با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: دولت و مجلس حتماً از این طرح حمایت خواهند کرد؛ آنچه مربوط به مردم است کم نقص اجرا و دنبال می‌شود و بخشی که مربوط به ارائه‌کنندگان خدمت است اعم از پرستاران، کارکنان وزارت بهداشت، فروشندگان لوازم بهداشت و داروخانه‌ها طلب‌های جدی دارند از بیمه‌ها که امیدواریم در این قسمت نیز گشایشی صورت بگیرد.

قاضی‌زاده هاشمی در راستای کمبود پزشک متخصص در استان تصریح کرد: کسانی را که به‌عنوان سهمیه بومی گرفتیم برای پزشک، دندان‌پزشک و داروساز، در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی، هر آنچه ظرفیت دانشگاه بوده ۳۰ درصد اختصاص به بومی داده‌ایم و به‌تدریج وارد چرخه ارائه خدمت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: توزیع متخصص در آبان ماه هرسال است و آنچه موردتوجه است محرومیت ازنظر وجود و حضور تعداد متخصص است؛ باید قبول کنیم کشور پهناوری با ۸۱ میلیون نفر هستیم و تنها راه بومی‌گزینی است و شرایط در سال‌های آتی تغییر می‌کند و لرستان نیز در این زمینه ویژه موردنظر است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از کار‌های جدی این است که در شرایط تحریم آسیب کمتری ببینیم، تحریم به همه مردم ایران آسیب می‌رساند، ترامپ اعلام کرد که این تحریم‌ها شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌ها است و ما معتقد هستیم تحریم در قرن بیست و یکم آن‌طور که آن‌ها فکر می‌کنند نیست.

وی اظهار داشت: کشوری که چندین دهه تحریم است آنچه مدنظر آن‌هاست هیچ‌وقت حاصل نخواهد شد، ولی در اینکه مردم آسیب می‌بینند هیچ تردیدی نیست و متأسفانه مدعیان حقوق بشر با سکوتشان این کار را تأیید می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: ما در تبادل مالی حتماً دچار مشکل می‌شویم و به این معنی است که ادعا می‌کنند برای دارو و تجهیزات تحریم نیستیم، ولی زمانی که نتوانیم پول را جابه‌جا کنیم و یا درفروش نفت با اروپا دچار مشکل شویم حتماً آسیب می‌بینیم.

وی عنوان کرد: ۵۰ درصد وقت ما می‌گذرد برای اینکه هیچ مشکلی برای مردم پیش نیاید و موضوع دارو، تجهیزات پزشکی جز مواردی است که رئیس‌جمهور دستور دادند و ستاد تدابیر ویژه نیز برنامه‌هایی دارد که امیدواریم بتوانیم به نحوی از طرف بانک‌ها به‌ویژه بانک مرکزی حمایت شویم که برای این بخش کمترین مشکل را داشته باشیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بیمارستان سرطان درمان و آموزش پزشکی سلامت دولت و مجلس پزشک متخصص درمان و آموزش مردم ایران حقوق بشر دارو پول نفت تجهیزات پزشکی بانک مرکزی دولت مجلس تحول سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

 

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • حمایت جبهه فرهنگی یزد از اجرای طرح نور
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • حمایت مردم همدان از اجرای طرح نور
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات