Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@02:39:43 GMT

دولت آمریکا یک کودک یک‌ساله محاکمه کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۰۸۶۲۹

به گزارش رکنا، بر اساس گزارش آسوشیتد پرس، این کودک مهاجر که اسمش خوان اعلام شده، زمان حضور در دادگاه و انتظار یک ساعته‌اش برای قاضی، یک شیشه شیر در دست داشت و از آن شیر می‌خورد و با یک توپ بنفش رنگ بازی می‌کرد. اما گریه‌های این کودک در جریان محاکمه و مطرح شدن اتهاماتش، صحنه دلخراشی را به وجود آورده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت قاضی دادگاه به خروج داوطلبانه خوان از آمریکا حکم داد.

جان ریچاردسون، قاضی دادگاه که در جریان این محاکمه احساس بدی داشت، پس از پایان جلسه رسیدگی به پرونده این کودک به وکلای وی گفت: از اینکه مجبور شده از این کودک یک ساله بپرسد که آیا فرآیند دادرسی را درک می‌کند یا نه احساس شرمساری می‌کند. این قاضی افزود: نمی‌دانم این ماجرا را باید به چه کسی توضیح داد، مگر اینکه فکر کنید یک بچه یکساله می‌تواند قوانین مهاجرت را یاد بگیرد.

این پسربچه یک ساله، یکی از صد‌ها کودک مهاجری است که در مرز‌های آمریکا به دلیل اجرای سیاست تحمل صفر دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، از والدینشان جدا شده‌اند. جداسازی کودکان مهاجر از والدینشان و گزارش‌های منتشرشده در هفته‌های اخیر در رسانه‌ها از گریه و زاری‌های دلخراش این کودکان که پدر و مادرشان را می‌خواهند، لکه ننگ دیگری به کارنامه سیاه دولت آمریکا افزوده است.

حامیان حقوق بشر همچنین نظام مهاجرتی آمریکا را که بر اساس آن کودکانی که هنوز پوشک به پا دارند و از والدینشان جدا شده اند باید در دادگاه حاضر شوند و تمامی مراحل اخراج از خاک آمریکا را پشت سر بگذارند، مورد انتقاد شدید قرار داده اند. برای ۹۰ درصد این کودکان حتی وکیل هم گرفته نمی‌شود.

خوان روز جمعه در دادگاه حاضر شد. وکیل این کودک می‌گوید مأموران مهاجرتی خوان را از پدرش در مرز جدا کرده و پدر وی را به هندوراس بازگردانده‌اند. به پدر خوان به دروغ گفته شده بود می‌تواند خاک آمریکا را به همراه فرزندش ترک کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی با اشاره به حادثه غم انگیز منزل مسکونی در شهرستان قائمشهر رخ داد افزود: پسر ۷ ساله این خانواده که برای برداشتن اسباب بازی در کمد تلاش می‌کرد با سقوط کمد منجر به مرگ وی شد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: خانواده‌ها توصیه کرد که اگر دارای فرزندان خردسال در خانه هستید، تلویزیون و مبلمان، قفسه کتاب و کمد را محکم به دیوار بچسبانی و وسایلی مانند اسباب بازی‌ها و خوراکی‌ها و کنترل دستگاه‌ها را در جایی که بچه‌ها وسوسه می‌شوند بالا بروند تا به آنها برسند، نگهداری نکنید، اقلام سنگین‌تر را در قفسه‌ها و کشوهای پایین‌تر نگهداری کنید تا احتمال واژگونی کمدها کاهش یابد.

کد خبر 6095143

دیگر خبرها

  • اولین واکنش دادستان پس از پیدا شدن یسنای ۴ ساله
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر شد
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم