Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@16:22:40 GMT

خوردویی عجیب با چرخ‌های تانک+ فیلم

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۰۸۸۰۸

خوردویی عجیب با چرخ‌های تانک+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهندسان رباتیک در دانشگاه ملی کارنگی ملون در ایالات متحده خودرویی را اختراع کرده‌اند که به تکنولوژی خاصی مجهز می‌باشد. این خودرو با استفاده از تکنولوژی تنظیم چرخ‌ها می‌تواند از هر مانعی عبور کند. تکنولوژی تنظیم چرخ‌ها به نحوی است که خودرو با تشخیص مسیر عبوری چرخ‌ها را باتوجه به جنس و موانع موجود در مسیر به شکل مثلثی در آورده تا با شبیه‌سازی حرکتی مانند حرکت تانک قادر باشد از هر مانعی در هر زمینی عبور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آزمایش انجام شده بر روی خودرویی نظامی که به تکنولوژی چرخ‌های هوشمند مجهز شده است، خودرو با عبور از یک مسیر صاف و بودن مانع چرخ‌هایی در حالت عادی دارد ولی به محض رسیدن به زمین‌های خاکی و پر از موانع در کمتر از 2 ثانیه چرخ‌ها تغییر حالت می‌دهند تا برای عبور از این گونه زمین‌ها مناسب گردند.

طبق گفته مدیر تولید این پروژه، خودروی مجهز شده به این چرخ‌ها پیشرفت‌های فوری را در تحرکات تاکتیکی و مانورپذیری از خود ارائه می‌دهد. در حالی که فناوری این چرخ‌ها صدای هیجان‌انگیزی ندارد، نتیجه بصری چمشگیری را به همراه دارد. در کنار فناوری عجیب چرخ‌ها، این خودرو دارای ویژگی‌های قابل تامل دیگری نیز هست. راننده این خودرو بدون داشتن کوچکترین دید طبیعی از محیط بیرون از طریق پنجره به رانندگی می‌پردازد. این خودرو با استفاده از دوربین‌های متعدد که در نقاط مختلف خودرو نصب شده‌اند و فناوری لیدار( تشخیص فاصله اجسام تا هدف تعیین شده با بهره‌گیری از پالس‌های لیزر) به راننده در امر راندن خودرو کمک می‌کند.دوربین‌ها و فناوری لیدار با ایجاد واقعیت مجازی و نمایش آن در مانیتورهای پیش روی راننده، رانندگی آسان و ایمن را فراهم می‌کند.

در ادامه فیلم این خودرو را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید:

معرفی خودروی مینی الکتریک جدید +فیلم

جاری شدن رودخانه‌ای عجیب و غریب پس از بارندگی + فیلم

انتهای پیام/

خودرو خارق‌العاده از هر مانعی می‌گذرد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جذاب ترین ها عجیب ترین ها اخبار تکنولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوزپلنگ آلمانی؛ خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال (+عکس)

همه‌ی ما در نوجوانی مشتاق بودیم گواهینامه‌ی رانندگی خود را هرچه‌ زودتر بگیریم. برای این کار در اکثر کشورها باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید، اما در کشوری مثل آلمان با دریافت گواهینامه‌ی A1 می‌توان از ۱۶ سالگی رانندگی کرد، اما نه با خودروهای معمولی.

به گزارش زومیت، هاچ‌بک جدید فولکس‌واگن برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند هرچه سریع‌تر به‌طور قانونی رانندگی کنند. این خودرو Geparda نامیده می‌شود که در زبان آلمانی به معنای یوزپلنگ است و به‌دلیل اعمال برخی تغییرات در رده‌ی L5e قرار می‌گیرد.

وقتی از نمای کناری به هاچ‌بک جدید فولکس‌واگن نگاه کنید، به‌نظر می‌رسد بخش عقب آن شناور است. چرخ‌های عقب خودرو ما را یاد فولکس‌واگن XL1 می‌اندازد؛ زیرا کنار آن پنل‌های اضافه‌ای با هدف بهبود سطح ایرودینامیک تعبیه شده‌ است.

چرخ‌های عقب خودرو بسیار نزدیک‌به‌هم قرار دارند و به‌همین‌دلیل به‌عنوان یک وسیله‌ی نقلیه‌ی سه‌چرخ دسته‌بندی می‌شود؛ اما هاچ‌بک جدید فولکس‌واگن یک خودرو سه‌چرخ واقعی نیست، زیرا محور عقب عجیب‌وغریبش از دو چرخِ به‌هم‌چسبیده تشکیل شده است.

سازنده‌ی Gepadra مدعی شده که پس‌ از نصب محور عقب، با هدف بهبود پایداری، شاسی خودرو را اصلاح کرده است.

علاوه‌بر این، جلو خودرو به تثبیت‌کننده‌ی H&R و عقب آن به فنرهای Elbach مجهز شده است.

اکثر رقبای Gepadra برقی هستند اما این هاچ‌بک از موتور بنزینی بهره می‌برد. به‌نوشته‌ی Motor1، این خودرو ۲۰ اسب‌بخار قدرت دارد و نیروی مورد نیاز برای حرکت ازطریق جعبه‌دنده‌ی پنج‌سرعته‌ی دستی به محور جلو هدایت می‌شود.

Gepadra می‌تواند با قدرت ۲۰ اسب‌بخار به سرعت ۶۸ مایل‌برساعت (حدود ۱۰۹ کیلومتر‌برساعت) برسد و بنابراین از نظر تئوری امکان رانندگی با هاچ‌بک جدید فولکس‌واگن در اتوبان‌ها نیز وجود دارد.

وزن هاچ‌بک جدید فولکس واگن فقط ۲٬۰۰۰ پوند (حدود ۹۰۷ کیلوگرم) است و با هر گالن سوخت (حدود ۳٫۷ لیتر) تا ۴۹ مایل (حدود ۷۸ کیلومتر) مسافت را طی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های Gepadra می‌توان به چهار کیسه‌ی هوا، ترمز ABS و ESP و ظرفیت حمل چهار نفر اشاره کرد.

قیمت خودرو Gepadra فولکس‌واگن ۲۱٬۶۵۰ دلار است و گزینه‌ای عالی برای نوجوانان زیر ۱۸ سال محسوب می‌شود که نمی‌توانند برای رانندگی با خودرو و دریافت گواهینامه‌ی معمولی صبر کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اتفاق عجیب برای تارا و شاهین/ قیمت این دو خودرو در بازار ترکید!
  • لاشه این خودرو ۳۰۰ میلیون تومان قیمت خورد/ قیمت عجیب پراید تصادفی را ببینید
  • افزایش ۱۵درصدی تردد خودرو‌ها در مسیر‌های ارتباطی قزوین
  • یوزپلنگ آلمانی؛ خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال (+عکس)
  • خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال در آلمان
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بُعدی فلزی ایران ساخت
  • قیمت عجیب خودروهای چپی در ۱۴۰۳
  • قیمت عجیب خودروهای چپی در ۱۴۰۳ / لاشه دنا ۳۰۰ میلیون تومان!
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • تداوم محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمال