Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-19@04:02:02 GMT

نقشه و ایستگاه های خط 7 مترو تهران

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۰۹۱۷۹

نقشه و ایستگاه های خط 7 مترو تهران

فاز اول خط 7 مترو تهران شنبه 23 تیر ماه 1397 در پنج ایستگاه میانی افتتاح خواهد شد. 

به گزارش صدای ایران، پنج ایستگاه میانی خط 7 مترو که در فاز نخست فعال خوهند شد عبارتند از: مهدیه ، بریانک، کمیل، رودکی و نواب.

تصویر زیر نقشه کامل خط 7 مترو تهران و ایستگاه های مربوطه  است که در آینده افتتاح می شود.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: خط 7 مترو تهران نقشه خط 7 مترو تهران ایستگاه های خط 7 مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارنامه مترو تهران در سال ۱۴۰۲/ افتتاح ۱۰ ایستگاه، ۴ ورودی

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در سالی که آخرین روزهای آن را پشت سر می‌گذاریم، تعداد ۱۰ ایستگاه جدید در خطوط يك، ۴، ۶ و ۷ افتتاح شد. این ایستگاه‌ها شامل ایستگاه و مسیر ۱۹ کیلومتری مترو پرند در امتداد خط يك، ایستگاه علامه جعفری در خط 4، ایستگاه‌های شهر زیبا، شهران، شهید آرمان علی‌وردی (کوهسار)، بهار شیراز (بیمارستان خانواده)، آیت ا... کاشانی و شهدای کن در خط 6 ، ایستگاه میدان کتاب در خط ۷ و همچنین ایستگاه تبادلی تربیت مدرس در تقاطع خطوط ۶ و ۷ است.

افتتاح پست برق کیانشهر در نیمه جنوبی خط ۶ به عنوان اولين پست برق مستقل اين خط، بهره‌برداری از ورودی سوم ایستگاه بریانک ویژه توان‌خواهان در خط ۷ که ورودی خاصی به شمار می‌آید، آغاز عملیات حفاری مکانیزه خط ۱۰، شروع عملیات اجرایی خط ۸ (از خطوط جدید شبکه مترو تهران)، 7 مورد رفع نواقص در خطوط ۳ و ۴ مترو (بالاخص خط ۳)، پایان عملیات حفاری و اتمام مرحله ساخت تونل در پروژه ۱۰ کیلومتری توسعه جنوبی خط ۶ (از دولت آباد تا شهرری و ایستگاه راه آهن سراسری) به همراه آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ به طول تقریبی ۵ کیلومتر(از میدان کتاب تا دانشگاه علوم و تحقیقات) از جمله مهمترین اقدامات اجرایی سال ۱۴۰۲ بود و به این آمار باید بهره‌برداری از 4 ورودی جدید را هم اضافه کرد.

از سوی دیگر اجرایی شدن قرارداد تولید ۶۳۰ دستگاه واگن مترو از محل فاینانس خارجی بعد از گذشت ۷ سال از انعقاد این قرارداد که بعدها تعداد آن به ۷۹۱ دستگاه واگن ارتقاء یافت و امکان افزایش آن به بیش از هزار دستگاه واگن هم وجود دارد، اتفاق بسیار مهم دیگری بود که ارزش مادی آن بالاتر از یک میلیارد یورو است.

آبان ماه امسال همچنین مجوز رسمی و بین المللی تولید قطار ملی مترو با عمق داخلی‌سازی ۸۵ درصد از مجامع معتبر جهانی اخذ شد و فرآیند ساخت ۱۱۳ دستگاه واگن از محل قرارداد منعقد شده با شرکت واگن سازی تهران به عنوان نخستین گام در تولید انبوه این افتخار ملی شروع شد.

بخشی دیگر از اهم اقدامات شرکت مترو در سال ۱۴۰۲، فعالیت‌های پیش زمینه‌ای برای تداوم افتتاحیه‌ها و شروع عملیات اجرایی پروژه‌های مهم در سال ۱۴۰۳ است که از جمله مهمترین آنها آغاز عملیات اجرایی خطوط جدید ۹ و ۱۱ است كه سال آينده محقق خواهد شد. در واقع اتفاقات خوب شبکه مترو تهران، در سال پیش رو نیز تداوم خواهد یافت و از فصل بهار سال ۱۴۰۳ باز هم شاهد رویدادهای امیدوار کننده در این عرصه خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خطوط مترو ۴۹ کیلومتر بیشتر شد | شهردار تهران: تحول بزرگ در توسعه مترو تهران
  • کارنامه مترو تهران در سال ۱۴۰۲/ افتتاح ۱۰ ایستگاه، ۴ ورودی
  • کدام ایستگاه های مترو سال آینده افتتاح می شود؟ | بهره برداری از ۱۰ ایستگاه خط ۶ در سال جاری
  • آغاز مسافرگیری در ۳ ایستگاه جدید مترو
  • ضرورت کاهش ترافیک تهران با گسترش خطوط مترو
  • ۴ ایستگاه مترو تهران افتتاح شد
  • ۴ ایستگاه متروی تهران افتتاح شد
  • افتتاح ایستگاه های جدید مترو در غرب تهران
  • ۳ ایستگاه‌ جدید مترو در این منطقه تهران افتتاح شد
  • افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران