Web Analytics Made Easy - Statcounter

نانوایان شهرستان‌های استان تهران از آرد بی‌کیفیت که سبب اعتراض مشتریان می‌شود گله دارند، ضمن اینکه عدم تغییر نرخ نان و افزایش قیمت سایر کالاها فشار زیادی را به آن‌ها تحمیل می‌کند. ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۲ استانها استان تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، این روزها حوصله نانواها از نارضایتی مردم و افزایش قیمت مواد اولیه سر رفته، از افزایش بی‌رویه واحدهای نانوایی و کاهش مشتری حسابی توپ‌شان پر است، از اینکه دیگر دخل و خرج شان با هم نمی‌خواند حسابی گلایه دارند، به طوری که افراد زیادی در این صنف عطای داشتن نانوایی را به لقایش بخشیده و درصدد تعطیلی مغازه‌هایشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نانوایان از گرانی آب، برق و گاز گلایه دارند، از اینکه صبح تا شب در گرمای 40 درجه و سرمای زمستان پای تنور عرق می‌ریزند و در نهایت به خاطر پایین بودن کیفیت نان غرولند و نفرین‌های مشتری را می‌شنوند گلایه دارند، از عدم افزایش نرخ نان گلایه دارند که چند سالی است که دیگر کفاف هزینه‌های زندگی‌شان را نمی‌دهد، از اینکه کارگر به خاطر پایین بودن دستمزدها هر روز ساز رفتن کوک می‌کند خسته شده است.

اینها بخشی از درد دل نانوایانی است که با وجود همه این مشکلات حرمت نان نگه داشته و با این پا و آن پا کردن خمیر چانه می‌گیرند تا دسترنج‌شان و این برکت را مهمان سفره‌های ما کنند.

ابراهیم سپهریان یکی از نانوایان باسابقه در چهاردانگه شهرستان اسلامشهر که 61 سال سن دارد و تنها 10 سال سابقه بیمه دارد از وضعیت بیمه گلایه می‌کند، اینکه با این سن هنوز باید پای تنور بایستند و به خاطر کیفیت پایین آرد، تجربه چندساله‌اش نادیده گرفته می‌شود و مشتری با عنوان اینکه "بلد نیستی نان بپزی" با وی برخورد می‌کند.

جمشیدی هم که از سال 52 در این صنف مشغول به کار است و به قول خودش پیر نانوایی شده عدم تغییر نرخ نان و بالا رفتن قیمت همه کالاها را دلیل بسته شدن دو نانوایی خود و خانواده‌اش می‌داند.

سهرابی نانوای شهریاری عدم تعادل دخل و خرج را ناراحت‌کننده می‌داند، اینکه چاره‌ای ندارند کارگر ناراضی است و با این وضعیت کار نمی‌کند.

فریاد حسن‌پور نانوای ورامین نیز از پایین بودن کیفیت نان درآمده است، به ویژه اینکه معتقد است نمی‌توان نان سنگک را با این آرد پخت و مشتری هم نارضایتی بسیار دارد.

در همین راستا قاسم زراعت‌کار رئیس اتحادیه نانوایان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تهران، با اشاره به عدم افزایش قیمت نان در سال‌های اخیر اظهار داشت: نانوایان امروز با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند، از سال 1393 تاکنون نرخ نان تغییری نکرده که با توجه به افزایش هزینه‌های سنگین آب، برق، گاز و مشکلات اقتصادی حاکم بر بازار اعتراض بسیاری از نانوایان را به همراه داشته که ما نیز به آن‌ها حق می‌دهیم.

آماده ارائه نان مجانی به مردم هستیم به شرطی که دولت تأمین مالی کند

وی بیان کرد: برای پیگیری موضوع بارها جلساتی را با سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه برگزار کرده‌ایم، که برای آخرین بار در 1 آذر 96 قیمت‌ها اندکی افزایش پیدا کرد و به استانداران و فرمانداران نیز ابلاغ شد که پس از گذشت 3-4 روز جلوی آن را گرفتند و گفتند به دستور رئیس‌جمهور نباید هیچ‌گونه افزایش نرخ نان داشته باشیم؛ اما ما همچنان به دنبال کارهای کارشناسی برای حل مشکل هستیم.

رئیس اتحادیه نانوایان استان تهران افزود: اگر دولت به ما اعلام کند که نان مجانی در اختیار مردم قرار دهیم ما این آمادگی را داریم منتهی کارگران و کارفرمایان در نانواخانه‌ها باید تأمین مالی و مشکلات آن‌ها بر طرف شود.

آرد نانوایی‌های تهران درجه 2 و درجه 3 است

زراعت‌کار در ادامه با اشاره به کیفیت نان نیز تصریح کرد: در حال حاضر 35 درصد از گندم‌ها درجه یک، 35 درصد درجه دو و 30 درصد درجه سه هستند که آرد با کیفیت درجه 1 به استان‌های تولیدکننده گندم اختصاص داده می‌شود و با توجه به اینکه استان تهران جز استان‌های مصرف‌کننده گندم است واردکننده آرد درجه 2 و 3 است.

وی ادامه داد: در هیچ جای دنیا این اتفاق نمی‌افتد که تولیدکننده حق انتخاب نداشته باشد اما در ایران این چنین است، تخصیص یارانه به کارخانه آرد نه تنها سبب نارضایتی نانوایان، بلکه باعث ضرر به مشتریان و دولت نیز می‌شود.

بسیاری از نانوایان بابت کیفیت پایین آرد روزانه شکایت خود را به اتحادیه می‌آورند

رئیس اتحادیه نانوایان استان تهران تأکید کرد: اگر ما بخواهیم به کمک کشاورز بیاییم باید به معنای واقعی به آن‌ها کمک کنیم، با توجه به اینکه ما به خودکفایی گندم رسیدیم که جای تقدیر از کشاورزان دارد اما باید به لحاظ کیفیت نیز به درجه مطلوبی برسیم، امروز بسیاری از نانوایان بابت کیفیت پایین آرد روزانه شکایت خود را به اتحادیه می‌آورند که به علت سُست بودن آرد و عدم دقت در کارخانجات و عدم نظارت بر آن‌ها است.

سعی می‌کنیم با تولید نان با کیفیت دعای سفره پشت سر همکاران‌مان در نانواخانه‌ها باشد

زراعت‌کار در ادامه با اشاره به افزایش واحدهای نانوایی در سطح کشور اظهار داشت: در کل کشور حدود 90 هزار واحد نانوایی وجود دارد که بیشتر به دلیل سهولت در اعطای جواز نانوایی به افراد است که سبب می‌شود بسیاری از افراد ناوارد وارد این حرفه شوند و علاوه بر کاهش درامد نانوایان، سبب نارضایتی مردم نیز می‌شود.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 30 تا 40 هزار نانوایی اضافی در سطح کشور وجود دارد که مستلزم ساماندهی هستند خاطرنشان کرد: از اعضای صنف نانوایان تقاضا می‌کنیم با تولید نان با کیفیت سعی کنند دعای سفره پشت سر همکاران ما باشد.

انتهای پیام/ش

R7840/P1361/S6,60/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا شغال‌های نزدیک تهران خوشحال و چندقلوزا شده اند؟

به گزارش خبرآنلاین به‌گفته متخصصان سازمان حفاظت محیط‌زیست، این شغال‌های سرحال، صرفا برای دسترسی به پسماند غذایی گردشگران به محیط‌زیست انسانی نزدیک شده‌اند در غیراین صورت در حیات‌وحش، هیچ حیوانی انسان را دوست خود نمی‌داند و به او نزدیک نمی‌شود.

محمد کرمی، رئیس اداره مدیریت حیات وحش استان تهران به همشهری می گوید بررسی‌ها نشان می‌دهد که شغال‌ها در پارک جنگلی لویزان دیده شده‌اند. با تغییر کاربری زمین‌های اطراف تهران از مناطق جنگلی و مراتع به زمین‌های کشاورزی، پارک‌های جنگلی و یا مناطق شهری، حضور حیات وحش در سکونتگاه‌های حاشیه‌ای معمول شده است. دیده شدن حیات وحش در پارک جنگلی لویزان که حدود 50سال عمر دارد امر طبیعی است ولی باید بدانیم که از سوی دیگر دیده شدن حیات وحش در نزدیکی انسان، نشان‌دهنده عدم‌مدیریت پسماند گردشگران در طبیعت است.

در هر آخر هفته طبیعت‌گردان حجم قابل توجهی از پسماند مرغ و گوشت را در طبیعت پارک‌های جنگلی مثل سرخه حصار و لویزان و... جا می‌گذارند. این درحالی است که برای حیات وحش دسترسی به غذای آسان اولویت است. وقتی پسماند انسانی مهیا باشد شغال‌ها و روباه‌ها و... دیگر به سراغ خرگوش و موش که شکار کردنش سخت‌تر است نمی‌روند. شغال‌ها شکارچی طبیعی ندارند یعنی عامل کنترل‌کننده این‌گونه دسترسی به غذاست. نه‌تنها شغال که سایر گونه‌ها در حیات وحش، وقتی غذا برایشان فراهم باشد همه توله‌هایشان را نگه می‌دارند و یا برخلاف معمول، چند قلوزایی در آنها افزایش می‌یابد. به‌طور مثال وقتی بارندگی در یک‌سال خوب باشد، علفخواران نیز چند بره به دنیا می‌آورند. درست مثل غذارسانی به سگ‌های بلاصاحب وقتی غذارسانی دستی صورت گیرد، مادر توان شیردهی به همه توله‌هایش را دارد در نتیجه جمعیت گونه به‌صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

ویژگی شغال‌ها

شغال طلایی تنها شغال بومی ایران است. شغال جانوری اجتماعی است و به‌صورت خانوادگی (نر و ماده و توله‌هایشان) زندگی می‌کنند. این جانور انطباق‌پذیری خوبی با شرایط مختلف دارد و از منابع غذایی متنوعی شامل میوه‌ها، جوندگان، پرندگان، حشرات و سم‌داران کوچک تغذیه می‌کند. جثه شغال شبیه گرگ ولی به‌مراتب کوچک‌تر از آن است. گوش‌ها، دست و پا و دو طرف بدن گندمگون، زیر بدن زرد زنجبیلی و یا تقریباً سفید است. رنگ شغال‌های جنوب ایران روشن‌تر از شغال‌های نواحی شمال است. قسمت انتهایی دم گاهی بریده به‌نظر می‌رسد و رنگ آن تیره‌تر است. در موقع دویدن معمولاً دم را پایین و بین پاها نگه می‌دارد. 23302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898133

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • جادوی هوش مصنوعی در افزایش کیفیت ویدیو‌ها + فیلم
  • بررسی مشکلات خبازان خندابی در کارگروه آرد و نان
  • حال هوای تهران خوب است
  • فیلم| تنور رئیس اتحادیه نانوایان مشهد سرد شد!
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • راز‌های ناگفته از تورم منفی ۱۰ درصدی افغانستان
  • چرا شغال‌های نزدیک تهران خوشحال و چندقلوزا شده اند؟