Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@20:17:13 GMT

قاچاق حشیش به خاطر پرداخت دیه/ ماجرای موادفروش تنبل!

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۰۹۴۵۳

قاچاق حشیش به خاطر پرداخت دیه/ ماجرای موادفروش تنبل!

فروشندگان موادمخدر با اینکه می‌دانند کارشان چه عواقبی دارد و با هرگرم موادمخدر چه تعداد جوان بدبخت می‌شوند، اما به کارشان ادامه می‌دهند؛ هرکدام هم توجیهی دارند.

گروه اجتماعی خبرگزاری آنا؛ پلیس تعدادی از خرده‌فروشان موادمخدر و معتادان را در طرح ضربتی شناسایی و دستگیر کرد؛ در حاشیه بازدید رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر از دستگیرشدگان و کشفیات، فرصتی هم برای خبرنگاران پیش آمد تا گپ‌وگفتی با دستگیر شدگان داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغلب‌شان ساکت و بی‌سر و صدا در حالی‌که به همدیگر وصل شده بودند، منتظر بودند تا به بازداشتگاه منتقل شوند؛ در میان‌شان عده‌ای چرت می‌زدند و عده‌ای دیگر از گرما گلایه می‌کردند.

در این میان البته مرد جوانی بود که نه چرت می‌زد و نه از چیزی گلایه‌مند بود بلکه با علاقه‌ای خاص شیوه فروش مواد مخدرش را برای دیگران تعریف می‌کرد. مرد که فربه و شوخ‌طبع به نظر می‌رسید با خالکوبی‌هایی که گوش‌ها و صورتش را پوشانده بود و جای چاقوهایی که روی گردن و گونه‌هایش خودنمایی می‌کرد اصلا از فروش مواد مخدر ناراضی یا پشیمان به نظر نمی‌آمد بلکه معتقد بود دزدی کار بدی است و مدعی بود: من که دزدی نکردم من جنس می‌آوردم و می‌فروختم. هر کسی چیزی می‌فروشد من هم مواد می‌فروشم. می‌خواهید بگویید من جوان‌ها را به اعتیاد می‌کشاندم که این حرف را قبول ندارم زیرا اگر از من نخرند از کس دیگری می‌خرند.

مرد جوان که با هر کلمه صحبت یک قلپ هم آب می‌خورد، درباره نحوه خریداری مواد هم صحبت‌های جالبی داشت. با اشتیاق تعریف می‌کرد «قیمت مواد حتی برای من هم متفاوت است مثلا اگر بخواهم مواد دست اول بخرم باید 50 میلیون تومان بیشتر هزینه کنم یعنی هر چه دست به نقد‌تر باشی، مواد برایت ارزان‌تر تمام می‌شود. مثلا در محل ما شخصی است که در یک پارت 100 کیلو مواد مخدر می‌خرد. برای این کار به سراغ بلوچ‌ها می‌رود این 100 کیلو را با او کیلویی یک میلیون تومان حساب می‌کنند ولی اگر من بخواهم این کار را بکنم و کمتر از 100 کیلوگرم یعنی حدودا 50 کیلوگرم مواد مخدر بخرم محال است که زیر یک و نیم میلیون تومان به من مواد بدهند.»

گران شدن قیمت دلار مسلما روی هر چیزی از جمله مواد مخدر هم تاثیر گذار بوده است این را مرد مواد فروش هم تایید کرد و گفت: «دلار که گران شد قیمت شیشه هم افزایش پیدا کرد قبل از گرانی‌ها هر یک گرم شیشه را 60 هزار تومان می‌فروختیم اما بعد از اینکه نرخ دلار بالا و پایین رفت هر یک گرم را 120 هزار تومان به مشتری‌ها فروختیم.»

درباره شیوه دستگیری‌اش هم داستان جالبی داشت و توضیح داد: «من را گرفتند چون تنبل بودم در خانه می‌نشستم و به مشتری‌ها می‌گفتم که برای گرفتن مواد به درب منزلم بیایند به خاطر همین هم لو رفتم.»

او که پیش از این هم دو بار دیگر دستگیر شده بود وقتی درباره داشتن زن و بچه از او پرسش شد با خنده گفت‌ که زن و بچه‌ هم ندارم مگر عقلم کم است که زن بگیرم، بعد مجبور شوم برای او مانتوی 500 هزار تومانی بخرم پول‌هایم را خرج خودم می‌کنم.

قاچاق مواد مخدر به‌خاطر پرداخت 204 میلیون تومان بدهی

کمی آن طرف‌تر دو مرد سیه چرده با دستبند به یکدیگر وصل شده بودند؛ اصرار برای اینکه دست‌هایشان را از روی صورت‌شان بردارند، بی‌فایده بود. می‌گفتند خجالت می‌کشیم؛ حتی از روی خبرنگاران هم خجالت‌زده‌ایم. مرد جوان‌تر درباره علت دستگیری‌شان توضیح داد: 124 کیلوگرم حشیش را با کامیون از بندرعباس به تهران آوردیم که بین راه ما را گرفتند.

خودش مدعی بود که اولین بار است این کار را انجام می‌دهد و طبق قول و قرارش با صاحب بار به ازای هر یک کیلوگرم مواد مخدر قرار بود به او 170 هزار تومان داده شود.

مرد قاچاق‌چی ادامه داد: «54 بسته حشیش را که هر کدام حدودا 1 کیلوگرم وزن داشت کنار خودم گذاشتم و به سمت تهران به راه افتادم؛ البته پشت کامیون کاملا خالی بود.»

او درباره نحوه آشنایی‌اش با صاحب اصلی بار توضیح داد: «یک بار برایش از شهرستان بار به تهران آورده بودم، اول که گفت قرار است این سری چه چیزی را به تهران بیاورم قبول نکردم اما آنقدر اصرار که بالاخره قبول کردم، از تمام مدارکم عکس گرفت و قرار شد زمانی که وارد تهران شدم شماره تلفن فردی که قرار است جنس‌ها را به او تحویل دهم برای من بفرستد اما نمی‌دانم چه شد که ناگهان در اتوبان دستگیرم کردند.»

مرد 40 ساله که تا بناگوش سرخ شده بود، ادامه داد: «باور کنید از سر شکم سیری این کار را نکردم، بدهکار دیه هستم باید 204 میلیون تومان بابت دیه بدهم و همچین پولی هم ندارم؛ چاره‌ای نداشتم!»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۹۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در چند روز گذشته چند شهرستان استان بدخشان افغانستان شاهد تجمع و اعتراضات مردمی بود اعتراضاتی که به دنبال تخریب مزارع کشت شده خشخاش آغاز شد نا آرامی‌ها تا جایی پیش رفت که حکومت سرپرست افغانستان هیاتی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داد و گفت: از تصمیم خود برای مقابله با کشت خشخاش کوتاه نخواهد آمد در همین حال مبارزه طالبان با کشف مواد مخدر و انهدام آن نیز در افغانستان ادامه دارد مسئولان حکومت سرپرست افغانستان می‌گویند: هیچ همکاری از ناحیه جامعه جهانی و کشور‌های منطقه و همسایه برای کشت جایگزین خشخاش در افغانستان انجام نشده است از سویی دیگر به نظر می‌رسد هنوز برخی کشور‌ها به جدیت طالبان برای مقابله با خشخاش با دیده شک و تردید نگاه می‌کنند آمار‌ها از افزایش کشفیات مواد مخدر به ویژه صنعتی از مبدا افغانستان در کشور‌های همسایه و منطقه حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 


شات لیست
-مولوی حمدالله (معاون فرماندهی پلیس شهرستان غورک استان قندهار)
- عبدالمتین قانع (سخنگوی وزارت کشور افغانستان)
-----

دیگر خبرها

  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!