Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، انگار فصل جدیدی در زندگی حرفه ای کیمیا علیزاده، دارنده مدال برنز المپیک و اولین بانوی تاریخ ساز ورزش ایران در حال ورق خوردن است. حالا با انگیزه‌تر، حرفه‌ای‌تر و مصمم تر از قبل به‌دنبال طلای بازی‌های آسیایی است. مدالی که بعد از یک سال دوری از میادین، قطعا با آویخته شدن بر گردن او جلوه‌ای دوچندان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند که کیمیا دوست دارد این مدال خوش رنگ را پیش از خودش هم تیمی‌هایش به گردن بیاویزند و این افتخار را برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

در همین راستا به تمرینات تیم ملی تکواندو بانوان، پیش از اعزام به دو رویداد مهم ورزشی( تورنمنت کره جنوبی و بازی های آسیایی جاکارتا) رفتیم و گفتگویی با کیمیای این روزهای ورزش بانوان ایران انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

*بعد از مدت‌ها دوری از مسابقات، به عنوان سومی در مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام دست یافتید، از این مدال راضی هستید؟

قطعا راضی نیستم. ولی خوب شرایط خیلی عالی هم نداشتم به علت آسیب دیدگی مدت ها دور از تمرینات و هر نوع مسابقه ای بودم. زمانی که به اردوی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیایی ملحق شدم، کاملا از صفر شروع کردم و قبل از این اردوها هیچ تمرینی نداشتم به جز یک اردوی سه روزه که در فرانسه برگزار شد، زمانی که در ویتنام مدال برنز گرفتم با خودم عهد بستم که در بازی‌های آسیایی جبران کنم، و بدون شک این کار را انجام خواهم داد.

*الان مصدومیت شما به طور کامل برطرف شده است؟

من مهر ماه سال 1396 جراحی کردم و به مدت یک سال از مسابقات دور بودم، اما خوشبختانه روند درمانی خوبی را سپری کردم و در حال حاضر هم به لحاظ روحی و هم به لحاظ جسمانی در آمادگی کامل هستم.

*سورپرایز اصلی کیمیا با انگیزه در بازی های آسیایی جاکارتا چه خواهد بود؟

هر ورزشکاری که در هر مسابقه‌ای حضور پیدا می کند، می خواهد خوش رنگترین مدال را کسب کند، و با توجه با این که به عنوان پرچمدار کاروان تیم ملی ایران انتخاب شدم دوست دارم جواب این اعتماد مسولین را با کسب بهترین مدال بدهم. همانطور که قرار است در افتتاحیه پرچم کشورم را بالا ببرم دوست دارم روی سکو هم این کار را تکرار کنم.

*اگر بخواهید مقایسه ای داشته باشید بین کیمیا المپیک 2016 ریو با کیمیایی که الان برای جاکارتا آماده می شود، به چه تفاوت هایی می رسید؟

این کیمیا تجربه اش خیلی بیشتر شده است. شاید زمانی که من وارد المپیک شدم خیلی از من انتظار نداشتند، ولی الان همه از کیمیا انتظار دارند و این موضوع شرایط من را سخت تر کرده است و برای یک بازیکن خیلی دشوار است که همه این شرایط را مدیریت کند، من همزمان که جو بیرونی را مدیریت می کنم باید حواسم باشد که درون خودم را هم خوب مدیریت کنم تا این فشار تاثیر منفی روی من نگذارد. ضمن این که من امسال در وزن67 - در مسابقات شرکت می کنم که هم یک تجربه تازه و شیرن و هم یک آزمون سخت برایم به شمار می رود. و امیدوارم بتوانم به نتیجه دلخواه خودم دست یابم.

*از جمله مواردی که گاهی درباره ورزشکاران به چشم می خورد، این است که زود اشباع می شوند، وپس از کسب مدال جهانی یا المپیک از صحنه رقابت ها کنار می روند، این نگرانی در مورد شما هم بعد از المپیک و آن مصدومیتی که داشتید وجود داشت؟

بعد از المپیک و آن جراحی من واقعا شرایط خیلی سختی داشتم. کمتر کسی فکر می کرد من دوباره بتوانم برگردم و مسابقه بدهم، اما هیچ وقت دوست نداشتم تسلیم این مشکلات شوم. شاید به ظاهر نشان می دادم که خسته ام و دیگر نمی توانم یا نمی خواهم ادامه بدهم ولی درونم هیچ وقت اجازه نداد که تسلیم شوم. خوشبختانه دوباره توانستم انگیزه لازم را کسب کنم و تلاش می کنم تا جایی که توان دارم تمرین کنم و مسابقه بدهم و علاوه بر این که مردم عزیز ایران را خوشحال کنم بتوانم جواب زحمت هایی که خانواده و کادرفنی تیم  در مدت برای من کشیده اند را بدهم.

*در این مدتی که دور از میادین بودین از طرف مسولین حمایت خاصی هم از شما شد؟

هم مردم و هم مسولین خیلی به من لطف داشتند. به هر حال بازیکنی که مصدوم می شود، شاید به قول معروف کم رنگ شود، ولی در این مدت چه مردم و چه مسولین همیشه با حمایت هایشان به من انگیزه و امید می دادند که دوباره بتوانم برگردم و خوشحال هستم که این اتفاق افتاد و الان من با انگیزه این روزها تلاش می کنم بهترین نتیجه را در دو رویداد پیش رو رقم بزنم.

*کیمیا علیزاده تا به امروز شش مدال تاریخی برای کشورش به ارمغان آورده است که پیش از این کسی نتوانسته است به این عنوان ها دست یابد، می توانیم این قول را از کیمیا بگیریم که در جاکارتا این عدد شش را به عدد هفت برساند؟

ما در بازی های آسیایی در بخش بانوان تا به امروز مدال طلا نداشته ایم، من چهار سال پیش در اینچئون بودم ولی به دلیل سن کم اجازه حضور در مسابقات را پیدا نکردم هرچند که آن زمان به دلیل این که دو مدال تاریخی کسب کرده بودم انگیزه زیادی هم برای به دست آوردن این مدال خوش رنگ داشتم ولی این اتفاق نیفتاد. امیدوارم در این دوره بتوانیم این مدال با ارزش را کسب کنیم، البته در این دوره من روز اخر بازی دارم و امیدوارم بچه هایی که قبل من بازی دارند بتوانند این مدال را کسب کنند، این اتفاق باعث افتخار تکواندو بانوان است که می‌توانند مدالی را بگیرند که تا به امروز کسی به این عنوان ها دست نیافته باشد.

*شناختی از حریفانتان در دو مسابقه پیش رو دارید؟

صد درصد، ما تمام بازی های حریفانمان را دیده ایم، و شناخت خوبی از همه بازیکنان داریم و با تمام قوا برای شکستشان به رقابت ها می رویم. البته هنوز سایت جاکارتا اسامی کامل را نداده است ولی بر اساس اسامی منتشر شده ما خودمان را آماده کرده ایم.

*در مصاحبه ای از شما خواندم که گفته بودید قبل از مبارزه برای خودت تیتری را که دوست دارید بعد از مسابقه رسانه ها منتشر کنند را انتخاب می کنید، برای بازی های آسیایی جاکارتا چه تیتری را در نظر گرفته اید؟

سوال سختی پرسیدید، چون من قبل از جاکارتا باید در تورنمنت کره جنوبی شرکت کنم و هنوز تمام تمرکزم روی جاکارتا نیست، همیشه سعی کرده ام پله به پله بالا بروم و نمی خواهم در حال حاضر از مسابقات کره جنوبی غافل شوم. مثلا برای تورنمنت کره جنوبی این تیتر در ذهنم است؛ "کیمیا علیزاده قهرمان المپیک را شکست داد".

*شما به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی ایران در جاکارتا انتخاب شدید، مراسمی که یک ماه بیشتر به شروع اش نمانده است؛ چه حسی دارید؟

حس خوبی دارم، پرچم داری کشورم افتخار بزرگی است. از این اعتماد مسولان ورزش تشکر می‌کنم، وامیدوارم بتوانم جواب این اعتماد را با کسب بهترین مدال بدهم.

خبرنگار: فریبا جلیل خانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تکواندو تیم ملی اردو کیمیا علیزاده بازی های آسیایی جاکارتا پرچمدار کاروان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۹۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر ام باپه همسو با رئال مادرید: حضور کیلیان در المپیک اولویت نیست

پدر کیلیان ام باپه دلیلی نمی بیند که پسرش به هر قیمتی که شده در المپیک بازی کند. 

طرفداری | هنوز مشخص نیست که آیا کیلیان ام باپه، تیم ملی فرانسه را در المپیک 2024 پاریس همراهی می کند یا خیر. پدر این ستاره، ویلفرد ام باپه، در برنامه‌ای حاضر شد و در مورد وضعیت پسرش در این تابستان صحبت کرد. به گزارش لو پاریزین، ویلفرد ام باپه گفت:

این که کیلیان در المپیک حضور خواهد داشت یا نه مسئله اصلی نیست. مهم، برگزاری بازی‌های المپیک در فرانسه است، نه اینکه ام باپه یا ومبانیاما (ستاره جوان تیم ملی بسکتبال فرانسه و سن آنتونیو اسپرز) در آن حضور دارند یا خیر. کل دنیا ما را تماشا خواهند کرد. مهم ترین چیز این است که المپیک به خوبی برگزار شود و مانند یک جشن باشد. نمی‌دانم چه اتفاقی خواهد افتاد، زیرا ما تنها تصمیم‌گیرنده نیستیم. 

ام باپه بارها علاقه خود را برای بازی در المپیک اعلام کرده است، اما در این مورد اختیاری ندارد. از آنجایی که این مسابقات در تقویم فیفا قرار نگرفته است، باشگاه‌ها الزاما ملزم به آزاد کردن بازیکنان خود نیستند. مهاجم فرانسوی در آستانه جدایی از پاری سن ژرمن به عنوان بازیکن آزاد است و به احتمال زیاد پس از سی‌ ژوئن جدا خواهد شد و در آن زمان قطعا با باشگاه آینده‌اش، که به نظر می‌رسد رئال مادرید باشد، قرارداد خواهد داشت. باید دید که آیا آن‌ها به او اجازه شرکت در بازی‌ها را می‌دهند؟

رئال مادرید در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال فرانسه در ماه مارس اعلام کرد که قصد ندارد بازیکنان خود را برای المپیک آزاد کند. این شامل اورلین شوامنی و ادواردو کاماوینگا می‌شود. این موضوع بُعد سیاسی پیدا کرده است و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، قول داده است که «همه کارها را انجام دهد تا اطمینان حاصل کند» که باشگاه‌های بزرگ بازیکنان خود را برای مسابقات المپیک آزاد کنند.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • روایت سلیمی نمین از تندروهای مهدی نصیری / او تا نقطه سقوط کامل پیش خواهد رفت / اصلاح‌طلبان پرچم‌داری او را نخواهند پذیرفت
  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • پدر ام باپه همسو با رئال مادرید: حضور کیلیان در المپیک اولویت نیست
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!