Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@03:37:48 GMT

تاثیر قرآن بر سلامت روان در جامعه تبیین شود

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۰۹۷۸۱

تاثیر قرآن بر سلامت روان در جامعه تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، توجه به قرآن را سدی بزرگ در برابر هجمه فرهنگی دشمنان دانست و گفت: نهادهای فرهنگی تاثیر قرآن بر سلامت روان در جامعه را تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان وبه نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان سمنان ، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با حضور اعضای مجمع اساتید قرآنی به میزبانی دفتر خود، ضمن بیان اینکه کار ترویج قرآن کریم، رسالتی مقدس است، تأکید کرد: نهادهای فرهنگی استان می‌بایست قرآن کریم را در بین جوانان ترویج دهند چراکه کلام‌ خدا، سدی بزرگ در برابر تهدیدات و توطئه‌های دشمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بابیان اینکه دشمن امروز در عرصه‌های مختلفی مانند فرهنگی در حال نفوذ است، تأکید کرد: باید به مقابله با دشمنان پرداخت که مهم‌ترین راه، ترویج سبک زندگی قرآنی است.

 

امام‌جمعه سمنان با تأکید بر اینکه فرصت جوانی، مهلتی درخور توجه در راستای قرآن آموزی است، گفت: نهادهای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین خانواده‌ها می‌بایست نسبت به تربیت قرآنی و دینی جوانان و نوجوانان حساسیت نشان دهند.

 

آیت‌الله شاهچراغی با تأکید بر اینکه قرآن رسم زندگی را می‌آموزد و دارای همه مسائل موردنیاز انسان است، گفت: در پناه قرآن می‌توان بر توطئه‌های دشمنان فائق آمد.

 

وی با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در مجمع اساتید قرآنی در استان سمنان ذیل فعالیت قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی، گفت: فعالیت‌های قرآنی در هر سطح و هر شیوه‌ای نیاز امروز جامعه است چراکه به سبک زندگی اسلامی در جامعه می‌انجامد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ضمن بیان اینکه روحانیان در اشاعه قرآن نقشی حیاتی دارند، گفت: سابقاً یکی از رسالت‌های روحانیان در مساجد تعلیم قرآن بود که امروز این نقش در برخی موارد کم‌رنگ شده که البته باید آن را تقویت کرد.

 

آیت‌الله شاهچراغی بابیان اینکه روحانیان مستقر به‌خصوص در روستاهای محروم اشاعه فرهنگ قرآنی را نباید از یاد برند، بیان داشت: تابستان بهترین فرصت برای استفاده از اوقات فراغت جوانان در اشاعه تعالیم دینی و قرآنی است.

 

وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که امروز در استان سمنان باید به آن توجه شود، مقوله تربیت‌معلمان و اساتید قرآنی است که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و ما معتقد هستیم این امر بیشتر باید مد نظر باشد.

 

۲۱۰۰ معلم قرآن در سطح استان سمنان تربیت شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز دراین نشست از تربیت دو هزار و ۱۰۰ معلم قرآن توسط این اداره کل خبر داد و گفت: برای ۶۵ خانه قرآنی شهری و روستایی نیز پروانه فعالیت صادر شده است.

 

حجت‌الاسلام علی شکری ضمن بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نهادی به نام دارالقرآن الکریم را در درون خود دارد که دارای رسالت تربیت نیروهای قرآنی است، بیان کرد: تاکنون شاهد تربیت دو هزار و ۱۰۰ معلم قرآنی در سطح استان از طریق این نهاد بوده‌ایم.

 

وی افزود: دارالقرآن الکریم درواقع دارای سه وظیفه است که آموزش مقدماتی، عالی، عمومی، تخصصی و تربیت نیروی متخصص در زمره این رسالت‌ها است که از ابتدای تأسیس سازمان تاکنون این امر ادامه دارد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: وظیفه دوم دارالقرآن الکریم، تبلیغ و ترویج است که از طریق محافل قرآنی مانند ماه رمضان و دهه فجر و ... این وظیفه را صورت می‌دهد.

 

شکری با اشاره به فعالیت ۵۴ موسسه قرآنی در استان سمنان بیان کرد: وظیفه سوم این نهاد، هدایت و نظارت بر فعالیت تشکل‌های قرآنی است که این تشکل‌ها شامل مؤسسات قرآن و عترت، خانه‌های قرآنی شهری و روستایی و مجمع اساتید قرآنی محسوب می‌شود.

 

وی بیان کرد:  شورای توسعه فرهنگ قرآن کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل و فعالیت‌های این حوزه تجمیع شد که دبیرخانه صدور مجوز سازمان‌های قرآنی به سازمان تبلیغات اسلامی واگذارشده است اما به صورت مشترک بین ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی مدیریت می‌شوند و اما بخش بعدی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی است که پروانه ۶۵ خانه قرآنی شهری و روستایی صادر شده است که از این تعداد ۲۷ خانه قرآنی شهری و ۳۸ خانه قرآنی روستایی هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین گفت: روستاهای استان نیز دارای خانه‌های قرآنی هستند که پیگیر امور آن‌ها بر عهده این اداره کل است و از سوی دیگر این خانه‌های قرآنی نیز با همراهی خانه‌های قرآن شهری، مؤسسات قرآنی و ... با رای خودشان اتحادیه‌ای را تشکیل می‌دهند که اتحادیه مؤسسات قرآنی استان سمنان نام دارد.

 

شکری بابیان اینکه سومین مجموعه دارالقرآن نیز مجمع اساتید قرآنی محسوب می‌شود، ابراز کرد: هدف از تشکیل مجمع اساتید، برگزاری همایش‌های قرآنی، تغذیه مؤسسات قرآنی و همچنین تعامل و همراهی با برنامه‌های ترویج قرآن کریم در سطح استان سمنان است.

 

وی بابیان اینکه ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در سایه قرآن کریم هدف غایی فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است، ابراز کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان حتی در ایام تابستان و طرح اوقات فراغت نیز دوره‌های آموزشی قرآن کریم را در دستور کار خود دارد.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس دهه کرامت امام صادق ع فوتبال شیراز انگلیس داعش ارزانی ایران نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان قرآن آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۹۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی برنامه‌ها و عملیات‌های سال جاری با کارشناسان قرآنی و فرهنگی استان اظهار کرد: توجه به برنامه‌های تربیتی خانواده محور و متناسب با زیست بوم مناطق مختلف شهرستان‌های تابعه مورد تاکید است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی فرهنگی برای اقشار و اصناف مختلف از سوی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه، افزود: توسعه فعالیت‌های شبکه تبلیغی روحانیون، تقویت برنامه‌های مساجد، توجه به فعالیت‌های بانوان، اجرای برنامه‌های مناسبتی در مناطق اهل سنت از جمله طرح قرآنی مسطورا از اولویت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

اجرای «جشنواره زن مجاهد» مورد توجه قرار گیرد

وی تصریح کرد: تقویت مکتب‌های قرآنی اهل سنت، اجرای اردوی نخبگان قرآنی در مناطق سنی نشین، حمایت از برنامه گروه‌های «دختران حاج قاسم»، نوآوین، شبکه تبلیغی صبرا و اسماً ویژه بانوان، اجرای جشنواره «روایت زن مجاهد» و حجاب و عفاف باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف استان تاکید کرد و ادامه داد: ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه باید رسانه‌های فعال را شناسایی و در تبلیغ و جریان سازی رسانه‌ای بیش از پیش با آنان همکاری کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده بیان کرد: توانمندسازی و حمایت از کنشگران فرهنگی، هیأت مذهبی، خیرین‌، مداحان شاخص، انجمن‌های اسلامی و فعالان فضای مجازی از برنامه‌های امسال تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

استمرار طرح ملی «زندکی با آیه‌ها» برنامه شاخص قرآنی سال ۱۴۰۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه به عناوین برنامه‌های مهم حوزه قرآنی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن، آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآنی و تربیت تخصصی استعدادهای قرآنی، راه اندازی کاروان‌های قرآنی و استمرار طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» از برنامه‌های شاخص قرآنی در سال ۱۴۰۳ است.

حجت الاسلام جعفرزاده مردمی سازی فعالیت‌ها و خروج از تصدی‌گری را امر مهم در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برشمرد و خاطرنشان کرد: کارشناسان فرهنگی و قرآنی باید به دور از تصدی‌گری، راهبر برنامه‌ها بوده و با همکاری مجامع میانی از جمله هیأت‌ها، کانون‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را اجرا کنند.

کد خبر 6092184

دیگر خبرها

  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود