Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@23:22:45 GMT

کسب مدال در بازی‌های آسیایی خیلی سخت شده است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۰۹۸۳۶

کسب مدال در بازی‌های آسیایی خیلی سخت شده است

سرمربی تیم ملی ووشوی ایران گفت: متاسفانه امسال وزن 75 کیلوگرم در بازی های آسیایی حذف شد و همین موضوع هم ضریب مدال آوری ما را کاهش داده که کسب مدال در بازی‌های آسیایی را سخت کرده است.

حسین اوجاقی‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی‌ خبرگزاری آنا، درباره وضعیت نفرات فیکس تیم‌ ملی ووشو ساندا برای حضور در بازی‌های آسیایی‌‌ گفت:‌ خدا را شکر شرایط تیم ملی خیلی خوب پیش می‌رود و ما الان در مرحله ششم اردوی تیم ملی جهت آماده‌سازی برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رضا سبحانی نماینده وزن 56 کیلوگرم،‌عرفان آهنگریان نماینده وزن 60 کیلوگرم،‌ فرود ظفری نماینده وزن 65 کیلوگرم و محسن محمدسیفی نماینده وزن 70کیلوگرم سانداکارانی هستند که‌‌ به‌ بازی‌های آسیایی اندونزی اعزام خواهند شد.‌ البته نفرات دوم را به عنوان سانداکاران رزرو در اردوها نگه داشتیم که اگر مصدومیتی برای هر کدام از این ووشوکاران در آستانه اعزام به بازی‌های آسیایی پیش آمد بلافاصله بتوانیم یک نفر را جایگزین کنیم. در حال حاضر بچه‌ها از شرایط بسیار خوبی برخوردار هستند و آمادگی حضور در یک رویداد بزرگ را دارند.

سرمربی تیم ملی ووشو درباره برنامه ملی‌پوشان تا اعزام به بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: ما در کل 9 مرحله اردو برای ملی‌پوشان درنظر گرفتیم که تا به حال 6 مرحله از آن سپری شده است و سه مرحله دیگر باقی مانده است. آنطور که ما برنامه‌ریزی کردیم قرار است اواخر تیرماه به شهرکرد برویم و در آنجا اردوی داشته باشیم. مرحله آخر اردو هم در تهران برگزار می‌شود و 23 مرداد هم راهی اندونزی می‌شویم.

اوجاقی همچنین به برنامه‌های ووشوکاران در این مدت‌ اشاره کرد و گفت:‌ ما جهت آمادگی ملی‌پوشان برای حضور در جاکارتا، اردوی مشترکی با اندونزی و ‌مسابقات جام پارس را برگزار کردیم.‌ ملی‌پوشان هم در اردوی مشترک و مسابقه جام پارس تجربه‌های خوبی به دست آوردند. کشور اندونزی از این جهت در بازی‌های آسیایی میزبان است که چندین تک ستاره در ترکیب تیم خود دارد و این حریفان برای ما حائز اهمیت هستند. این اردوی مشترک ما با این کشور باعث شد که نسبت به آنها شناخت پیدا کنیم. به هر حال آنها در بازی‌های آسیایی میزبان هستند و همین کار را برای ما سخت می‌کند. در مسابقات جام پارس هم بحث فرا قهرمانی بود و ما اصلا به دنبال آن نبودیم بلکه همه تلاش ما این بود که محیطی مشابه بازی‌های آسیایی به لحاظ شرایط سالن، حضور تماشاچیان و همچنین رقیبان برای ملی‌پوشان درست کنیم. برگزاری مسابقه این چینی در کنترل استرس ووشوکاران کمک زیادی کرد و به آنها یاد دادیم که در این شرایط چطور خودشان را مدیریت کنند،‌ البته در مسابقات جام پارس هدف دیگر ما هماهنگی بین کوچ و ورزشکار بود.‌ ضمن اینکه نقاط ضعف ووشوکاران را هم شناسایی و به آنها گوشزد کردیم.

وی همچنین در مورد مدال‌آوری ووشوکاران در بازی‌های آسیایی جاکارتا عنوان کرد: واقعیت امر این است که ما کار خیلی سختی داریم چرا که همیشه وزن 75 کیلوگرم برای ما مدال‌آور بوده و به این وزن خیلی امیدوار بودیم و با اتکا بر آن دیگر اوزان خود را می‌چیدیم. اما متاسفانه امسال وزن 75 کیلوگرم حذف شد و همین موضوع هم ضریب موفقیت ما را کاهش داد.‌ در حال حاضر ما با حریفانی از چین، ویتنام، اندونزی و کره‌جنوبی در جاکارتا باید مبارزه کنیم که هر کدام حریفان قدرتمند و سرسختی هستند از همین روی رقابت به شدت حساس و نفس‌گیر است ولی تمام تلاشمان را می‌کنیم که بهترین‌ها را به دست بیاوریم.البته ما بازیکن کم‌تجربه در ترکیب تیم داریم و همین موضوع نگرانی‌ها را زیاد کرده است ولی با این حال برگزاری اردوی مشترک باعث شد آنها به خودباوری برسند.

سرمربی تیم ملی ووشو در پایان گفت: خدا را شکر در این مدت فدراسیون از همه نظر به ما رسیدگی کرده و از نظر سخت‌افزاری ما با مشکلات کمی روبرو بودیم. مجموعه فدراسیون تمام تلاشش این است که در جاکارتا به مدال برسیم و امیدوارم این اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۹۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت‌های بین المللی دوومیدانی دبی| دست تفتیان از کسب مدال خالی ماند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جریان برگزاری رقابت ماده ۱۰۰متر مسابقات بین المللی دو و میدانی دبی حسن تفتیان رکورددار کشورمان با ثبت زمان ١٠.٣٠ ثانیه پنجم شد و به کار خود پایان داد.

در این رقابت نماینده ایتالیا با زمان ١٠.٠۶ ثانیه قهرمان شد و نمایندگان جامائیکا و سریلانکا به ترتیب با زمان‌های ١٠.١٢ ثانیه و ١٠.١٨ ثانیه به عناوین دوم و سوم دست یافتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت‌های بین المللی دوومیدانی دبی| دست تفتیان از کسب مدال خالی ماند
  • یک آسیایی گزینه لیورپول برای جایگزینی صلاح
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • عکس| ایرانی‌ها در اولین فینال آسیایی بعد از فغانی
  • تبریک خاص مس رفسنجان به منتظر محمد(عکس)
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • خوشبین: امیدوار به ارتقای مدال‌های آسیایی هستیم
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • (ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا
  • تیم ملی گلبال به فینال پارالمپیک فکر می‌کند