Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@00:29:14 GMT

38 هزار تن گندم در کردستان خريد تضميني شد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۰۹۸۷۲

38 هزار تن گندم در کردستان خريد تضميني شد

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - مدير سازمان تعاون روستايي کردستان گفت: مراکز خريد اين سازمان در پنج شهرستان گرمسير حدود 38 هزار تن گندم را به صورت تضميني از کشاورزان گندمکار خريداري کرده اند.

پيمان اسکندري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينکه تاکنون 36 مرکز خريد از 66 مرکز پيش بيني شده در پنج شهرستان گرمسير استان فعاليت خود را آغاز کرده اند، اظهار داشت: اين مراکز در حدود 20 روز از فعاليت خود موفق به خريد اين مقدار گندم مازاد بر نياز کشاورزان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: سازمان تعاون روستايي به عنوان مباشر دولت در خريد تضميني گندم انتخاب شده که براي انجام بهتر ماموريت خود 66 مرکز از 86 مرکز خريد در نقاط مختلف استان را تجهيز کرده است.
اسکندري اضافه کرد: 63 مرکز از 66 مرکز خريد اين سازمان همزمان با آغاز برداشت گندم فعاليت خود را شامل 14 مورد در شهرستان بيجار، 10 مورد در سقز، 6 مورد در کامياران، پنج مورد در سنندج و يک مورد نيز در مريوان کار خود را آغاز کرده و مراکز خريد گندم در شهرستان هاي بانه، قروه، ديواندره، دهگلان و سروآباد نيز به زودي فعاليت خود را آغاز مي کنند.
وي با بيان اينکه در سال جاري خريد تضميني محصولات کشاورزي در قالب اطلاعات ثبت شده کشاورزان در سامانه جامع پهنه بندي انجام مي شود، يادآور شد: براي سهولت و تسريع در انجام اين کار تمام مراکز خريد به خط اينترنت پرسرعت مجهز و متصل شده اند.
مدير سازمان تعاون روستايي کردستان گفت: تنها چهار مورد از 66 مرکز هم اکنون فاقط ارتباطات اينترنتي است که سازمان با همکاري شرکت مخابرات منطقه کردستان به دنبال تجهيز آنها است.
وي سرعت پايين اينترنت در برخي از نقاط را مهمترين چالش خريد تضميني محصولات اعلام کرد و افزود: اين سازمان به منظور جبران اين کاستي پس از دريافت محصول گندم بهره برداران به صورت آفلاين اطلاعات آنها را ذخيره و سپس در نزديکترين محلي که ارتباط اينترنتي داشته باشد به سامانه اضافه مي کند.
در سال جاري 86 مرکز خريد تضميني محصولات کشاورزي در استان تجهيز شده است که 66 مورد مربوط به سازمان تعاون روستايي، پنج مرکز مربوط به مراکز خريد دولتي و 15 مورد نيز کارخانه هاي آردسازي و سيلوهاي بخش خصوصي است.
استان کردستان امکان ذخيره سازي 780 هزار تن محصول گندم شامل 250 هزار تن در انبارهاي سازمان تعاون روستايي و 530 هزار تن نيز در 15 واحد سيلوي دولتي و بخش خصوصي را دارد.
ميزان پيش بيني توليد اين استان در سال جاري را يک ميليون تن و پيش بيني خريد حدود 900 هزار تن است.
پيش بيني مي شود در سال جاري حدود 904 هزار تن محصول مازاد کشاورزان استان 900 هزار تن گندم و چهار هزار و 700 تن نيز کلزا به صورت تضميني خريد شود.
امسال قيمت خريد تضميني هر کيلو گندم 15 هزار و 520 و کلزا هم 28 هزار ريال تعيين شده است.
امسال 558 هزار هکتار از اراضي کردستان زير کشت گندم، 27 هزار و 200 هکتار زير کشت جو و يک هزار و 810 هکتار نيز زير کشت کلزا رفته است.
استان کردستان يک ميليون و 220 هزار هکتار اراضي کشاورزي شامل 896 هزار و 235 هکتار اراضي ديم معادل 88 درصد و 121 هزار هکتار اراضي آبي معادل 12 درصد دارد.
توليد سالانه محصولات کشاورزي کردستان نزديک به 2 ميليون تن است که بيش از يک ميليون و 600 هزار تن آن شامل انواع محصولات زراعي و بقيه باغي است.
3034/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۰۹۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم و کلزا تاکنون ۵۹۴ هزار و ۱۷ تن محصول از کشاورزان استان توسط مراکز تعاون روستایی خریداری شد.

زرگانی افزود: از این میزان ۵۴۶ هزار و ۳۴۶ تن گندم و ۴۸ هزار و ۶۷۱ تن کلزا می‌باشد. 

وی ادامه داد: در این مدت ۲۹۷ هزار و ۶۰ تن گندم به کارخانه‌های آرد و سیلو‌های گندم و ۴۴ هزار و ۱۵۱ تن کلزا با کارخانه روغن کشی مدلل ارسال شده است.

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت