Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان سلطانی در گفت وگو با ایلنا در مورد ضرورت انتشار لیست دریافت کنندگان ارز دولتی گفت: به نظر بنده در این اوضاع بی‌ثبات اقتصادی، به جای اعلام اسامی دریافت کنندگان ارز باید با سازمان‌ها ومسئولینی که این ارز را در اختیار این افراد قرار داده‌اند برخورد جدی شود.

نهادهای دولتی بستر رانت خواری را فراهم کرده‌اند

وی ادامه داد: در واقع این نهادهای دولتی هستند که با هموار کردن مسیر، بستر رانت خواری را فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدا و سیما باید پاسخگو باشد

سلطانی تاکید کرد: البته نهادهایی مانند صدا و سیما که از این ارز متنفع شده‌ باید پاسخگو باشد که چرا وارد کارهای بیزنسی شده است.

تمامی اجزا و عوامل دولت وارد تصدی‌گری و بنگاه‌داری شده‌اند

وی با انتقاد از عملکرد دولت مردان گفت: متاسفانه شاهد یک آنارشیسم اقتصادی هستیم که تمامی اجزاء و عوامل دولت به جای وظایف حاکمیتی خود وارد تصدی‌گری و بنگاه‌داری شده‌اند.

سلطانی اضافه کرد: در این آنارشیسم اقتصادی که به نام اقتصاد آزاد بر کشور حاکم شده است هر کسی می‌تواند هرکاری را انجام دهد، چون نه دولت موضوعیت دارد و نه بخش خصوصی.

در اقتصاد ایران تنها شبه دولتی‌ها موضوعیت دارند

این کارشناس بخش صنعت با اشاره به عملکرد شبه دولتی‌ها در سیستم بانکی گفت: با توجه به اینکه بانک‌ها وظیفه تامین مالی بخش خصوصی را دارند، تقریبا 90 درصد بانک‌های خصوصی در اختیار شبه دولتی‌ها است و این نشان می‌دهد تنها این بخش در اقتصاد ایران موضوعیت دارد.

 وی ادامه داد: براساس آمار بهمن 96 تقریبا 300 هزار میلیارد تومان با کسر تسهیلات در اختیار این بخش بوده است که باید پاسخگو باشند این میزان نقدیندگی در کجا مصرف شده است.

کشور دچار ابتذال اقتصادی شده است

سلطانی با انتقاد از شرایط حاکم بر اقتصادی کشور گفت: اقتصاد ایران دچار یک ابتذال اقتصادی شده است و فساد تبدیل به یکی از الزامات فعالیت تجاری شده که هیچ برخوردی هم با آن صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: با این وجود این شرایط نابسامان، اوضاع اقتصادی کشور قابل کنترل و اداره است به شرطی که دولت مستقل ومسئول داشته باشیم.

این کارشناس با اولویت بندی نیاز های ارزی کشور گفت: اولویت اول باید با داروها، مواد غذایی یا صنایع تامین کننده مواد غذایی باشد که باید وارد و ذخیره کرد و در درجه دوم ماشین آلات و مواد اولیه صنعتی قرار دارند.

وی اضافه کرد: در فاز سوم باید ارز را به سمت واردات کالاهای صنعتی نیمه ساخته مانند کنسانتره میوه و قطعات خودرو سوق داد که مجموع این سه بخش تقریبا 20 تا 25 میلیارد است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارز اقتصاد ایران دولت صنعت مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور

مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، سیداحمدرضا سید علیان در حاشیه بازدید از شرکت دامداران نیشابور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: به جای کلمه ضایعات بخش کشاورزی بهتر است از کلمه بقایا و پسماندهای این بخش استفاده کنیم و این بقایای بخش کشاورزی وحتی خانگی می‌تواند در کارخانجاتی تبدیل به خوراک دام شوند.

وی ادامه داد: پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه ای اهمیتی بالاتر از بقایا و بازماندهای این بخش دارد.

سید علیان بیان کرد: در کشور 8 سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

علی مبارکی، معاون سازمان ومدیر جهاد کشاورزی نیشابور نیز در این بازدید اظهارداشت: شهرستان نیشابور از شهرستان های پیشرو در زمینه دام در استان است.

وی ضمن تقدیر از خدمات ارزنده تشکل های بخش دامی شهرستان ادامه داد : این شهرستان با بیش از 61 هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود 26 هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با 7 هزار و500 تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

مبارکی با تاکید این نکته که یکی از عوامل محدود کننده توسعه بخش کشاورزی تولید نهاده است؛ بیان کرد: در بخش کشاورزی بیش از 30 درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده و یا به دور ریخته می شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی نیز می شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده های خام دامی از خارج کشور داریم، لذا لازم است در خصوص صدور مجوزها وتسهیلات لازم جهت بازگرداندن این پسماندها به چرخه خوراک دام که منجر به کاهش قیمت آن وتامین امنیت غذایی می شود اقدام عاجل صورت پذیرد.

احمد داوطلب زرقی، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز ضمن تاکید برایجاد زنجیره تولید شیر توسط دامداری های صنعتی گفت: با توجه به ظرفیت های تعاونی دامداران نیشابور در بخش تولید شیر به منظور خدمات دهی بهتر به گاوداران، تکمیل زنجیره شیر این تعاونی با سرمایه گذاری در حوزه لبنیات می تواند قدم موثری برای اعضای تعاونی و دامداران شهرستان باشد.

وی افزود: برخی مشکلات پیش روی گاوداران صنعتی و سنتی استان در خصوص سامانه بازارگاه نیز امروز در حضور مدیرکل تغذیه وزارت جهاد کشاورزی بیان شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند