Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون شورا‌ها از کلید خوردن طرح سوال از وزیرکشور درباره اتفاقات اخیر زندان رجایی‌شهر خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون شورا‌ها از کلید خوردن طرح سوال از وزیرکشور درباره اتفاقات اخیر زندان رجایی‌شهر خبر داد.

امیر خجسته نایب رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامیبا اشاره به قتل یکی از تبهکاران شرور در زندان رجایی‌شهر کرج، بر لزوم پاسخگویی وزیرکشور، نیروی انتظامی و سازمان زندان‌ها در مورد علل وقوع این جرایم در محیط زندان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اخیراً یکی از تبهکاران معروف در زندان رجایی‌شهر کرج توسط عده‌ای از زندانیان به قتل می‌رسد و آن طور که در فیلم‌ها مشخص است زندانیان در داخل زندان از انواع لوازم ممنوعه و ارتباطی برخوردار هستند که لازم است وزیرکشور، نیروی انتظامی و سازمان زندان‌ها در اسرع وقت نسبت به شفاف‌سازی در مورد این مسئله پاسخگو باشند.

نائب رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور، مجلس با تاکید بر لزوم نظارت جدی در زندان‌ها از طرح سوال از وزیر کشور برای پاسخگویی به ابهامات نمایندگان در موضوع ذکر شده خبر داد و افزود: رفتار‌ها و اقداماتی از برخی از زندانیان در داخل زندان‌ها سر می‌زند که موجب حیرت جامعه می‌شود؛ لذا لازم است دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ای جامع برای اصلاح زندانیان ارائه کنند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003X9U

منبع: فردا

کلیدواژه: قتل وحید مرادی زندان وزیر کشور رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رییس کل دادگستری خوزستان گفت: استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان به عنوان یک نهاد ارفاقی، در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، ۲۱ درصد افزایش یافته است.
در سال ۱۴۰۱، تعداد ۷۱۰ نفر از زندانیان واجدشرایط از پابند الکترونیکی بهره‌مند شدند که این رقم در سال گذشته به ۸۶۵ فقره رسید.
علی دهقانی با اشاره به اهمیت کاهش جمعیت کیفری در ایجاد فضای مناسب اصلاح و بازپروری مجرمان در ندامتگاه‌ها، افزود: با استفاده صحیح از مجازات‌های جایگزین حبس و نهاد‌های ارفاقی قانونی از جمله نظام نیمه آزادی، فرصت و فضای بیشتری برای اصلاح مجرمان حرفه‌ای که بیرون بودن آنان از زندان برای جامعه خطرناک است، فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه افرادی می‌توانند از این ارفاقات بهره‌مند شوند که در برنامه‌های اصلاحی زندان شرکت داشته و به تعهدات خود در زندان عمل کنند ادامه داد: در همین راستا جمعیت زندان‌ها باید به صورت مرتب رصد و پالایش و افراد واجد شرایط احصا شود.
استفاده از پابند الکترونیک در نظام نیمه‌آزادی فرصتی برای مرتکبین فراهم می‌کند که مجازات حبس خود را در کنار خانواده و در محل اشتغال خود بگذرانند و چنانچه فردی شرایط استفاده از این فرصت را قبل از انتقال به زندان داشته باشد، باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • رشد ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در خوزستان
  • قالیباف : مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده
  • مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است