Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- معاون هماهنگي امور عمراني استانداري هرمزگان گفت:کليات طرح فروش پساب تصفيه شده فاضلاب بندرعباس به صنايع غرب اين شهر تعيين تکليف شد و از پيان تيرماه امسال، فروش پساب اجرايي مي شود.

به گزارش ايرنا، رضا مدرس شامگاه سه شنبه در نشست بررسي کليات فروش پساب تصفيه شده فاضلاب بندرعباس به صنايع غرب اين شهر، اظهار داشت: طبق مصوبه شوراي حفاظت از منابع آب، مجوز احداث آب شيرين کن به صنايع ديگر داده نخواهد شد و يکي از منابع تامين کننده آب مورد نياز صنايع، پساب تصفيه شده فاضلاب بندرعباس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: با تامين آب صنايع از طريق پساب تصفيه شده توسط بخش خصوصي، مي توان استفاده از آب شيرين کن در صنايع را کاهش داد.
اين مقام مسوول يادآور شد: در جريان اجراي اين طرح علاوه بر حمايت از بخش خصوصي در اين حوزه، به منظور حمايت از صنايع بر روند تامين آب نظارت خواهيم داشت تا از احتکار يا هر گونه سوء استفاده احتمالي جلوگيري شود.
مدرس خاطرنشان کرد: تا پايان تير ماه طرح تامين آب صنايع غرب بندرعباس از طريق پساب تصفيه شده اين شهر عملياتي خواهد شد.
استفاده از پساب تصفيه شده فاضلاب بندرعباس در صنايع با توجه به کمبود منابع آبي در استان هرمزگان، همواره مورد تاکيد بوده است.
در همين راستا استاندار هرمزگان نيز ارديبهشت ماه امسال در نشست شوراي حفاظت از منابع آب اين استان اعلام کرد: با توجه به درخواست هاي ارائه شده در سفر اسفند ماه 96 رييس جمهوري به هرمزگان، شوراي اقتصاد کشور، خريد تضميني پساب تصفيه شده فاضلاب را تنها براي اين استان مصوب کرده است.
فريدون همتي اظهار داشت: اين طرح به منظور پيشگيري از ورود فاضلاب به دريا و همچنين کاهش فشار بر منابع آبي استان تصويب شده است.
وي با تاکيد بر لزوم تسريع در تکميل طرح استفاده از پساب تصفيه شده فاضلاب بندرعباس، گفت: با توجه به کمبود منابع آبي در هرمزگان دستگاه هاي مربوطه و پيمانکار بايد مشکلات اين طرح را هرچه سريع تر رفع و آن را تکميل کنند.
استاندارهرمزگان، با اشاره به کاهش نزولات جوي در هرمزگان در سالهاي اخير و تداوم خشکسالي در اين استان، تصريح کرد: بايد از پساب تصفيه شده فاضلاب براي آبياري فضاي سبز و همچنين مصرف صنايع استان استفاده کرد.
بيش از 18 سال خشکسالي و کم آبي در هرمزگان موجب خشک شدن 365 حلقه چاه آب آشاميدني، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بين30 تا 70 درصد شده است.
از 74 دشت موجود در هرمزگان تمامي آن ها داراي بيلان منفي هستند و 38 دشت ممنوعه بوده و باقي دشت ها نيز شور است.
تداوم خشکسالي و کاهش نزولات جوي موجب شده اين استان در طول شبانه روز با 900 ليتر بر ثانيه کمبود آب مواجه شود.
7198/2094
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان