Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر خانی شامگاه دیروز سه شنبه در جمع مردم روستای ملاسراب از توابع بخش مرکزی شهرستان ملکان گفت: با مشارکت مردم و دهیاری ها عملیات آسفالت در ۱۹ روستای شهرستان ملکان هم اکنون در حال اجرا بوده و به زودی در شش روستای این شهرستان نیز انجام خواهد شد.

وی در ادامه از آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع از معابر روستاهای ملکان خبر داد و گفت: قیر ۲۰۰ هزار متر مربع از معابر عمومی تامین شده و مابقی نیازمند مساعدت مدیرکل بنیاد مسکن استان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن شهرستان ملکان در همسایگی دریاچه ارومیه و کاستن از فشار آب، اجرای مشاغل جایگزین را در این شهرستان خواستار شد.

خانی در ادامه از روستای ملاسراب بعنوان روستای پایلوت اقتصاد مقاومتی در شهرستان ملکان دانست و اظهار کرد: این روستا به لحاظ برخورداری از مردمانی میهمان نواز و تلاشگر از روستاهای نمونه شهرستان ملکان محسوب می شود.

در این مراسم رئیس شورای روستای ملاسراب نیز با قدردانی از خدمات دولت در محرومیت زدایی از روستاها، خلاصه ای از عملکرد شورای اسلامی روستا را تشریح کرد.

کد خبر 4343705

منبع: مهر

کلیدواژه: بحران آب ملکان کشاورزی بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان شهرکرد بیرجند مشهد یاسوج خطبه های نماز جمعه شیراز آتش سوزی سانحه تصادف خرم آباد مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ

کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زارچ گفت: با توجه به اینکه سطح زیرکشت درختان گردو در روستای دربید قابل توجه می‌باشد و برخی از درختان منطقه از ارقام کم محصول و کم کیفیت می‌باشد بحث اصلاح درختان گردو در این منطقه در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان قرار گرفت و بحث پیوند این درختان با ارقام پرمحصول مطرح شد.

وی افزود: امیدواریم با اجرای این طرح افزایش سودآوری و بهره وری در منطقه را شاهد باشیم.

طرح سرشاخه کاری درختان گردو با همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاروزی در روستای دربید که از روستا‌های ییلاقی شهرستان می‌باشد و سطح زیرکشت گردو قابل توجهی دارد اجرا شد.

پیوند سرشاخه کاری گردو یا عمل تغییر تاج درختان مسن به فعالیتی گفته می‌شود که با پیوند نوع رقم تاج درخت را تغییر داده و با این کار کیفیت و میزان عملکرد درخت را افزایش داد، در این کار پس از پیوند درخت به هر روشی باید تا یک سال از درخت مراقبت کرد؛ و از لحاظ چیدن و برداشت محصول بسیار راحتر می‌باشد؛ و باعث تولید یکدست و بالا رفتن بازار پسندی محصول خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه