Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@20:48:39 GMT

تولید 140 میلیون انواع گل در محلات

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۱۲۲۵۵

مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: 50 میلیون از این تولیدات گل های فصلی و نشایی، 39 میلیون گل های شاخه بریده، 25 میلیون درخت و درختچه زینتی و بقیه گل های آپارتمانی بوده استاین میزان تولید گل وگیاه زینتی امسال در 900 هکتار فضای باز و گلخانه ای محلات انجام شده است.
محمودی یادآور شد: گل های شاخه بریده از گونه های گلایل، میخک، داوودی، لیسیانتوس ،آنتوریوم و لیلیوم بوده است , مهمترین گل های آپارتمانی این شهرستان حسن یوسف، گل سنگ، کاکتوس، شفلرا، دیفن، باخیا، پتوس و فیکوس و گل های نشایی و فصلی شامل انواع اطلسی، بنفشه، میمون، سلوی، پریوش و آهار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمودی، مهمترین انواع درخت و درختچه زینتی تولیدی امسال در محلات را شامل رزباغچه ای، شاهپسند، ختمی، یاس، بید، زرشک زینتی و شمشاد بیان کردودرادامه افزود: 30 درصد از مردم محلات در صنعت گل اشتغال دارند و دانش فنی تولید گل محلات در دنیا بی­نظیر است.
مدیرجهاد کشاورزی محلات گفت: شانزدهین نمایشگاه ملی گل و صنایع وابسته کشور به منظور بازاریابی و افزایش صادرات گل و گیاه ازششم تا دهم شهریور ماه جاری در محل پایانه های صادراتی محلات در فضایی با وسعت هفت هزار و 100 متر مربع سالن و 40 هزار متر مربع فضای سبز برگزار می شودو تاکنون بیش از 100 شرکت داخلی و خارجی برای حضور در شانزدهمین نمایشگاه ملی گل، گیاهان زینتی و صنایع وابسته محلات ثبت نام کردند.
به گفته وی،سابقه گلکاری در محلات بیش از 70 سال است و در این شهرستان 55 هزار نفری، افزون بر سه هزار نفر به صورت رسمی در قالب 700 واحد تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی مشغول به کار هستندومحلات بیشترین سطح زیر کشت وپرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور دارد و 18 درصد از سطح زیر کشت کشور، 12 درصد از گل شاخه بریده، 80 درصد تولید گل های فصلی نشایی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات است.
وی درآخرگفت:تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب های پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل کرده استشهرستان محلات واقع در جنوب استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است که به هلند ایران شهرت دارد و قطب تولید گل و گیاهان زینتی، سنگ نما و ماهی زینتی کشور محسوب می شود.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران

محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه ۱۲ درصد گوشت مرغ موردنیاز کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: با توسعه زنجیره مرغ در مازندران، توان صادراتی این زنجیره در استان افزایش خواهد یافت.

او  افزود:استان مازندران قطب تولید طیور کشور به شمار می‌رود و در همه عرصه‌های کشاورزی به عنوان نگین کشاورزی کشور مطرح است، تصریح کرد: زنجیره تولید مرغ یکی از زنجیره‌های مهم در استان مازندران به شمار می‌رود که قابلیت توسعه دارد.

عباس زاده  با اشاره به اینکه زنجیره تامین گوشت مرغ روند رو به رشدی را سپری می‌کند، کفت: مازندران از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه تولید گوشت سفید برخوردار است به صورتی که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت جوجه کشی کشور در مازندران واقع شده و بیش از ۲۷ درصد جوجه یک روزه کشور در استان مازندران تولید می‌شود.

او  با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ درصد گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می‌شود و این استان در تامین بخشی از نیاز مرغ پایتخت و استان‌های همجوار مشارکت دارد، گفت: در سالجاری با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت افزایش جوجه ریزی در کشور، ظرفیت تولید مرغ در این استان افزایش یافته است و به سمت صادرات گام برداشته شده است.

عباس زاده ابراز امیدواری کرد قابلیت صادرات و گسترش ارسال تولیدات به خارج از کشور در سال‌های آینده با حمایت‌های بیشتر روند پرشتاب تری را بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود