Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛اگر فشار‌های خارجی با بداخلاقی‌های داخلی توأم شود این یک خطر مهلک برای کشور است و می‌تواند ضربه‌ای سنگین وارد کند. باید اختلافات را کنار گذاشته و با شجاعت، کار و تلاش کنیم.» حسن روحانی چهارشنبه ششمین روز تیرماه سال جاری در نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت ضمن بیان این موضوع تاکید کرد: «وزیر صنعت، معدن و تجارت باید صریحا به مردم بگوید که چه اقلام و جنس‌هایی به کشور به وفور وارد می‌شود و قیمت آن‌ها تغییر نخواهد کرد و اگر این اقدام نیاز به ارز دارد ما تحت هر شرایطی آن را تأمین خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

».

اما دستور روحانی در ابتدای امر با بی‌تفاوتی شریعتمداری روبرو شد که رفته رفته سنگ بنای اختلاف وزرا در باب شفافیت ارزی شد.

بیشتر بخوانید:دکتر واعظی:هیچ کس نقشی در انتخاب کابینه ندارد 

*ماجرای آذری جهرمی و شریعتمداری

وزارت ارتباطات اوایل تیرماه با اعلام فهرستی از ۴۰ شرکت واردکننده گوشی همراه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از ابتدای سال ۹۷ تا ۲۹ خردادماه به ۴۰ شرکت وارد کننده گوشی تلفن همراه، ارز دولتی تخصیص داده شده است. رقم کل ارز اختصاص یافته به ۴۰ شرکت مذکور ۲۲۰ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۲۰۶ یورو بوده که تاکنون محموله‌هایی با مجموع رقم ۷۵ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۸۶۰ یورو با عاملیت ۳۰ شرکت وارد کننده از گمرک ترخیص شده است.»

در همین میان محمد شریعتمداری که به عنوان یکی از عوامل ایجاد وضعیت فعلی اقتصادی از سوی برخی کارشناسان معرفی می‌شود در نشست خبری با اصحاب رسانه که تنها سه روز پس از دستور رئیس جمهوری به وی انجام شد ضمن بیان اینکه ما به عنوان وزارت صنعت نمی‌توانیم که ثبت سفارش‌کنندگان را افشا کنیم، چرا که اینطور به جنگ بخش خصوصی رفته‌ایم، در پاسخ به این سوال که وزیر ارتباطات متخلفان واردکننده موبایل را اعلام کردند، شما چرا این کار را انجام نمی‌دهید، گفت: «وزیر ارتباطات باعث به هم ریختگی بازار شد، ۲۲۵ میلیون یورو اعلام کرد و بعد غیرواقعی بود و باعث شد، کلی به هم‌ریختگی ایجاد شود و این کار خوبی نبود.»

پس از آن بود که آذری جهرمی وزیر جوان، اما فعال کابینه دوازدهم در توئیتی تلویحاً به این اظهارات شریعتمداری واکنش نشان داد و عملا اختلافات در کابینه را که قبلا بر سر شفافیت ارزی بوجود آمده بود نمایان ساخت.

وی در توئیتر منتسب به خود در مواجهه با این نقد وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشت: «با "ایمان قلبی" که بر پایه "عقل خدادادی" است، می‌گویم: فساد، موریانه و عامل بی‌ثباتی اقتصاد کشور است. بخش خصوصی پاک‌دست از انتشار لیست ارز بگیران حمایت کرده و خواهد کرد. باید به جنگ اقتصاد رانتی رفت.» اختلاف وزرای دو نسل متفاوت دولت یعنی آذری جهرمی جوان و محمد شریعتمداری پیر تنها مورد شکاف در دولت دوازدهم نیست.

وزیر صنعـت، معدن و تجارت ۳۰ دیماه سال گذشته در شهرک صنعتی نظرآباد از بالا بودن سود بانکی اعلام نارضایتی کرد و گفت: «با نرخ سود فعلی کار توسعه واحد‌های صنعتی با مشکل مواجه است و نرخ بازده در حوزه صنعت، توانایی تحمل این نرخ بالای سود را ندارد.»، اما در طرف مقابل این موضع مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و داریی معتقد بود «نباید نرخ سود بانکی کاهش یابد، زیرا این تصمیم تورم‌زا بوده و مردم پول خود را از بانک‌ها خارج می‌کنند و به بازار‌های دیگر وارد می‌شوند.»

این پیش فرض وجود دارد که به دلیل این نوع اختلافات بین روسای دو وزارت‌خانه مهم اقتصاد و صنعت هر کدام به نوعی سعی دارند مشکلات اقتصادی که نتیجه تصمیمات غلط داخلی است را به یکدیگر نسبت دهند لذا در روز‌های آتی نیز باید شاهد ادامه این نوع گفتمان بین این وزرا باشیم.

* احتمال خداحافظی نامزد پوششی روحانی

هر روز از گوشه کنار دولت متلاطم اخباری مبنی بر اختلاف بین حسن روحانی و اسحاق جهانگیری شنیده می‌شود. معاون اول دولت یازدهم که نقش پوششی حسن روحانی در انتخابات سال ۹۶ را بر عهده داشت احتمالا حضور خود را در دولت دوازدهم با قدرت بیشتری قلمداد می‌کرد، اما به ناگاه و پس از شروع بکار کابینه دوازدهم رفته رفته حنای جهانگیری رنگ باخت و تقریبا به گوشه رانده شد؛ هر چند محمود واعظی که از او به نام اصلی‌ترین عنصر برای کنار گذاشتن جهانگیری نامبرده می‌شود بسیار تلاش می‌کند این موضوع را منکر شود، اما در تازه‌ترین اظهار نظر سیاسیون، رمضانزاده سخنگوی دولت اصلاحات در توئیتی از فشار برخی عناصر بر روحانی جهت آوردن قالیباف به جای معاون اول فعلی خبر داده است.

*ربیعی و قاضی زاده پای ثابت دعوا

یکی از جنجالیترین اخبار در سال‌های گذشته، اختلاف مشهود دو وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره نحوه اجرای «برنامه طرح تحول سلامت بود. اختلافاتی که هر یک از وزرا سعی کردند از هر تریبونی برای بیان رویکرد خود و یا نقد به دیگری استفاده کنند.

قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در سخنرانی‌های خود در سال ۹۵، به‌طور مداوم، از شرایط پرداخت بیمه و هزینه‌های درمانی، تأخیر در تأمین هزینه بیمه‌ها و کند شدن روند کاری بیمارستان‌ها، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتقاد کرد و سپردن سلامت مردم به دست اقتصاد را، اشتباه دیرینه دانست.

از طرفی، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادعا کرد که ۷۵ درصد بار مالی این تحول سلامت بر دوش وزارت رفاه است و به صورت گمنام، این بار را متحمل شده‌اند. آن‌طور که گفته شد به نظر می‌رسید، «تجمیع بیمه‌ها» محل اختلاف دو وزیر است، آن‌ها از سال‌ها پیش، به‌طور رسمی بر سر پرداخت بدهی‌ها و ماجرای تجمیع بیمه‌ها، اختلاف پیدا کرده‌اند.

مدعی اصلی این اختلاف وزیر بهداشت است که خود و معاونانش از هر تریبون و رسانه‌ای که دستشان می‌رسد و با ادبیات‌های متفاوت شروع به نقد عملکرد و حمله به وزارت رفاه می‌کنند؛ از طرف دیگر نیز وزیر رفاه است که عناوین و روش‌های مختلف سعی دارد میدان را از دست ندهد و تمام قد در مقابل خواسته‌های وزارت بهداشت ایستاده است و مقاومت می‌کند. این رویکرد تا جایی ادامه یافت که اخباری از قهر و استعفای وزیر چشم پزشک دولت به گوش می‌رسید کار تا جایی پیش رفت که در تعدادی از جلسات هیات دولت نیز قاضی زاده حضور نیافت.

*کلانتری، حجتی را به سُخره گرفت

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر درمورد وضعیت نابسامان رودخانه‌های کشور مدیریت فعلی را ناکارآمد خواند و گفت: «برای مشکل رودخانه‌ها باید به خدا شکایت کنید. آقای حجتی تازه سه ماه پیش متوجه شدند که در کشور مشکل آب داریم.»

اختلاف و تنوع دیدگاه در هر کابینه‌ای امری بدیهی، محتمل و بسیار طبیعی است. این نوع نگاه قطعا باعث تعالی و افزایش بهره‌وری تصمیمات خواهد شد، اما این مسائل از زمانی خطرآفرین می‌شود که به جای طرح در ساختمان سفید هیات دولت به رسانه‌ها و جامعه سرازیر شود و به جای رسیدن به راهکاری برای منافع ملی، منافع شخصی و چه بسا سیاسی مطرح می‌شود. حال باید دید رئیس جمهور غالبا ساکت در دعوا‌های فردی و سیاسی وزرا، چه زمانی این مقوله را برای جامعه نگران کننده می‌داند و خود وارد کارزار شده و راهکاری برای آن می‌اندیشد.

بی‌شک همگرا و هم‌افزا بودن وزرا و به طور کل تیم اداره کشور در شرایط حال حاضر کشور موضوعی است که اهمیت دوچندانی یافته است از این رو می‌طلبد رئیس‌جمهور در مقابل اختلافات و چند صدایی در دولت خود موضعی جدی بگیرد تا ادامه این مسائل نتواند تاروپود دولت را از هم بگشاید.

منبع:فارس

انتهای پیام/

کلانتری، حجتی را به سُخره گرفت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حسن روحانی هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربیعی: به استقلال تبریک می‌گویم اما حق تیمم باخت نبود

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان مدعی شد در مصاف با استقلال حق تیم او شکست نبوده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، محمد ربیعی در نشست خبری بعد از دیدار تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان مقابل استقلال که به شکست 2 بر یک ذوبی‌ها انجامید، اظهار داشت: ابتدا به تیم استقلال و هوادارانش تبریک می‌گویم. خدا قوت و خسته نباشید هم به بچه‌های خودم می‌گویم. فکر می‌کنم بازی باکیفیتی بود و کسانی که بازی را دیدند، ضرر نکردند.

استقلال با حداکثر هیجان صدرنشین ماند

وی ادامه داد: طبق استراتژی و برنامه خودمان بازی کردیم. ما می‌دانیم که استقلال در ارسال از کنارهای زمین قوی است. در بازی مستقیم و ایجاد موقعیت تیم خوبی است و ما هم به موازات آن سعی کردیم این راه‌ها را ببندیم. سرعت انتقال هم داشتیم. به نظرم 15 دقیقه اول نیمه دوم را از دست دادیم. با توجه به تأکیدی که به بچه‌ها در بین نیمه داشتم که تحت هیچ شرایطی عقب ننشینیم، ولی یک مقدار عقب نشستیم. وقتی تعویض‌های ما هم آماده بود متأسفانه گل مساوی را خوردیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن خاطر نشان کرد: شاید اگر توپ از جریان بازی خارج می‌شد و ما تعویض‌های‌مان را انجام می‌دادیم آن گل را نمی‌خوردیم. طبیعی است اگر از فرصت‌ها استفاده نکنید این فرصت را به حریف می‌دهید که استفاده کند. حداقل دو سه موقعیت فوق‌العاده داشتیم که توپ‌مان در گل نرفت. استقلال هم دو گل فوق‌العاده زد. جدا از گل خوبی که زدند، کیفیت دو بازیکن خارجی استقلال بود. اینها اتفاق است و افتاد و من به تیم حریف تبریک می‌گویم. همه بضاعت ما این است. شاید برخی‌ها بگویند اگر در صحنه آخر دانیال ایری توپ را می‌زد این اتفاق نمی‌افتاد، اما این بازیکن 19 سالش است و حالا یک اشتباهی شده.

ربیعی یادآور شد: هفته گذشته یک بازیکن داشتیم که 18 سالش بود. اینها در آینده می‌توانند باشند. اولین بار بود در این جو بازی کردند. شاید قسمت ما این بود که دقیقه 94 گل بخوریم. باخت را حق تیم‌مان نمی‌دانم، اما طبیعت فوتبال همین است. من و تیمم خیلی تلاش کردیم که سربلند بیرون بیاییم. به نظرم این بازی می‌توانست نمایانگر این باشد که بی‌دلیل نیست ما بهترین تیم بیرون از خانه هستیم. شما دیدید ما تا دقیقه 95 هم حمله کردیم تا به گل پیروزی برسیم. دوست داشتم تیمم تهاجمی بازی کند و برنده بیرون بیاید. الان هم باختیم و ایراد ندارد، از هواداران ذوب‌آهن عذرخواهی می‌کنم.

وی در واکنش به این موضوع که دلیل تفاوت نتیجه‌گیری ذوب‌آهن در خانه و بیرون از خانه چیست، تأکید کرد: داخل فولادشهر اتفاقات غیرطبیعی هم خیلی داریم. در سه بازی پنالتی‌های ما گرفته نشد. مقابل شمس‌آذر ارسال کردند و توپ به گل رفت. در بازی با نساجی از 45 متری ضربه زدند و به گل رفت. وقتی در فولادشهر عقب می‌افتیم، جبران کردن سخت است. من همیشه گفتم ذوب‌آهن برای بهتر شدن نیاز دارد که در هر پنجره نقل‌وانتقالاتی رفته رفته شرایطش را بهتر کند. نمی‌خواهم گله کنم، اما ما پنج بازیکن‌مان را از دست دادیم. 50 درصد ترکیب تیم‌مان نسبت به نیم‌فصل اول را از دست دادیم. شما یک تیم را پیدا کنید این شرایط را داشته باشد. متأسفانه نتوانستیم هم جبران کنیم. یک ریال نیز بودجه در نیم‌فصل نداشتیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن افزود: چهار پنج بازیکن توانستیم با شرایط عرضه و تقاضا بگیریم؛ یعنی یک بازیکن را کنار گذاشتیم و با مابقی قرارداد او یک بازیکن جدید گرفتیم. می‌دانید در نیم‌فصل جذب بازیکن سخت است، ولی ما فوتبال خوبی بازی کردیم. امروز دو موقعیت دو به یک بودیم، همان جا می‌توانست ورق بازی برگردد و ما برنده باشیم. آنجا تصمیم بهتر، کیفیت بهتر و حرکت بهتر می‌توانست یک تیم را برنده کند. گل دوم استقلال موقعیت ویژه‌ای نیست. به استقلال تبریک می‌گویم، اما نمی‌توانم کیفیت تیم خودم را نگویم. ما کاملاً روی برنامه بازی کردیم. نمی‌دانم چندمین بازی خانگی استقلال بود، ولی فکر نمی‌کنم تیمی مثل ما این تیم را تحت فشار گذاشته باشد.

ربیعی در پاسخ به این پرسش که بازیکنان تیمش به دلیل جو ورزشگاه یا عدم تجربه نتوانستند از موقعیت‌ها استفاده کنند، گفت: نه! به هر حال دو بازیکن جلویی ما 23 ساله هستند. اسلامی که قطعاً آینده فوتبال ایران است. لطیفی هم جوان خوبی است. ایری نیز بازیکن خوبی است. مثلاً آذرباد از وقتی به زمین آمد ورق بازی را عوض کرد و شوت خوبی هم زد. باید یک جایی اقبال با شما باشد، اما نبود.

«هشت بازی مقابل استقلال و پنج شکست و سه مساوی، این آمار شما مقابل استقلال است.»، سرمربی ذوب‌آهن در واکنش به طرح این موضوع توضیح داد: بله! این حرف شما می‌تواند رخ دهد. مثلاً سال گذشته با مس رفسنجان تیم ما صفر - صفر کرد، ولی آخر بازی سه گل نزدیم. بله نشده است، اما با بضاعت تیم‌هایی که داشتم تلاش کردم ببرم. من سعی کردم تیمم فوتبال خوبی بازی کند. من تمام تلاشم را می‌کنم ذوب‌آهن نسبت به فصل قبل شرایط بهتری داشته باشد. اگر مصدومیت‌ها نبود و دو بازیکن سربازم را نمی‌دادم قطعاً تیم بهتری از نیم‌فصل اول بودیم. الان ناراحتم؛ شاید این نتایج زیبنده کاری که می‌خواهم نبوده است. الان فوتبالی که تیمم بازی کرده کیفیتش از نتیجه‌اش جلوتر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در نیم‌فصل اول نتیجه جلوتر از کیفیت بود. من تیمم 16 بازیکن بزرگسال دارد، سه بازیکن هفته گذشته نبودند و دو دروازه‌بان داشتیم. این می‌شود 11 بازیکن. مابقی جوانان و امیدها بودند. همین الان در لیست بزرگسالان سه جای خالی داریم. ان‌شاءالله این نیم‌فصل تمام شود. عمیقاً دوست دارم تیم ذوب‌آهن به همان تیم قوی آسیایی تبدیل شود. ما باید سعی کنیم این تیم از این حالت دربیاید. این کار اراده کارخانه ذوب‌آهن را می‌خواهد تا با تیم‌های دیگر رقابت کند. من وظیفه‌ام این است که در چهار بازی باقیمانده تیمم با تمام وجود بازی کند.

ربیعی درباره حاشیه‌های هفته‌های اخیر علیه او توضیح داد: دوست ندارم به این موضوع بپردازم. این را بگویم ذوب‌آهن سه سال پیش با مس رفسنجان بازی داشت و سایپا با تراکتور؛ یک تیم باید سقوط می‌کرد. من با مس یک بر صفر ذوب‌آهن را بردم. سال گذشته حتی مس رفسنجان، مس کرمان را برد. من بازی‌ام را انجام می‌دهم و می‌توانم قضاوت شوم. این مهم نیست؛ مهم این است که رفتار من بعد از قضاوت چطور باشد. من هستم و وجدان خودم. درباره اتفاقات رختکن هم بعد از بازی با پرسپولیس همان موقع گفتم باید اشد مجازات انجام شود، اما قبلش راستی‌آزمایی صورت بگیرد. اینها کارهایی است که باشگاه باید رسیدگی کند. من مربی نیستم که وارد حاشیه شوم. من باید به‌عنوان مربی احترام همه را نگه دارم تا احترامم حفظ شود، وگرنه خیلی راحت می‌توانم حرف بزنم. شاید گاهی هم نتوانستم نتیجه بگیرم و الان نیز همه تلاشم را در چهار بازی آینده برای ذوب‌آهن می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ربیعی: به استقلال تبریک می‌گویم اما حق تیمم باخت نبود
  • رئال مادرید - بایرن مونیخ دو رقیب همیشگی در اروپا؛ مروری بر تقابل های اخیر دو تیم
  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • پوستکوعلو: مقابل لیورپول بلاخره با سبک همیشگی بازی کردیم
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • قتل زن میانسال در دعوای مادر و دختری | دختر جوان تا یک‌قدمی چوبه دار رفت
  • مردم گم شده در دعوای سیاسی بر سر تورم!/یک ضربه دیگر بر بار شیشه/بازی بن‌سلمان با کارت فلسطین