Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ،دکتر کاوه باشتی در دیدار با روسای هیات فوتبال فارس و شیراز ضمن خیر مقدم، به بروز آسیب های فراوان در فوتبالیست ها ناشی از فعالیت های بدنی مخصوصا از ناحیه اندام تحتانی اشاره کرد و گفت: هیات پزشکی ورزشی یک نهاد دانش محور است که با ظرفیت های فراوان در آموزش ، پژوهش و درمان می تواند راه گشا ، موجب پیشرفت جامعه ورزش در تمام رشته ها و تاثیر بسیاری در کاهش بروز آسیب های احتمالی در رشته پر مخاطب فوتبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این هیات یک نهادNGO  بوده و با بودجه خود اداره می شود ،افزود: هیات پزشکی ورزشی توانسته با فعالیت های گسترده با وجود کمیته های متعدد در زمینه های آموزش ،درمان، روانشناسی ورزشی ،تغذیه و پژوهش خدمات کارآمدی را به جامعه ورزش ارائه کند. رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس با بیان اینکه خدمات این هیات در مقابل دریافت حق عضویت در کمیته خدمات درمانی (بیمه ورزشی ) بسیار گسترده و کارآمد است، خاطر نشان کرد: یک ورزشکار برای طول مدت یک سال برای حضور در کلیه رشته های  ورزشی مبلغ پانزده هزار تومان حق عضویت خدمات درمانی (بیمه ورزشی ) پرداخت می کند که در صورت آسیب دیدگی در سطح بهترین بیمه های تکمیلی کشور کاراست. دکتر باشتی با تاکید به جایگاه مهم آموزش ، تصریح کرد: تمام تلاش ما کاهش بروز آسیب های احتمالی در ورزشکاران است و این در صورتی محقق می شود که نهادهای متولی با آموزش های متعدد و کارآمد برای جامع ورزش ،مربیان و ورزشکاران تمام تلاش خود را به کار گیرند و به این نکته توجه داشته باشند که پیشگیری، مقدم بر درمان است. وی از ورزش فوتبال به عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشی در میان سایر رشته ها نام برد و اظهار داشت: همان طور که قابل ملاحظه است رشته ورزشی فوتبال با وجود طرفداران بسیار دارای بیشترین آسیب بوده که باید با کار پژوهشی دائم به آسیب شناسی آن پرداخت تا بتوان با علم روز و با کمترین آسیب شاهد پیشرفت در این رشته پر مخاطب باشیم. رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس در ادامه به آموزش های لازم برای مربیان فوتبال در زمینه های مختلف اشاره کرد و افزود: آموزش مربیان در خصوص مسائل پزشکی ورزشی از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید با انتقال آگاهی و دانش کافی به آنان ،بروز آسیب های احتمالی را به حداقل رساند و چه بسا برخی از آسیب های ورزشی برای ورزشکاران از عدم وجود آگاهی کافی و با فشار مربیان حادث می شود. دکتر باشتی در بخش دیگری به جایگاه مهم پیکر سنجی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین موضوعی که باید خانواده ها و مربیان از بدو فعالیت های یک ورزشکار به آن توجه داشته باشند پیکر سنجی است ، زیرا هر بدن برای یک رشته ورزشی مناسب است و علاوه بر علاقه فرد بایستی به این نکته مهم توجه ویژه داشت و این را خانواده ها می توانند از پایگاه های استعدادیابی و پزشکی ورزشی دنبال کنند تا فرزندشان در آینده دچار مشکل نشوند. وی با بیان اینکه پزشکی ورزشی فارس یار و همراه همیشگی جامعه ورزش و تمام هیات های ورزشی در استان است، تصریح کرد: با تلاش های شبانه روزی مسئولین و اعضای کمیته ها و اساتید مجرب در هیات پزشکی ورزشی که عاشقانه و بدون هیچ چشم داشتی به ارائه خدمت به جامعه ورزش می پردازند، انتظار داریم تا مسئولین هیات پر مخاطب فوتبال استان و شیراز بیش از گذشته تعاملات خود را با هیات پزشکی ورزشی گسترش داده تا با یک هم افزایی بیشتر شاهد ساماندهی ورزشکاران بیشتری در این رشته ورزشی باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان فارس خانواده روانشناسی شبانه روزی فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام حسین منافی در مراسم تجلیل از اساتید اهل‌سنت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مسئله تقوا برای طلاب از همه چیز ضروری‌تر است و آنها باید به تهذیب نفس توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستم آموزشی حوزه، حجره‌محور است برای همین اخلاق، منش و رفتار استاد بر روی طلبه‌ها تاثیر فراوانی دارد.

معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: بی‌تردید علم به مقام حقیقی قرآن بدون طهارت نفس امکان‌پذیر نیست و با وجود اینکه مقام حقیقی طهارت نزد اهل‌بیت(ع) و پیامبر(ع) است، اگر تقوا و طهارت نفسی وجود نداشته باشد این علم بلای خانمان‌سوزی است که امروز در آمریکا و اروپا و اسرائیل مشاهده می‌کنیم و تسلیحاتی که رژیم صهیونیستی امروز مردم را با آن قتل‌عام می‌کند حاصل علم است.

وی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته در بحث آموزش و پژوهش سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که مبلغ یک میلیارد و 600 هزار تومان آن صرف بسته ارزاق طلاب و اساتید شد.

حجت الاسلام منافی اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک کتابخانه مرجع تفسیر علوم قرآنی در مرکز تحصصی راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: اولویت‌های امسال معاونت آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی، توانمندسازی طلاب و اساتید است که براین اساس، کارگاه روش تدریس جدید دو روزه در مهاباد برگزار می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: از سوی دیگر امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود چون آنان کتاب‌های متعددی تدوین کرده‌اند که در قالب نرم‌افزار جمع‌آوری شده و در اختیار جامعه علمی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند
  • تروما چهارمین علت مرگ در دنیا
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • ثبت میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی
  • امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد