Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال ایران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های ویژه کشورهای آسیایی برای بازی‌های آسیایی گفت: همیشه انتظار از تیم ملی ایران قهرمانی است اما کار آسانی در جاکارتا نداریم.

مهران حاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط تیم ملی ایران در مسیر بازی‌های آسیایی اظهار کرد: تیم ملی بسکتبال ویترین فدراسیون است و به نظرم تمام برنامه‌ریزی‌های انجام شده به جا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه سرمربی تیم ملی بودم و چه اکنون که نیستم می‌گویم در آسیا ۷ تا ۸ تیم هستند که برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای برای پیشرفت دارند. این کشورها تلاش زیادی انجام می‌دهند که به سطح بالایی از بسکتبال برسند و اکنون استرالیا و نیوزلند هم به این کشورها اضافه شده‌اند که کیفیت بسکتبال آسیا را بالا می‌برند.

سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال ادامه داد: این کشورها در رده‌های پایه، برنامه‌ریزی فوق‌العاده‌ای دارند و خیلی خوب کار کرده‌اند. در تیم اصلی نیز هرجا که ضعف دارند یک بازیکن خوب تبعه می‌کنند و با قدرت وارد مسابقات می‌شوند. به تازگی ژاپن هم این کار را انجام داده و یک بازیکن خیلی خوب جذب کرده‌ است و با یک مربی سطح بالا کار می‌کند که نتیجه‌اش می‌شود شکست دادن استرالیا. در مجموع این کشورهای آسیایی خیلی سخت تلاش می‌کنند و اکنون رقابت در آسیا با توجه به اضافه شدن استرالیا و نیوزلند نیز دشوارتر شده‌ است.

سرمربی فصل گذشته تیم بسکتبال شهرداری تبریز که با این تیم به قهرمانی لیگ برتر نیز رسید افزود: چین، کره‌جنوبی، فیلیپین، ژاپن، چین تایپه، لبنان و حتی اردن اکنون تیم‌های خیلی خوب آسیا هستند که با برنامه‌ریزی فوق‌العاده برای بازی‌های آسیایی آماده می‌شوند. قطعا کار ما آسان نیست اما باید به این نکته توجه کنیم که بازیکنان ایران توانمندی بسیار زیادی دارند و هر زمان که خواسته‌اند تمام سدها را شکسته و به نتیجه دلخواه رسیده‌اند. من برای تمام بازیکنان و تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و می‌دانم که می‌توانند موفق شود.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به نبودن استرالیا و نیوزلند در جاکارتا آیا انتظار قهرمانی از تیم ملی در بازی های آسیایی به حق است؟ گفت: همیشه انتظار از تیم ملی بسکتبال قهرمانی است. اما استرالیا و نیوزلند تنها حریفان ما در آسیا نیستند. چین، فیلیپین، ژاپن، کره شمالی و چند کشور دیگر که نام بردم اکنون شرایط بسیار خوبی دارند. تمام کشورهای آسیایی این روزها تورنمنت‌هایی با سطح بالا و با حضور کشورهای صاحب نام آفریقایی و اروپایی برگزار کرده‌اند و پیشرفت داشته‌اند.

سرمربی تیم ملی جوانان در سال ۲۰۱۲ در پاسخ به این سوال که بی‌برنامگی فدراسیون برای تیم ملی جوانان در مسیر کسب سهمیه جام‌جهانی نگرانی ایجاد کرده و او شرایط این تیم را قبل از قهرمانی آسیا چطور ارزیابی می‌کند؟ تصریح کرد: صحبت شما کاملا درست است. تیم ملی جوانان نیاز به بازی تدارکاتی با سطح کیفی بالا دارد. اگر جوانان بازی تدارکاتی مناسب ندارند نباید از آن‌ها انتظار کسب نتیجه داشت. مسابقه تدارکاتی با کیفیت بالا جوانان را احیا می‌کند و باعث ارتقای ۳۰۰ درصدی تیم می‌شود. وقتی جوانان ما تا امروز در سطح بالا بازی نکرده‌اند و به یکباره وارد رقابت‌های قهرمانی آسیا شوند خیلی سخت خودشان را پیدا می‌کنند.

کارشناس بسکتبال ادامه داد: فدراسیون باید برای جوانان برنامه‌ریزی انجام دهد. این تیم باید در جریان دیدارهای تدارکاتی خودش را پیدا کند، اعتماد به نفس پیدا کند و ترسش از باخت بریزد. قطعا فشار اضافه در تمرین نتیجه که ندارد هیچ بلکه تاثیر عکس خواهد داشت. بازیکنان جوان هرچقدر بیش‌تر بازی کنند بهتر می‌شوند و می‌توانند با شرایط بهتری در قهرمانی آسیا شرکت کنند. هرچقدر تیم ملی جوانان بازی تدارکاتی بیش‌تری برگزار می‌کرد خودباوری‌اش بیش‌تر می‌شد. من امیدوارم که جوانان‌مان بتوانند در آسیا موفق شوند و نتیجه لازم را بگیرند تا با حضور در جام جهانی پیشرفت داشته باشند.

حاتمی در پاسخ به این سوال که وضعیت تیم شهرداری تبریز چگونه است و آیا تسویه حساب‌هایش را انجام داده یا نه؟ بیان کرد:‌ متاسفانه هنوز تسویه حساب‌ها انجام نشده‌ است و با این شرایط نیز فکر می‌کنم حتی حضور تیم در فصل آینده لیگ برتر و رقابت‌های غرب‌آسیا نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به هر حال تیمی که باید خودش را برای رقابت‌های برون مرزی آماده کند و به عنوان مدافع عنوان قهرمانی وارد لیگ برتر شود باید خیلی زود شرایطش را مشخص کند و تیمش را ببندد اما هنوز از وضعیت شهرداری تبریز خبری نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تيم ملي بسكتبال ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۳۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت) آغاز شده است و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.   امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت، رقابت‌های رده سنی امید برگزار شد و چهار نماینده ایران به مصاف حریفان خود رفتند و همگی صاحب پیروزی شدند.   در وزن ۴۸ کیلوگرم، آرشام حسنی برابر لی جونگ هو از کره‌جنوبی به برتری دست یافت. وی در دور بعدی با ویشوانا از هند مصاف می‌دهد.   در وزن ۵۷ کیلوگرم، نیما بیاتی با ارائه مبارزه‌ای تماشایی مقابل جان پائول از فیلیپین به پیروزی رسید تا در مرحله بعدی با گانبولد از مغلوستان روبه‌شود.   در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، امیرحسین پیشرو برابر ویمارشانا از سریلانکا قرار گرفت و کاملا برتر از حریف بود و پیروز شد. وی در مرحله بعدی با مادامینوف ازبکستانی پیکار خواهد کرد.   در وزن ۷۱ کیلوگرم، عیسی فردین توانست کرار اسماعیل از عراق را با شکست بدرقه کند. وی در مرحله بعدی با آکالیکوف از قزاق مبارزه دارد.   فردا دوشنبه و در ادامه رقابت‌های قهرمانی آسیا، دو نماینده تیم جوانان ایران بالای رینگ می‌روند.   بر این اساس در وزن ۴۸ کیلوگرم، مهدی شعبان با رابرت مالنوک از فیلیپین رقابت خواهد کرد و در وزن ۵۴ کیلوگرم، مهدی سلطانی با دلگون‌سایخان از مغولستان مبارزه می‌کند.

دیگر خبرها

  • ما قطعاً در جام جهانی همه را شگفت‌زده خواهیم کرد | درخواست ویژه ستاره تیم ملی
  • درخواست ویژه ستاره تیم ملی ایران قبل از جام جهانی
  • پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌ جوانان این مرز و بوم است
  • ترکیب تیم دو و میدانی جوانان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت
  • پیروزی شاهین‌طبع در جدال مهران‌های بسکتبال/ استیونس همچنان می‌درخشد
  • وزیر ورزش و جوانان مهمان ویژه فینال فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • دلیل باخت شهرداری در فینال بسکتبال غرب آسیا