Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، سیاوش رضوانی مدیر بندر امیرآباد در سخنرانی خود گفت: این همایش اولین مراسم در این حوزه است  که صادرات یک کشور را نشان می دهد.

او عنوان کرد: با توجه به راهبردهای دوازده گانه مقام معظم رهبری در راستای استفاده از کالای داخلی ضرورت برگزاری این همایش از ۴ ماه پیش آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوانی عنوان کرد: اهداف این همایش ارائه راهکارها و بررسی  چالش هاست  که دارای ۶ محور است که نقش بنادر و راهکارها را نشان می دهد تا  سرمایه گذاری هایی که در شمال کشور انجام می شود توسعه پایدار را ارتقا دهد.

مدیر بندر امیرآباد تصریح کرد: به منظور استفاده از ظرفیت‌های خالی بنادر شمال است و برای این امر بایستی تنوع داشته باشیم.

اوتصریح کرد:  کشورهای حوزه دریای خزر علاقه مندی زیادی دارند که صادرات از طریق ایران انجام دهند که ۲۷ درصد از صادرات مربوط به بندر امیرآباد و مابقی آن توسط سایر بنادر به ویژه بندر نوشهر انجام می شود.

او خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار تومان صادرات از طریق این بندر انجام شده است.

 مدیر بندر امیرآباد تصریح کرد: کشورهای حوزه دریای خزر در حال توسعه خط صادرات خود هستند ما نیز باید در این راستا به روز تر باشیم به همین منظور تا پایان سال پروژه اسکله ریلی به اتمام می‌رسد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت ایران توسعه پایدار دریای خزر مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۳۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد

وزارت بازرگانی ترکیه‌ در بیانیه‌ای اعلام کرد از روز پنجشنبه صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را متوقف کرده است.

به گزارش مشرق، پیشتر شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده بود ترکیه تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را امروز پنجشنبه به حالت تعلیق درآورده است. مطابق این گزارش ترکیه علاوه بر این استفاده کشورهای ثالث از بنادر ترکیه‌ای برای تجارت با اسرائیل را نیز ممنوع کرده است.

در تحولی جداگانه اسرائیل کاتص، وزیر امور خارجه اسرائیل گفته آنکارا واردات و صادرات کالاهای اسرائیلی در بنادر ترکیه را نیز متوقف کرده است.کاتص با متهم کردن ترکیه به نقض توافقات تجاری گفت که به وزارت خارجه اسرائیل دستور داده با تمرکز بر «تولید محلی و واردات از کشورهای دیگر» به دنبال جایگزین کردن تجارت با ترکیه باشند. وزارت خارجه اسرائیل تا به این لحظه درباره اینکه استفاده از کدام بنادر ممنوع شده‌اند و اینکه آیا اقدام ترکیه بندر مدیترانه‌ای «جیحان» را هم شامل می‌شود یا خیر، اظهارنظری مطرح نکرده.

این بندر از آن جهت اهمیت دارد که اسرائیل از طریق آن از جمهوری آذربایجان نفت وارد می‌کند. یک منبع دیپلماتیک به پایگاه «المانیتور» گفت وزارت خارجه اسرائیل هم‌اکنون در حال بررسی تبعات اقتصادی تصمیم ترکیه برای متوقف کردن صادرات است. ترکیه ماه گذشته میلادی محدودیت‌هایی برای تجارت ۵۴ محصول با اسرائیل وضع کرده بود.

تحلیلگران این اقدام را گامی در برابر فشارهای داخلی برای قطع روابط تجاری با اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه تعبیر کردند. روز چهارشنبه هم «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد کشورش قصد دارد به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری ملحق شود. آفریقای جنوبی در این دادگاه اسرائیل را به نسل‌کشی در غزه متهم کرده است. حجم تجارت دوجانبه ترکیه و اسرائیل طبق داده‌های رسمی سال گذشته معادل ۵.۴ میلیارد دلار بوده.

دیگر خبرها

  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد