Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- وزير خارجه آمريکا هدفش از سفر به امارات را متحد کردن کشورهاي مخالف با ايران عنوان کرد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، «مايک پامپئو»، وزير خارجه آمريکا در مصاحبه‌اي روز سه‌شنبه هدفش از سفر به امارات را متحد کردن کشورهاي مخالف با ايران عنوان کرد.
وزير خارجه آمريکا در پاسخ به سوالي درباره اينکه چگونه مي‌توان ايران را بابت اقداماتش مسئول کرد گفت: «راه‌هاي زيادي هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول از همه، داشتن مخالفان متحد خيلي مهم است. اين يکي از دلايل آمدن من به اينجا است.»
«پامپئو» اضافه کرد: «در امارات، شريکان بزرگي داريم؛ شراکت فوق‌العاده‌اي با سعودي‌ها و بحريني‌ها داريم. بسياري از کشورهاي زيادي دارند [با اقدامات ايران] مقابله کرده و اعتراض مي‌کنند که تنها چيزي که از ايران مي‌خواهند اين است که اين کشور، بهنجارتر شود.»
در همين حال شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز گزارش داد مايک پمپئو وزير امور خارجه آمريکا در مصاحبه با اين شبکه مدعي شد: سياست آمريکا ايجاد بازدارندگي در برابر رفتار ايران است که تهديدي براي منطقه محسوب مي شود. با متحدانمان براي بازدارندگي در برابر رفتار ايران همکاري مي کنيم.
پمپئو مدعي شد: هدف تحريم ها نظام ايران است. واردات نفت از ايران پس از چهارم نوامبر به معناي نقض تحريم هاي آمريکا خواهد بود. براي تضمين پايبندي جهان به تحريم ها عليه ايران تلاش خواهيم کرد. تحريم واردات نفت از ايران از چهارم نوامبر آغاز مي شود.
وي در ادامه ادعاهاي خود اضافه کرد: ايران بايد از سوريه خارج شود. بايد به راه حل سياسي در سوريه دست يافت که بيانگر تنوع جامعه اين کشور باشد. هدف واشنگتن ايجاد شرايط لازم براي دستيابي به راه حل سياسي است. روسيه توافقنامه ايجاد منطقه کاهش تنش در جنوب سوريه را نقض کرد. صلح در سوريه بايد به خشونت ها در اين کشور پايان دهند و زمينه بازگشت ميليون ها آواره را فراهم کند.

پامپئو بار ديگر ايران را تهديد کرد
وزير خارجه آمريکا در سفر به امارات با تهديد مجدد ايران، ادعا کرده که واشنگتن و کشورهاي خليج فارس به ايران نشان مي دهند که رفتار هايش برايش گران تمام مي شود.
اسپوتنيک به نقل از آسوشيتد پرس گزارش داده، مايک پامپئو، وزير امور خارجه آمريکا، در سفر خود به امارات متحده عربي اعلام کرده که رفتار ايران برايش گران تمام مي شود.
وي گفته، مسئله اصلي که امروز آمريکا بر آن متمرکز است، قطع فرصت هاي مالي براي ايران است تا اين کشور به زعم وي، به رفتارهاي بد خود ادامه ندهد.
پامپئو با آگاهي از اين که تحريم هاي ضد بشري از جمله تحريم هاي مالي، اقتصادي، تحريم ها نفتي و ... به طور مستقيم بر مايحتاج ضروري ملت ايران از جمله دارو و بسياري از اقلام پزشگي تاثير مستقيم مي گذارد، اما مدعي شده که تحريم ها نه براي مردم ايران، بلکه براي متقاعد کردن دولت ايران براي تغيير رفتار آن است و گفته که اين رفتارها برايش گران تمام خواهد شد.
وي گفته، ايران بايد بداند که آمريکا تلاش خود را مي کند تا مسيرهاي درياي آزاد را حفظ کند و راه ترانزيت نفت را براي تمام جهان حفظ خواهد نمود. ما ده ها سال اين ترانزيت آزاد را حفظ کرديم و به اين راه ادامه خواهيم داد.
روز جمعه هفته گذشته نيز  مايک پمپئو وزير خارجه آمريکا همزمان با نشست کميسيون مشترک وزراي خارجه عضو برجام در وين و در ادامه سياست ايران هراسي کاخ سفيد خواستار مقابله اروپا با آنچه که وي اقدامات تروريستي ايران خوانده، شد.
مايک پمپئو در توئيتي در حالي اقدام به انتشار ادعاهاي واهي در مورد ايران کرد که اقدامات آمريکا طي سال هاي گذشته در خاورميانه و حمايت آشکار دولتمردان اين کشور از گروه هاي تروريستي در افغانستان، عراق، سوريه، ليبي و يمن باعث کشته و زخمي شدن هزاران انسان بي گناه و آواره شدن ميليون ها نفر شده است.
وزير خارجه آمريکا در ادامه با هدف جو سازي عليه ايران در حالي نظام جمهوري اسلامي ايران را شرور خطاب کرد که شرارت هاي اين کشور و همدستان منطقه اي او موجب به خاک و خون کشيده شدن ميليونها انسان بيگناه شده است.
وي با هدف برهم زدن فضاي نشست وين ادامه داد: سران اروپا بايد موضوع اقدامات ايران را در ديدار با رئيس جمهور و وزير خارجه ايران مطرح کنند.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ماموريت وزير خارجه آمريکا امارات پامپئو ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 848121 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد