Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-18@04:21:47 GMT

شهردار منتخب کرج انصراف داد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۱۴۲۰۱

شهردار منتخب کرج انصراف داد

شهردار منتخب کرج در صحن علنی شورای شهر انصراف داد و این انصراف با کسب هفت رأی از سوی شورای شهر پذیرفته شد.
به گزارش صدای البرز از مهر، مجید سریزدی شهردار منتخب کرج که سیزدهم خردادماه با کسب ۹ رأی موافق برای تصدی شهرداری کرج انتخاب‌شده بود، صبح امروز در جلسه علنی شهردار انصراف داد.
محمد نبیونی رئیس شورای شهر کرج با اعلام پذیرفته شدن انصراف شهردار منتخب، اظهار کرد: انتخاب شهردار این کلان‌شهر وارد فاز جدیدی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انصراف شهردار کرج در پی ارسال نامه وزارت کشور مبنی بر عدم تائید صلاحیت وی انجام‌شده است، در نامه انصراف شهردار منتخب کرج آمده است، به دلیل عدم ارائه مستندات برای عدم تائید صلاحیت انصراف می‌دهم.
گفتنی است؛ اصغر نصیری شهردار سابق کرج بیست و ششم فروردین‌ماه سال جاری استعفا داد، شانزدهم اردیبهشت، مجید سریزدی به‌عنوان گزینه تصدی پست شهرداری کرج از سوی اکثریت اعضای شورای شهر انتخاب و بعد از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام در روز سیزدهم خردادماه با کسب ۹ رأی موافق و یک رأی سفید به وزارت کشور معرفی شد.
حال با گذشته بیش از یک ماه از این انتخاب، وزارت کشور طی نامه‌ای عدم تائید این گزینه را بدون ارائه مستندات به اطلاع شورای شهر کرج رساند تا انتخاب شهردار این کلان‌شهر وارد فاز جدیدی شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مجید سریزدی شهردار کرج شورای شهر صدای البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۴۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد

به گزارش همشهری آنلاین، در این نشست علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه آرزوی قدیمی مدیران ارشد این بود که مرکز مطالعات بتواند به عنوان مغز متفکر شهرداری نقش‌آفرینی کند، اظهار داشت: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری پیگیر احیای سطح نقش‌آفرینی مرکز بودیم. تلاش کردیم تا با آسیب‌شناسی بتوان به صورت عملی یک کارکرد عملیاتی در سطوح بالاتری را برای مرکز مطالعات شهرداری پیدا کرد.

او با تأکید بر تخصصی و پیچیده‌ بودن مجموعه اجرایی شهرداری تهران، اضافه کرد: مدیریت شهری موظف است از ابتدای تولد تا مرگ شهروندان خدمت‌گزار شهروندان باشد. این مجموعه بدون پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی نمی‌تواند خدمت‌رسان مناسبی باشد. موضع فکر و تحلیل و اتکا به نظرات و اندیشمندان را باید در مجموعه مرکز مطالعات جست‌وجو کرد.

شهردار تهران با یادآوری اینکه برای ارتقاء نقش‌آفرینی مجموعه مرکز مطالعات، شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد، گفت: اعضای این شورا معاونان تخصصی شهرداری و متناظرین آنها در مرکز مطالعات بوده و دبیر شورا هم رئیس مرکز مطالعات است .با تشکیل این شورا و حضور معاونان در آن، هم کسانی که به‌ صورت عملیاتی در صحنه مشغول فعالیت هستند، حضور دارند و هم صاحب نظران و پشتوانه‌های فکری و نظری که می‌باید تولید فکر و اندیشه کنند.

او نخستین گام این شورا را شناسایی نظام مسائل، مشکلات و سرفصل‌های هر بخش دانست و گفت: پس از آنکه صورتی از موضوعات در حوزه‌های مختلف روشن شد، باید هیأت‌های اندیشه‌ورز تخصصی برای چاره‌جویی آن مطابق نیاز اقدام کنند. هیأت اندیشه‌ورز موظف است با مطالعات خود، چراغ راه آینده را روشن کند.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد با تشکیل این شورا بتوان به صورت عملی، ارتباط منطقی و اجرایی مرکز مطالعات با نیازهای روز و واقعی شهرداری تهران را فراهم کرد. هم‌چنین مرکز مطالعات شهرداری باید بتواند همچون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، راهنما و چراغ راه ما باشد. مرکز مطالعات بتواند با تغییر ساختار و پیوستگی ارتباط با مجموعه شهرداری، آثار بالاتری را در حوزه‌های مختلف اجرایی ایفا کند.

کد خبر 845279 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری تهران

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد
  • پیگیری مسائل تاکستان فارغ از نگاه‌های سیاسی
  • گزارش دهی معاون شهردار تهران به شورا در جلسه آتی
  • طرح سئوال از شهردار رودان کلید خورد
  • پویش«با مهر انتخاب کنیم» انتخاب آغاز شد