Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-03@10:45:51 GMT

قطع آب ورودی به عراق از سوی ایران صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۱۴۳۴۵

قطع آب ورودی به عراق از سوی ایران صحت ندارد

درحالی که چندی پیش سخنگوی وزارت خارجه عراق مدعی قطع آب این کشور از سوی ایران شد، بررسی‌ها نشان می‌دهد این مساله صحت نداشته و کارشناسان این حوزه نیز این مساله را به طور کامل تکذیب کرده اند.

 

براساس جلسات برگزار شده در مورد ادعای عراقی‌ها مبنی بر قطع آب این کشور از سوی ایران و ارزیابی آمار و اطلاعات در وزارت نیرو مشخص شد که در زمان مذکور به دلیل بارش‌های فراوان در داخل عراق در برخی مناطق سیل نیز رخ داده و حتی برخی از سدهای این کشور نیز سرریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یک منبع آگاه در این رابطه اعلام کرد: اعتراض‌های گاه و بی گاه بدون سند به ایران مطرح می‌شود. جالب اینجاست که حتی با مطرح شدن بحث سد ایلیسو که بارزترین سد بزرگ منطقه است و دنیا نیز از این مساله اطلاع دارد، عراقی‌ها به جای اعتراض به ترک‌ها، به ایران معترض شده بودند.

 

به گفته وی، ایران هیچ سد جدیدی را وارد مدار نکرده است و مشکلات رودخانه‌های خوزستان و بصره به ایران مربوط نمی‌شود.

 

چندی پیش احمد محجوب، سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق مدعی شد که ایران بدون هشدار قبلی آب ۴۲ نهر را که به عراق می‌ریزند قطع کرده و ما با مشکلات آب روبرو هستیم و جنوب عراق به دلیل قطع آب از سوی ایران با مرحله سختی مواجه شده است.

 

همچنین حیدر العبادی، نخست وزیر عراق با تاکید بر اینکه آب کشاورزی و شرب را برای شهروندان خود تامین خواهد کرد گفت: برای تضمین دستیابی به سهم آبی عراق با مقامات ایرانی و ترکیه‌ای گفت‌وگوهایی داریم.

 

وزارت منابع آبی عراق نیز مدعی شد که ایران مقدار زیادی از آب شور را در اروندرود و آب‌های شیرین را در رودهای کارون و کرخه می‌ریزد که این امر سبب شوری آب بصره شده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران

نمایندگان فدراسیون تیراندازی عراق از فدراسیون تیراندازی ایران، سالن‌های تیراندازی و سایت اهداف پروازی بازدید کردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، خضیه عباس و علی حسون، نمایندگان فدراسیون تیراندازی عراق صبح امروز (پنجشنبه 13 اردیبهشت) با حضور در فدراسیون تیراندازی کشورمان ضمن دیدار با مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون از زیر ساخت‌های تیراندازی ایران شامل سایت اهداف پروازی، سالن‌های 10 متر و 25 متر و فینال بازدید کردند.

خضیه عباس در این دیدار عنوان داشت: ایران و عراق دو کشور مسلمان هستند و ما  یک مذهب داریم. ایران در تیراندازی پیشرفت زیادی داشته و ما در فدراسیون تیراندازی عراق به کمک شما نیاز داریم. باعث افتخار است که در راه پیشرفت خود از شما کمک بخواهیم.

وی در ادامه افزود: در رشته تفنگ یک دختر تیرانداز عراقی به نام زینب با وایلد کارت فدراسیون جهانی جواز حضور در المپیک پاریس را به دست آورده است، اما او مربی حرفه‌ای ندارد. درخواست داریم در این مورد به ما کمک کنید.

مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی کشورمان ضمن خوشامدگویی به نمایندگان فدراسیون عراق و تاکید بر ارتباط نزدیک دو کشور اظهار داشت: کاملا آماده هستیم که به تیراندازی عراق کمک کنیم و در خصوص مربی نیز حتما همکاری نزدیکی با شما خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی
  • کنایه عجیب خیابانی به چهار تیم مدعی!
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • تسنیم: رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه ندارد / رسانه های اسرائیل مدعی ترور او شدند (+عکس)
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • گام بزرگ مدعی لیگ برتر فوتسال با حفظ ستاره
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود