Web Analytics Made Easy - Statcounter

 از جوان ترین بازیکنان تیم ملی سنگال گرفته تا هدف نقل و انتقالاتی چلسی و دروازه بان کره جنوبی، بازیکنانی بودند که با عملکردشان در این جام ما را شوکه زده کردند.

طرفداری- آرام آرام به روزهای پایانی جام جهانی نزدیک می شویم و فصل نقل و انتقالات تابستانی هم به روزهای اوج خودش می رسد. ستاره های جام های جهانی همواره پس از درخشش در این تورنمنت به مهم ترین اهداف نقل و انتقالاتی باشگاه های بزرگ تبدیل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جام جهانی هم از این قاعده مستثنا نبوده است و سایت فور فور تو به ستارگان این جام که با درخششان ما را شوکه کردند، می پردازد.

۱۰. ویکتور کلاسن (سوئد)

سوئدی ها در این جام ثابت کردند که کار تیمی ارزش بالاتری از تکیه بر یک سوپر استار دارد؛ آن ها بدون زلاتان ابراهیموویچ به جمع هشت تیم پایانی رسیدند و بهترین نتیجه خودشان در جام های جهانی اخیر پس از سومی در جام جهانی ۱۹۹۴ را گرفتند. یکی از افرادی که به رسیدن وایکینگ ها به این نقطه کمک کرد هافبک سابقا نه چندان خوب آن ها یعنی ویکتور کلاسن بود. پس از سپری کردن فصلی درخشان در تیم روسی کراسنودار، هافبک ۲۶ ساله سوئدی ها در بازی نخست تیمش برابر کره پنالتی گرفت و دو گل دیگر سوئد در این جام را ساخت و به همراه همتای خودش یعنی امیل فورسبرگ موقعیت های بسیاری را برای زرد پوشان اسکاندیناویایی بوجود آورد.

۹. چو هیون وو (کره جنوبی)

چو به عنوان دروازه بان سوم کره جنوبی در دیدار های مقدماتی منطقه آسیا روی نیمکت می نشست اما عملکرد تاثر برانگیرش در تیم دائه جو در کی لیگ کره، شین تائه یونگ سرمربی کره ای ها را وادار گذاشتن چو در چارچوب ببرهای آسیا کرد. دروازه بان ۲۶ ساله کره ای ها اما پاسخ این اعتماد سرمربی تیم را به خوبی و در همان بازی نخست داد؛ آن هم با مهار فوق العادهِ شوت مارکوس برگ.
در جریان پیروزی تاریخی ۲ بر ۰ کره برابر آلمان، چو اجازه گلزنی به آلمان ها حتی از فاصله شش یاردی را هم نمی داد. دروازه بان کره جنوبی در آن بازی، بهترین بازیکن زمین شد و حالا می تواند برای پیوستن به تیم های بزرگ اروپایی رویاپردازی کند.

۸. موسی واگ (سنگال)

آن ها به طرزی بی رحمانه و با قانون فیرپلی از جام جهانی کنار رفتند و فرصت بیشتری برای ادامهٔ نمایش زیبایشان در جام جهانی نیافتند. سنگال شاید لایق ترین تیم آفریقایی برای صعود به دور بعد بود و یکی از بهترین بازیکن های این تیم موسی واگ بود که با ۱۹ سال سن و با گلی که وارد دروازه ژاپن کرد، به جوان ترین گلزن تاریخ کشورش در جام جهانی هم تبدیل شد.
در بازی با لهستان در پست دفاع راست برای سنگال به میدان رفت اما در دو بازی بعدی تیمش برابر ژاپن و کلمبیا یک خط جلوتر آمد و به همراه اسماعیلا سار عملکرد قابل قبولی از خودش به نمایش گذاشت. واگ حالا منتظر رسیدن پیشنهاد هایی از باشگاه های بزرگ اروپایی خواهد بود.

۷. رودریگو بنتانکور (اروگوئه)

آرسنال شاید از منصرف شدن از خرید بنتانکور در تابستان گذشته با توجه به نمایش های این بازیکن در روسیه، پشیمان باشد. هافبک سرسخت و جنگنده لاسلسته که فصل گذشته از بوکا جونیورز به یوونتوس پیوست، در دور گروهی جام جهانی بیش از دیگر بازیکنان ۲۳ سال یا زیر ۲۳ سال این جام پاس داد.
بنتانکور در برد ۱ بر ۰ تیمش برابر عربستان سعودی و همچنین پیروزی ۳ بر ۰ تیمش برابر روسیه میزبان (در روز تولد ۲۱ سالگی اش) به خوبی دست مهاجمان حریف را میخواند تا پیش از رسیدن آن ها به یک سوم دفاعی اروگوئه، توپ گیری کند. در بازی برابر پرتغال در مرحله یک هشتم نهایی هم با پاسی زیبا ادینسون کاوانی را صاحب موقعیتی آرمانی کرد تا او کار پرتغالی ها را یکسره کند. رودریگو در فصل گذشته سری آ تنها پنج بار برای یوونتوس به میدان رفت اما عملکرد عالی او در این جام شاید آلگری را مجاب به بازی گرفتن بیشتر از او برای تحقق هشتمین قهرمانی پیاپی در سری آ کند.

۶. بنجامین پاوارد (فرانسه)

بنجامین پاوارد احتمالا انقال از باشگاه لیل که به دور پلی آف لیگ قهرمانان رسیده بود به باشگاه اشتوتگارت که به بوندسلیگای دو سقوط کرده بود را یک عقب گرد می پنداشت اما او به غول سابق بوندسلیگا کمک کرد تا به بوندسلیگا برگردد و در تیم ملی فرانسه هم آنچنان درخشان ظاهر شد که به او لقب لیلیام تورام نوین فرانسه را داده اند.
او در برابر آرژانتین با گل زیبایی که به ثمر رساند هم پس از لیلیام تورام در سال ۱۹۹۸ به دومین مدافع گلزن تاریخ فرانسه در جام جهانی تبدیل شد (البته رافائل واران در برابر اروگوئه هم گل زد تا به سومین مدافع گلزن فرانسه در تاریخ جام جهانی تبدیل شود) و هم با این گل به یکی از اصلی ترین کاندیداهای برترین گل جام جهانی تبدیل شد. او که در اصل یک دفاع وسط بود، با توجه به مصدومیت جبریل سیدیبه به خوبی وظایفش در پست مدافع راست را انجام داد و به یکی از اهداف اصلی نقل و انتقالاتی بایرن مونیخ تبدیل شده است.

۵. خوان کینترو (کلمبیا)

خوان کینترو یکی از اندک بازیکنان خوب کلمبیا در روسیه بود. او که در برزیل زیر سایه هم تیمی اش هامس رودریگز قرار گرفت، بعد از چهار سال سفر از باشگاهی به باشگاهی دیگر بعنوان بازیکن قرضی تیم پورتو، با عملکردی که در روسیه از خودش نشان داد شاید حداقل باشگاه پرتغالی را به بازگرداندن و استفاده از او راضی کند.
این هافبک ۲۵ ساله، در سه گل از پنج گل کلمبیایی ها در این چا نقش داشت؛ به رادامل فالکائو در برابر لهستان و به یری مینا در برابر سنگال پاس گل داد و در جریان شکست شوکه کننده تیمش برابر ژاپن، گلزنی کرد.

۴. آنته ربیچ (کرواسی)

ربیچ مسلما جام جهانی لذت بخش تری نسبت به چهار سال قبل را پشت سر گذاشت. او در برزیل تنها دقایق اندکی توسط کواچ به بازی گرفته شد اما در همان دقایق هم از زمین مسابقه اخراج شد تا طی مدت زمان نسبتا طولانی به تیم ملی دعوت نشود.
مهاجم ۲۴ ساله کروات ها به دعوت زلاتکو دالیچ به تیم ملی برگشت و در جام جهانی هم حاضر شد، روسیه انگار سرزمین رؤیاهای ربیچ بود؛  از طرفی روی اشتباه ویلی کابایرو و با ضربه والی آکروباتیک زیبایی که زد دروازه او را باز کرد تا در پیروزی ۳ بر ۰ کرواسی برابر آلبی سلسته نقش مهمی ایفا کند و از طرف دیگر چهار دقیقه مانده به پایان ۱۲۰ دقیقه بازی برابر دانمارک از آن ها پنالتی گرفت. هر چند که لوکا مودریچ پنالتی را از دست داد.

۳. الکساندر گولوین (روسیه)

گولوین احتمالا پیش از این و با گل دیدنی خودش در پیراهن زسکا مسکو به توپچی ها، به خوبی در خاطر آرسنالی ها مانده است اما با عملکرد استثنایی که در جام جهانی داشت به تمام جهان معرفی شد. هافبک خوش آتیه و ۲۲ ساله روس ها در بازی نخستش برابر عربستان یک ضربه آزاد دیدنی را وارد دروازه حریف کرد و دو گل هم برای هم تیمی خویش ساخت. پس از یک نمایش جالب توجه دیگر برابر مصر در جریان سورپرایز بزرگ شاگردان چروچسف برابر اسپانیا، در ضیافت پنالتی ها توپ را وارد دروازه داوید دخیا کرد تا روس ها با خلق یک شگفتی به جمع هشت تیم پایانی راه یابند. برخی معتقدند که مائوریسیو ساری، سرمربی آیندهٔ چلسی او را بخدمت می گیرد؛ هرچند پیش از این یوونتوس هم به او علاقه مند بود.

۲. تاکاشی اینوی (ژاپن)

پیش از شروع جام جهانی، رئال بتیس تاکاشی اینوی را بخدمت گرفت تا به نوعی سود بالایی از این معامله کسب کند. او که با ۳۰ سال سن، مسن ترین بازیکن این لیست است بازی های فوق العاده ای در این جام جهانی و علی الخصوص برابر بلژیک انجام داد. او با گل زیبایی که از فاصله ۲۵ یاردی وارد دروازه تیبو کورتوا کرد، تیمش را در آستانه صعود به جمع هشت تیم پایانی قرار داد اما همانطور که هشت سال پیش سامورایی ها در واپسین گام ها برابر پاراگوئه کم آوردند، این بار این بلژیک بود که نه در ربات پنالتی و بلکه در وقت های اضافه بازی کار ژاپن را یکسره کرد. این عملکرد فوق العاده از یکی از پر نوسان ترین بازیکنان لالیگا و بوندسلیگا طی سال های اخیر بوده است.

۱. هروینگ لوزانو (مکزیک)

مکزیک بازهم در صعود به جمع هشت تیم پایانی جام جهانی باز ماند اما این بار یک ستاره درخشنده به دنیای فوتبال معرفی شد و آن هم کسی جز "هروینگ لوزانو" نبود. او در بازی نخست تیمش برابر دفع عنوان قهرمانی آلمان، گلزنی کرد و در بازی دوم تیمش زمینه ساز گل زیبای خاویر هرناندز به کره جنوبی بود. هروینگ لوزانو، ملقب به "Chucky" فصل گذشته در آیندهوون هلند بازی کرد و در ۲۹ بازی برای این تیم در اردیویژه ۱۷ بار گلزنی کرد. باشگاه بارسلونا به دنبال اوست و باید دید لوزانو در تیم هلندی میماند تا به قهرمانی دوباره آن ها در لیگ کمک کند یا به بارسلونا و یا یک تیم بزرگ تر می رود.

منبع: سایت فور فور تو

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی

«شورای آتلانتیک» نوشت: ایران در مسیر جایگزینی روسیه به عنوان صادرکننده پیشتاز تسلیحات قرار دارد، به همین دلیل ایالات متحده نیازمند یک استراتژی مشخص برای مقابله با این روند است.

به گزارش مشرق، اندیشکده «شورای آتلانتیک» در گزارشی آورده است ایران به خوبی در راه تبدیل شدن به یک صادرکننده درحال پیشرفت تسلیحات در سطح جهان قرار دارد؛ تهران در سال‌های گذشته، فروش و انتقال پهپادهای خود را به نقاط مختلف جهان از آمریکای جنوبی تا آفریقا به سرعت افزایش داده است و به صورت ویژه کشورهای بیشتری به خرید این قابلیت‌ها از ایران علاقه مند شده اند.

«دنی سیترینوویچ» نویسنده این گزارش معتقد است که منافع اقتصادی ایران در این حوزه مشخص است زیرا تخمین زده می‌شود که هزینه هر پهپاد پرطرفدار شاهد ۱۳۶ بین ۲۰ هزار تا ۴۰ هزار دلار باشد. این موضوع در کنار گزارش‌هایی مبنی بر فروش بیش از ۲ هزار پهپاد ایرانی فقط به روسیه، نشان می‌دهد که تهران میلیون‌ها دلار از این معاملات به دست آورده است.

این تحلیلگر آمریکایی تاکید دارد: با این حال، دستاورد ایران از چنین تحرکاتی، بیشتر از منافع مالی آن است، چرا که این معاملات موقعیت سیاسی جمهوری اسلامی را در کشورها عمیق‌تر می‌کند و وابستگی به تهران و تولیدات آن را ایجاد می‌نماید.

کارشناس این اتاق فکر آمریکایی سپس به مقایسه تولیدات ایران با نمونه‌های مشابه پرداخته و آورده است: در این زمینه، ایران در مقایسه با کشورهایی مانند انگلستان یا آمریکا که توانایی‌های مشابهی را به سراسر جهان صادر می‌کنند، از مزایای قابل توجهی برخوردار است. پهپادها و سایر قابلیت‌های نظامی ایران، مانند موشک‌های کوتاه‌برد فاتح ۱۱۰، ارزان‌تر از رقبای غربی آن هستند. ضمن آنکه هیچ محدودیت سیاسی یا قانونی که مانع فروش این تسلیحات در سراسر جهان شود، برای ایران وجود ندارد. به نظر می‌رسد تهران هم هراسی ندارد که این محصولات به دست طرف‌های خارجی خطرناک بیفتد.

نویسنده با اشاره به کارایی تسلیحات ایرانی تاکید دارد: از همه مهمتر این است که محصولات ایران در میدان جنگ خود را ثابت کرده اند و این موضوع در استفاده روسیه از آنها در جنگ اوکراین یا توسط گروه‌های نزدیک به ایران همچون حزب الله لبنان، انصارالله یمن یا شبه نظامیان شیعه در عراق مشخص شده است.

کارشناس شورای آتلانتیک معتقد است: این شرایط به ایران اجازه فروش قابل توجه تسلیحات به بسیاری از کشورهای جهان به‌ویژه دولت هایی که غرب در زمینه تسلیحات برای آن‌ها محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است، فراهم می‌آورد.

در بخش دیگری از گزارش با اشاره به جایگاه پیشین روسیه در بازار تسلیحات جهان، ادعا شده است که روسیه پس از حمله به اوکراین، به دلیل مجموعه‌ای از تحریم‌ها در بازار تسلیحات و تجهیزات نظامی دچار مشکلاتی شد. پس از این تحول ایران در نظر کشورهایی که پیش از این به تجهیزات نظامی روسیه وابسته بودند، به گزینه ای جذاب‌تر تبدیل شد. ضمن آنکه، سرمایه‌گذاری مشترک ایران و روسیه می‌تواند فروش تسلیحات متعارف آنها را افزایش دهد.

نویسنده این گزارش با اشاره به تحولات در دریای سرخ به کاخ سفید توصیه کرده است: دولت آمریکا باید جدی بودن شرایط را درک کند. نادیده گرفتن این روند می‌تواند به وضعیت غیرقابل برگشتی منجر شود که ممکن است ایران را به صادرکننده پیشروی تسلیحات در جهان تبدیل کند.

از دیگر پیشنهادهای این اتاق فکر به دولت بایدن آن است که تحریم‌های اقتصادی و سیاسی را علیه هر کشوری که به دنبال کسب توانایی‌های نظامی ایران است یا سرمایه‌گذاری‌های نظامی مشترک را با تهران انجام می‌دهد، اعمال کند زیرا این اقدام می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده باشد. همچنین تسهیل کمک نظامی به کشورهای معامله کننده با ایران، از بین بردن جذابیت تسلیحات ایرانی و بی اعتبار کردن توانایی‌های نظامی ایران از دیگر ترفندها علیه تهران بیان شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • سیمونه اینزاگی: به باشگاه گفتم نمی خواهم هیچ بازیکنی از جمع ما خارج شود؛ به همه آنها نیاز دارم
  • پیروزی نوشاد عالمیان برابر بازیکن ۱۹ ساله با رنکینگ‌ جهانی ۲۹
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • مجارستان: درگیری مستقیم ناتو با روسیه یعنی جنگ جهانی سوم
  • علاقه اریک تن هاخ به دی یونگ: برای بازی به سبک آژاکس، به بازیکنی مثل او نیاز دارید
  • فلسطین به مسأله اول جهان تبدیل شده است
  • صلاح خودخواه‌ترین بازیکنی است که دیده‌ام!
  • الساندرو دل پیرو: بازیکنی با کیفیت سانچو باید به منچستریونایتد برگردد
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک