Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@22:48:49 GMT

۷ درمان خانگی برای خلاصی از شر نفخ معده

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۱۴۵۵۸

۷ درمان خانگی برای خلاصی از شر نفخ معده

    بسیاری از مردم از مشکلات گوارشی و نفخ، رنج می‌برند. مواد غذایی نامناسب، استرس‌های روزمره، مصرف دخانیات، ورزش نکردن و عدم خواب کافی می‌تواند باعث ایجاد اینگونه مشکلات شود. زمانی که معده به درستی کار نکند، تمام زندگی فرد مختل خواهد شد؛ بنابراین برای جلوگیری از این معضل، برخی از درمان‌های خانگی مناسب وجود دارد که در این جا به چند مورد از مهمترین‌های آن اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۱. چای بابونه برای درمان نفخ معده
یکی از مؤثرترین راه‌های از بین بردن مشکلات گوارشی و نفخ معده، چای بابونه است. این چای دارای ویژگی‌های ضد اسپاسم و ضد التهابی است که معده را تسکین می‌دهد. همچنین چای بابونه برای وضعیت شدید گاستروانتریت (التهاب شدید معده) مناسب است و سوزش معده را تسکین می‌دهد.

۲. گشنیز
گشنیز که در میان مردم هند مصرف زیادی دارد، دارای خواص گوارشی فراوانی است که می‌تواند به علائم سوء هاضمه کمک کند. گشنیز، التهاب و احساس سوزش ناشی از سوء هاضمه و گاز معده را کاهش می‌دهد. برای اینکار یک قاشق چایخوری برگ گشنیز خشک شده را در یک لیوان آب جوش ریخته و بنوشید.

۳. کدو حلوایی
کدو حلوایی شامل آنتی اکسیدان‌های زیادی است که به کاهش درد و حذف اثرات گاز معده کمک می‌کند. کدو حلوایی سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A، فیبر و پتاسیم است که برای کمک به کاهش سوء هاضمه بسیار موثر شناخته شده است. روزانه یک فنجان از این گیاه را به صورت بخار پز و یا سرخ شده در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید.

۴. سیر برای سوء هاضمه
سیر دارای خواص ضد التهابی می‌باشد که به راحتی به رفع مشکلات گوارشی و سوء هاضمه می‌پردازد. آنتی بیوتیک‌های طبیعی درون سیر به دفع آسان ادرار کمک می‌کند. همچنین بوی تند سیر به رهایی از سوزش و گاز‌های معده کمک می‌کند. از این گیاه مفید در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید.

۵. زیره ضد نفخ
زیره دارای خواص ضد نفخ و ضد میکروبی بوده و حاوی موادی است که به عضلات دستگاه گوارش کمک می‌کند که منجر به خروج گاز معده شود. برای استفاده از این روش مقداری زیره را جوشانده و آب آن را بنوشید. همچنین می‌توان از آن در وعده‌های غذایی نیز استفاده نمود.

۶. فلفل سیاه
فلفل سیاه یک درمان خانگی موثر برای مشکلات گوارشی است. معمولا سوء هاضمه به دلیل کمبود اسید هیدروکلریک موجود در شیره معده ایجاد می‌گردد. فلفل سیاه می‌تواند باعث افزایش این اسید در سیستم گوارشی شده و به هضم غذا کمک کند. برای اینکار می‌توان مقداری فلفل سیاه تازه را با کمی پودر زنجبیل، دانه گشنیز و برگ نعناع خشک ترکیب کرده به همراه غذا استفاده نمود.

۷. رازیانه
رازیانه می‌تواند به سوء هاضمه، نفخ و درد اسپاسم معده کمک کرده و باعث کاهش التهاب آن شود. برای استفاده از آن، مقداری دانه رازیانه را با یک لیوان آب جوشانده و بنوشید. حتی می‌توان دانه‌های رازیانه را به تنهایی جوید و از مشکلات گوارشی رهایی یافت.

منبع: 2نفره

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نفخ معده درمان خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۴۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابزار ۱۳ سانتی دندانپزشکی در معده دختر ۲۰ ساله در ساوه

فوق تخصص گوارش و کبد گفت: ابزار۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه خارج شد.

محمد رضا روحانی در گفت‌وگو با مهر، در خصوص خارج کردن این وسیله گفت: دختر خانم ۲۰ ساله به دندانپزشکی یکی از بیمارستان‌های خصوصی ساوه مراجعه کرده که پس از درد شدید در ناحیه شکم، به سرعت به بیمارستان مدرس منتقل می‌شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه زمان در انجام چنین حوادثی برای پزشک بسیار مهم است، افزود: ابزار دندانپزشکی داخل شکم این خانم تیز و برنده بود و چنانچه با سرعت در این خصوص اقدام نمی‌شد ممکن بود وارد رود کوچک شود.

وی گفت: با توجه به اینکه قطر روده کم است احتمال سوراخ شدن آن بسیار زیاد بود و حتی ممکن بود به بخش ای سی یو منتقل و منجر به مرگ این خانم شود.

روحانی ادامه داد: از سوی دیگر، دقت در خارج کردن این شیء بسیار مهم بود به طور حتم اگر در حین خارج کردن این شیء، حتی چند میلی متر جابه جا می‌شد احتمال پارگی مری، معده و روده وجود داشت.

وی افزود: به دلیل محدودیت زمان و از دیگر سو جلوگیری از عوارض بعد از خارج کردن شیء، سعی کردیم یک عمل غیر تهاجمی به روش آندوسکوپی و over tube بدون باز کردن شکم کار انجام شود.

وی گفت: اگر چه ابزاری که نیاز بود به دستگاه آندوسکوپی برای خارج کردن این فلز وصل شود، در دسترس نبود اما با ابتکار تیم اتاق عمل این اقدام انجام شد، چرا که خارج کردن آن از طریق باز کردن شکم عوارض بسیار ساخت و جبران ناپذیری برای بیمار به همراه داشت.

روحانی گفت: خوشبختانه حال عمومی بیمار خوب است و قرار است امروز مرخص شود.

وی خواستار هوشیاری و دقت کادر پزشکی در حین درمان شد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • ابزار ۱۳ سانتی دندانپزشکی در معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • خوراکی‌هایی که بهتر است با معده خالی خورده نشوند
  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • ۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد