Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری گفت: در گذشته ارتباط نزدیک‌تری با زیباسازی شهرداری تهران داشتیم، اما در حال حاضر در حال مذاکره با این سازمان برای نمایش آثار در فضاهای عمومی شهر هستیم.

مسعود شجاعی طباطبایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری آنا، در مورد نمایشگاه پوستر حمایت از کالای ایرانی گفت: برای تهیه آثار این نمایشگاه 70 هنرمند نخبه عرصه کارتون و گرافیک از سراسر کشور به مؤسسه استاندارد دعوت شدند و در یک ورک‌شاپ 3 روزه با حضور سید حسن موسی‌زاده، محمدرضا دوست‌محمدی، مصطفی اسدالهی و من شرکت کردند و با توضیحات داده شده اقدام به خلق 400 اثر کردند که انصافاً نیمی از آنها آثار خیلی خوبی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توضیح نحوه حضور نخبگان هنری در رویدادی رقابتی تصریح کرد: طبیعتاً نخبگان پیشکسوت به دلیل مشغله زیادی که دارند اصولاً تمایلی به حضور در رویدادهای رقابتی را ندارند. در عین حال هزینه خرید یک اثر از یک هنرمند پیشکسوت حداقل 7 تا 8 میلیون تومان هزینه در بر دارد که طبیعتاً هزینه بسیار بالایی است. در این رویداد هم با زحمت زیادی که نیره پیروزبخت، رئیس سازمان و سید جمال هادیان مدیر سابق روابط عمومی پیروزبخت کشیدند و هزینه زیادی که شد توانستیم هنرمندان جوان توانمند و البته به معنی واقعی خوب را در ورک‌شاپ پذیرا باشیم. البته باید بگویم که در حوزه کاریکاتور چهره‌های پر‌فروغ ما جوانان غالباً شهرستانی هستند که برخی از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه حتی بالای 90 حضور بین‌المللی داشتند.

طباطبایی در مورد نحوه تولید و هزینه خرید آثار هم تشریح کرد: به طور معمول این نوع رویدادها یک روش اجرای استاندارد دارند به این نحو که برای این رویداد فراخوان خاصی منتشر نشد بلکه از هنرمندان مد نظر دعوت به حضور شد. امکانات و هزینه اسکان چند روزه ایشان تامین شده و یک حق‌الزحمه‌ای هم بابت حضور هر روزشان در ورک‌شاپ پرداخت شد. در ابتدای شروع ورک‌شاپ به ایشان شعارهایی برای خلق اثر داده شد که این شعارها یا به عنوان پوستر و یا به نوشته پوستر تبدیل شدند. در نهایت آثار خلق شده توسط اساتید داوری شده و در سه رده A تا C دسته‌بندی شدند و به ترتیب به مبلغ یک میلیون، 800 هزار و 500 هزار تومان ارزش‌گذاری و خریداری شدند. در این میان برخی از هنرمندان در فرصت چندین اثر تولید کرده بودند که در نهایت از بین آثار تولید شده در مجموع 100 اثر به نمایشگاه راه پیدا کردند.

وی در مورد اینکه آیا این سه روز برای تولید آثار با کیفیت کافی بود گفت: قالب این هنرمندان با پیش زمینه ذهنی به ورک‌شاپ آمدند و حتی اتودهای اولیه زده شده بود که با توضیحات ما و سایر کارشناسان بویژه در زمینه حمایت و کیفیت کالای ایرانی نگاهشان هدایت شد به سمت و سویی که پاسخگوی دغدغه‌های جدی همچون واردات بی رویه، حمایت از کارگر ایرانی، حمایت از خرید کالای ایرانی و در نتیجه اشتغالزایی، در عین حال توجه به کیفیت کالای ایرانی هدایت شد.

این هنرمند افزود: آثار کاریکاتور در این نمایشگاه به طور طبیعی بیشتر رویکرد انتقادی و چالشی دارند اما برخی از آثار هم نگاهی امیدبخش داشته اند اما در بخش گرافیک این مبحث پررنگ‌تر است.

مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری در پاسخ به این سوال که نحوه تعامل حوزه با این رویداد چگونه بوده گفت: در پروسه تولید هیچ مشارکت مادی با سازمان استاندارد نداشته‌ایم، اما برای بهتر دیده شدن آثار تولید شده ضمن برگزاری نمایشگاه آثار نهایی در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری در تهران، با توجه به کیفیت خوب آثار و زحمت کشیده شده در راستای حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی تلاش خواهیم کرد.

طباطبایی افزود: ما جدای از پایتخت در سی‌و‌یک مرکز استان هم امکانات نمایشگاهی داریم و که برای همه آنها لوح فشرده آثار و برای برخی از مراکز این آثار که به طور خیلی فاخر در ابعاد120×80 سانتی‌متر چاپ شده ارسال می‌شود تا به طور چرخشی در همه آن‌ها به نمایش در آید؛ البته برخی از مراکز ما امانات و مشارکت بیشتری دارند که با دریافت لوح فشرده خودشان همه اتفاقات را رقم می‌زنند و حتی برخی مسئولین مراکز با مسئولین شهری هم ارتباطات خوبی دارند و در گذشته هم شاهد نمایش آثار ارائه شده به آن‌ها در سطح شهر و فضاهای عمومی هم بوده‌ایم که امیدواریم این اتفاق در مورد آثار این نمایشگاه هم بیفتد؛ در حال حاضر هم با مترو برای نمایش آثار صحبت‌هایی شده و قرار است که این اتفاق بیفتد، اما قبلا ما هر خروجی که کارمان داشت در فضاهای شهری هم دیده می‌شد، اما در حال حاضر به دلیل تغییر کلیه مسئولین، ارتباط ما با زیباسازی شهرداری کم‌رنگ شده است که باید گفتمان‌سازی شکل بگیرد و رایزنی‌ها انجام شود تا به نتیجه برسیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر محتوا وجود دارد و در شکل و قالب‌های مختلف هم تولید شده‌اند و برای خیلی از سازه‌های شهر تهران مانند بیلبوردها و عرشه‌های پل‌ها هم قابل استفاده است و اساساً قالب این کارها برای نمایش در همین فضاها دیده شد که در حال مذاکره هستیم و هستند تا این اتفاق بیفتد، چرا که مخاطب واقعی این اتفاقات مردم هستند. در عین حال به نظر می‌رسد که ما یک بستر بسیار بزرگ همچون بیش از 20 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد، کانون پرورش کودکان و نوجوان و آموزش و پرورش داریم که در حال رایزنی هستیم تا این کارها هرچه بیشتر دیده شوند.

بر اساس این گزارش، گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ تا ۲۳ تیرماه همه روزه (به‌جز ایام تعطیل) از ساعت ۹ تا ۱۸ پذیرای علاقه‌مندان به آثار هنری است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد ۵میلیارد یورویی اکسپو ایران

  ایران در سال‌های گذشته علاوه بر حضور در نمایشگاه‌های خارجی در هفته جاری اقدام به برگزاری نمایشگاهی کرد تا تجار خارجی بتوانند توانمندی‌های تولیدی و صادراتی ایران را ببینند و از آن مطلع شوند. درباره این نمایشگاه گزارشی تهیه کرده‌ایم که جزئیات آن را در ادامه می‌خوانید. 
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران همزمان با اجلاس ایران و آفریقا در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه تجار ۱۰۰ کشور حضور داشتند و ۸۸ کشور علاوه بر تجار، مسئولان‌شان نیز از این توانمندی‌ها بازدید کردند. این نمایشگاه از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با معرفی محصولات و دستاوردها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی برگزار شد. حضور بیش از ۲۲۳۰ بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر از ۸۸ کشور جهان از دستاوردهای این نمایشگاه بود. آن‌طور که ‌مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده حدود ۳ تا ۵ میلیارد یورو قرارداد تجاری در این نمایشگاه منعقد شده و این توافق‌ها در یک فرآیند یک تا دو ساله به قرارداد و ایجاد فرصت تجاری منجر می‌شود.از جمله نکات قابل توجه در این نمایشگاه رشد ۲۰ درصدی نسبت به بازدید و فضای نمایشگاهی بود. این نمایشگاه در ۱۷ سالن نمایشگاهی در متراژ ۵۰ هزار متر با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی برگزار شد که در این نمایشگاه شرکت‌ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا، حضور داشته و اقدام به مذاکره و برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف کردند. 
   
استقبال همسایگان
در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی حضور تجار خارجی از کشورهای مختلف از جمله افغانستان، پاکستان، عراق، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، کشورهای آفریقایی، چین، روسیه و ... کاملا محرز است به‌طوری که به هر غرفه‌ای که مراجعه می‌کنید تعدادی از این افراد در حال گفت‌وگو با مسئولان غرفه هستند و به عبارتی فضای نمایشگاه در مقایسه با بسیاری از نمایشگاه‌هایی که تاکنون در این محل برگزار شده بسیار پرشور و زنده‌تر است.به گفته یکی از بازدیدکنندگان افغانستانی، ایران یکی از کشورهای مهم منطقه به لحاظ تجاری و سیاسی محسوب می‌شود، بنابر این تیم آنها از یک شرکت ساختمانی در افغانستان برای کسب اطلاعات در زمینه ساخت و ساز به ایران آمده است و گفت‌وگوهایی نیز با چند شرکت فعال ایرانی انجام داده‌اند.یک بازدید‌کننده از کشور تونس نیز گفت: برای بار اول است که به ایران آمده‌ام و وارد‌کننده تجهیزات کشاورزی هستم، دستاوردهای ایران در بخش‌های مختلف صنعتی برای من بسیار شگفتی‌آفرین است و امیدوارم بتوانم باز هم به ایران بیایم. از قبل شنیده بودم که ایران کشوری بزرگ و زیباست اما مشاهده آن چیز دیگری است.
   
تقاضای کشورهای آفریقایی و عربی برای خرید پنل خورشیدی از ایران
‌یک تولید کننده پنل خورشیدی در خصوص استقبال کشورهای مختلف از این تولید صنعتی در کشور گفت: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد این نمایشگاه با استقبال بی‌نظیر مواجه شد.‌وی بیان کرد: مذاکرات زیادی در این نمایشگاه با تجار مختلف از کشورهای تونس، عمان، عراق، پاکستان، افغانستان داشته‌ایم و تجار این کشورها برای خرید پنل‌های خورشیدی از ما ابراز تمایل کرده‌اند.‌این فعال اقتصادی گفت: تولید‌کنندگان با چالش‌های بسیاری از جمله تحریم‌ها و محدودیت‌های ناشی از آن، تامین و تخصیص ارز، عدم همکاری گمرک برای ترخیص به موقع کالا و ... مواجهند که لازم است دولت این مسائل را رفع کند تا یک تولید کننده با خیال آسوده به تولید ادامه دهد.در نمایشگاه امسال یک تولید‌کننده تایر و تیوب موتورسیکلت گفت: اکسپو زمینه‌ای برای آشنایی کشورهای مختلف و همچنین کشورهای آفریقایی با صنایع ایران است از طرفی کشورهای آفریقایی نیز با توجه به دارا بودن مواد معدنی فراوان بسیار مورد توجه ما هستند اما به عنوان یک تولید‌کننده برای صادرات با چالش‌های بسیاری مواجه هستیم که یکی از آنها عدم ثبات در قیمت‌ها به دلیل تغییرات مداوم نرخ ارز و مواد اولیه است.یکی از زیرساخت‌های لازم برای حمل و نقل کالا بین ایران و آفریقا حمل بار از طریق کشتی است که در این زمینه شرکت کشتیرانی خطوط منظم کشتیرانی را راه‌اندازی کرده است و جالب این‌که حمل بار از محل کارخانه انجام می‌شود. اما با توجه به این‌که واردات از کشورهای آفریقایی به ایران محدود است یکی از معضلات این است که این کشتی‌ها برای برگشت اغلب بار به اندازه کافی ندارند.‌

وعده صادق، نماد قدرت ایران
عباس علی‌آبادی، وزیر صمت گفت: این نمایشگاه و اقدامات دیگری که دولت بعد از وعده صادق انجام داد نشان اقتدار کشور بود و فکر می‌کنم یکی از دلایل استقبال بی‌نظیر از نمایشگاه همین بود. وی همچنین بیان کرد: بازدیدکنندگان از این نمایشگاه می‌گویند مطمئن هستیم که شما قدرتمند هستید و ما به خاطر اقتدار شما آمده‌ایم.‌به گفته عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان «هدف ما در این نمایشگاه این است که شناخت متقابلی صورت گیرد؛ از آنچه آنها می‌خواهند و آنچه ما داریم و آنچه ما می‌خواهیم به آنها معرفی کنیم.»

دیگر خبرها

  • تاکیدامام جمعه سلماس بر حمایت از اجرای طرح نور
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • دستاورد ۵میلیارد یورویی اکسپو ایران
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)