Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@16:15:52 GMT

۲۰ درصد مساحت اصفهان را بافت فرسوده است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۱۵۷۸۱

۲۰ درصد مساحت اصفهان را بافت فرسوده است

سرپرست اداره عمران و بهسازی استان گفت: ۱۴ هزار هکتار از کل مساحت اصفهان را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهد.

امیر زاغیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار هکتار معادل ۲۰ درصد از کل مساحت شهرهای استان را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: جمعیت ساکن در محلات ناکارآمد استان بیش از یک میلیون و ۶۲۰ هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای نوسازی بافت‌های فرسوده بر مبنای ماده ۵۹ از قانون برنامه ششم توسعه، وزارتخانه‌ راه و شهرسازی مکلف است نسبت به احیا، بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی سالانه حداقل ۲۷۰ محله اقدام کند، افزود: ستاد ملی شهری بر حسب گونه‌های مختلف ناکارآمد میانی، تاریخی و سکونت‌گاه غیر رسمی و پیشینه روستایی با رویکرد محله محور اقدام خواهد کرد.

سرپرست اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه بافت‌های ناکارآمد استان بیش از ۱۰ درصد بافت‌های کشور را تشکیل می‌دهد، افزود: سالانه بیش از ۲۷ محله  سطح استان در برنامه‌های اجرایی بازآفرینی قرار می‌گیرند.

زاغیان با بیان اینکه برای نوسازی بافت‌های فرسوده مشکلاتی وجود دارد که در حال ساماندهی آنها هستیم، افزود: هر شهرستان برنامه‌ای تحت عنوان برنامه جامع مشترک بازآفرینی شهری پایدار دارد که مطابق با برنامه ششم توسعه در چارچوب اقتصاد مقاومتی در حال تدوین است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها با هدایت اداره کل راه و شهرسازی بر اساس سهم دستگاه‌های اجرایی عضو ستادهای استان و شهرستان تخمین زده می‌شود افزود: پروژه‌های مصوب در جلسات ستاد قابل انجام است.

سرپرست اداره عمران و بهسازی استان با بیان اینکه جهت تشویق مردم به نوسازی بافت‌های فرسوده برنامه‌هایی در دستور کار داریم، افزود: برای نوسازی محلات ناکارآمد و مقاوم سازی بافت‌های تاریخی تسهیلات ودیعه مسکن را در نظر گرفته‌ایم.

زاغیان با بیان اینکه دفاتر تسهیل‌گری و نهاد توسعه در محلات (شهرضا) ایجاد شده، افزود: این اقدام برای آشنایی ساکنین بافت‌های ناکارآمد با قوانین و امتیازاتی است که در صورت نوسازی برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه طبق ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، دولت موظف است  که ۱۰۰ درصد تخفیفات توسط شهرداری‌ها در صدور پروانه ساختمان را پرداخت کند، افزود: برای این منظور در سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان در استان پرداخت شد و در سال جاری هم تخلفات صدور پروانه توسط شهرداری‌ها در برنامه اجرایی قرار دارد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بافت فرسوده جمعیت اصفهان اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد

محمد آئینی روز سه شنبه در بازدید از پروژه های بازآفرینی شهر تبریز افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می شود از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد تا پایان سال به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه کلانشهر تبریز در حوزه بازآفرینی شهری از شهرهای برتر کشور است، گفت: این شهر در این زمینه می تواند الگویی برای سایر کلانشهرها باشد.

آئینی، با بیان اینکه ادامه داد: موفقیت طرح‌های بازآفرینی شهری مانند مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز به کمک همراهی و همدلی مدیران شهری و استانی امکان پذیر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز در این بازدید با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز در راستای طرح بازآفرینی شهری گفت: طول مسیرگشایی در این طرح یک هزار و ۸۰۰ متر است و ۷۵۰ ملک واقع در مسیر این پروژه باید تملک شود.

محمد عزتی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این پروژه، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این پروژه امسال به اتمام می رسد و به مسیر ایده لو متصل می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تملک اراضی واقع در این پروژه هزینه شده است، اظهار کرد: این پروژه موسوم به طرح نجات تبریز با هدف بازگشایی، تعریض معابر و تسهیل تردد عبوری ساکنان و رفع ترافیک شهری در سه مرحله به طور همزمان اجرا می شود.

عزتی، ادامه داد: اجرای پروژه‌ های مسیرگشایی در بافت‌ های فرسوده و حاشیه‌ نشین از اولویت‌ های شهرداری تبریز است و این پروژه ها با همراهی اعضای شورای اسلامی و نهادهای قضایی این شهر اجرا می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در جریان سفر یک روزه به تبریز از پروژه بازآفرینی شهری در شهرک جوانان، احیای میدان تاریخی صاحب آباد، سکونتگاه غیررسمی حاشیه اتوبان پاسداران و پروژه‌های نوسازی مردمی و بازآفرینی پیرامون مسجد کبود و میدان شهید بهشتی تبریز بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان