Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-28@11:35:09 GMT

نوشیدنی جادویی در آب کردن چربی های شکمی

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۱۶۰۴۸

نوشیدنی جادویی در آب کردن چربی های شکمی

رکنا: آب جعفری در سوزاندن چربی های شکم و پهلو معجزه می کند.

 آب جعفری و سبزیجات حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶، B۱۲ ، پروتئین، سدیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، روی، مس، کربوهیدرات، اسید فولیک، فیبر و قند است.

برای بررسی خواص آب جعفری و سبزیجات و اینکه مصرف این آب سبزی برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین خواص آب جعفری و سبزیجات

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص آب جعفری و سبزیجات اظهار کرد: این آب سبزی به علت داشتن ویتامین C و آهن کم‌خونی را رفع می‌کند؛ آب جعفری و سبزیجات لاغرکننده است و موجب سم‌زدایی از کبد می‌شود؛ این آب سبزی خاصیت چربی‌سوزی دارد و چربی‌های دور شکم و پهلو را از بین می‌برد.

وی درباره خواص دیگر آب جعفری و سبزیجات بیان کرد: این آب سبزی نقش موثری در دفع سنگ کلیه و مثانه، رفع عفونت‌های مجاری ادراری، تصفیه خون و کاهش تب دارد؛ آب جعفری و سبزیجات به بهبود بیماری‌های کبدی و طحال هم کمک شایانی می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: مبتلایان به ناراحتی پروستات باید از آب جعفری و سبزیجات در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنند؛ این آب سبزی به علت وجود پتاسیم، فشار خون را هم کاهش می‌دهد.

عظمایی تاکید کرد: آب جعفری و سبزیجات برای افرادی که دچار بیماری‌های پوستی مانند برص (لک و پیس یا ویتیلیگو) و سیاهی دور چشم هستند، مفید است؛ این آب سبزی معده را تقویت و ناراحتی‌های گوارشی را هم برطرف می‌کند.

وی تصریح کرد: آب جعفری و سبزیجات تاثیر چشمگیری در رفع یبوست و پاکسازی روده‌ها دارد؛ این آب سبزی به علت داشتن ویتامین‌های A C و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: آب جعفری و سبزیجات شریان‌ها و رگ‌های بدن را پاکسازی می‌کند و بوی بد دهان را هم از بین می‌برد.

موارد منع مصرف آب جعفری و سبزیجات

عظمایی درباره موارد منع مصرف آب جعفری و سبزیجات یادآور شد: زنان باردار و شیرده نباید آب جعفری و سبزیجات را مصرف کنند، زیرا این آب سبزی به سلامتی Health جنین و نوزاد آسیب می‌رساند.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت طب طب سنتی سلامتی Health کبد چربی آب سوزاندن معجزه آب جعفری چربی شکم عکس فیلم ایران مرد جوان بیماری حوادث همدان زن گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۶۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای خوردن آب نارگیل برای سلامتی

آفتاب‌‌نیوز :

آب نارگیل به‌دلیل محتوای بالای الکترولیت، پس از یک دوره اسهال یا استفراغ عالی است. این نوشیدنی همچنین برای آبرسانی و تغذیه عضلات بعد از ورزش گزینه بسیار مفیدی به شمار می‌رود.

آب نارگیل در مقابل شیر نارگیل

آب نارگیل عصاره شفافی است که در نارگیل‌های جوان و سبز یافت می‌شود، اما شیر نارگیل از میوه‌های رسیده قهوه‌ای رنگ به دست می‌آید و گوشته داخلی میوه و آب آن برای درست کردن یک نوشیدنی خامه‌ای مخلوط می‌شوند.

مهم‌ترین مزایای آب نارگیل

یکی از مهم‌ترین مزایای آب نارگیل خاصیت الکترولیتی این مایع است. آب نارگیل بسیاری از الکترولیت‌های طبیعی مانند سدیم، منیزیم، کلسیم و پتاسیم را شامل می‌شود. الکترولیت‌ها مواد معدنی ضروری‌اند که برای متعادل کردن مقدار آب در بدن، انتقال مواد زائد به داخل و خارج سلول‌ها، حمایت از عملکرد عضلانی و عصبی و تثبیت فشار به کار می‌روند.

گاهی اوقات، ورزش کردن یا از دست دادن مقدار زیادی مایعات، نداشتن تعادل الکترولیت را موجب می‌شود، به همین دلیل نوشیدنی‌های ورزشی حاوی الکترولیت بسیار محبوب‌اند. فقدان تعادل الکترولیت‌ها زمانی رخ می‌دهد که مقدار آب در بدن شما - مثلا پس از استفراغ یا اسهال - به‌شدت تغییر کند.

آب نارگیل نسبت به اکثر نوشیدنی‌های ورزشی قند کمتری دارد. این نوشیدنی حاوی کربوهیدرات، همچنین به بهبود عملکرد عضلات کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که آب نارگیل به‌دلیل تعداد الکترولیت‌های بالای آن، نسبت به آب معمولی برای آبرسانی بعد از ورزش مفیدتر است. البته آب نارگیل نسبت به سایر نوشیدنی‌های ورزشی سدیم کمتری دارد.

۵ مزیت چشمگیر دیگر از آب نارگیل

۱. فشار خون را کاهش می‌دهد: یک فنجان آب نارگیل، ۴۰۰ میلی گرم پتاسیم دارد. شواهد حاکی از آن است که رژیم غذایی غنی از پتاسیم باعث کاهش فشار خون می‌شود و سلامت قلب را بهبود می‌بخشد.

۲. محافظت در برابر رادیکال‌های آزاد: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب نارگیل به مبارزه با آسیب سلولی در بدن کمک می‌کند.

۳. از سنگ کلیه جلوگیری می‌کند: آب نارگیل با تراز کردن سیستم مواد معدنی اضافی تشکیل‌دهنده کریستال، از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.

۴. تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها: ترکیب فسفات و کلسیم موجود در آب نارگیل با هم به ساخت استخوان‌ها و دندان‌های قوی کمک می‌کند.

۵. قند خون را تثبیت می‌کند: منیزیم موجود در آب نارگیل به کنترل قند خون کمک می‌کند.

مصرف آب نارگیل چه زمانی مفید است؟

از آنجایی که آب نارگیل بسیار مرطوب‌کننده و معدنی است، می‌توانید در مواقع زیر آن را میل کنید:

- بعد از ورزش

- در روز‌های گرم

- پس از استفاده از سونا یا اتاق بخار

- موقع آماده‌سازی روده برای کولونوسکوپی

- مواقعی که اسهال مزمن دارید

- برای جایگزین کردن مایعات در صورت کم‌آبی بدن

آیا نوشیدن هر روز آب نارگیل برای سلامتی مشکلی ایجاد نمی‌کند؟

بنابر اعلام ایندیپندنت، اینکه نوشیدن آب نارگیل برای نوشیدن روزانه مفید است یا خیر به سلامت و سبک زندگی شما بستگی دارد.

سطح فعالیت، آب و هوا و سایر مایعات مصرفی خود را در نظر بگیرید. کمبود منیزیم و پتاسیم در ایالات متحده بسیار زیاد است و آب نارگیل این مواد مغذی را در مقادیر زیادی تامین می‌کند.

اگر دچار نارسایی کلیوی و بیماری مزمن کلیه‌اید، قبل از نوشیدن آب نارگیل به یک متخصص سلامت مراجعه کنید. این ماده سرشار از پتاسیم است و زمانی که کلیه‌ها نتوانند به درستی مواد معدنی اضافی را از بدن خارج کنند، وضعیت خطرناکی به نام «هایپرکالمی» یا سطح پتاسیم بیش از حد در خون، رخ می‌دهد.

اگر به سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) مبتلا شده‌اید، مصرف آب نارگیل را محدود یا از آن اجتناب کنید. زیرا حاوی کربوهیدرات‌های خاصی است که علائم گوارشی را تشدید می‌کند.

نکاتی درباره خریداری آب نارگیل

انتخاب و خریداری آب نارگیل باکیفیت در فروشگاه می‌تواند گیج‌کننده باشد. همیشه به دنبال آب نارگیل ۱۰۰ درصد باشید. زیرا اغلب آب نارگیل را با سایر مواد مانند آب‌میوه یا طعم‌دهنده‌ها مخلوط می‌کنند.

برای اطمینان، برچسب مواد را با دقت بخوانید و مطمئن شوید که شکر یا مواد دیگر اضافه نشده باشد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • شیراز؛ شهر غذاهای خوش‌رنگ و عطرآگین
  • پکوره رمضانی با سبزیجات و آرد ساده + فیلم
  • این سبزی را خشک کنید و به جای نمک در غذا ها و سر سفره استفاده کنید
  • چهار ماده غذایی ارزان و سالم مخصوص سفر
  • ایده‌های جالب برای برش و تزئین میوه‌ها و سبزیجات + فیلم
  • نوشیدنی‌های موثر در درمان بیماری‌های کلیوی + فیلم
  • (تصاویر) جشنواره خالکوبی جادویی
  • ۳ عدد خرما برای افطار کافی است
  • مزایای خوردن آب نارگیل برای سلامتی
  • خواص مصرف نمک از منظر روایات