Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر استان قدس رضوی در ایلام، گفت: ۲۵ کانون خادم یاری محله‌ای با محوریت مساجد در نقاط مختلف استان با محوریت شناسایی نیازمندان و کمک به آنان تشکیل‌شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، علی‌اصغر شریفی راد، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام، صبح امروز (20 تیر) در نشست خبری به مناسبت دهه کرامت، اظهار کرد: در دوره تولیت جدید آستان مقدس رضوی، گسترش خدمات آستان قدس رضوی فراتر از مشهد مقدس و به سایر نقاط کشور یکی از اولویت‌های مهم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی، ایجاد بسترهای لازم برای تعالی زیارت، ایجاد زمینه لازم برای مشرف شدن زیارت اولی‌ها و محرومینی که در تمنای زیارت دوم هستند، خدمات‌رسانی به محرومین و تعیین دهستان‌های محروم هدف در استان‌ها، امکان کار برای افرادی که توان کاردارند اما ابزار کار در اختیار ندارند، کمک به محرومانی که بیماری صعب العلاح دارند و امکان درمان با هزینه شخصی خود را ندارند از دیگر محورهای فعالیت آستان قدس رضوی در سایر نقاط کشور بوده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام، بابیان اینکه اولین و مهم‌ترین اقدامات آستان مقدس در سال‌های اخیر تشکیل دفاتر استانی در مراکز استان‌ها بوده است، گفت: فعالیت‌های متمرکزی در سه مقطع زمانی ازجمله عید نوروز، ماه مبارک رمضان و دهه کرامت در سطح استان انجام می‌شود.

 

شریفی راد، با اشاره به اجرای طرح خادم یاری و ثبت‌نام از داوطلبان در این طرح، افزود: نوع خدماتی که ارائه می‌شود بر اساس اجرای طرح خادم یاری است که در استان ایلام تاکنون 2 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و 600 نفر نیز آموزش‌های اولیه موردنیاز را کسب کرده‌اند.

وی، بابیان اینکه این افراد بعد از کسب آموزش‌های لازم در طرح‌ها و برنامه‌های آستان مقدس مشارکت داشته و در راستای خدمت به محرومین جامعه فعالیت خواهند کرد، گفت: افراد علاقه‌مند‌ می‌توانند برای ثبت‌نام به آدرس اینترنتی aqr.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در طرح خادم یاری اقدام نمایند.

 

شریفی راد، بابیان اینکه دهه کرامت از میلاد مسعود حضرت معصومه (س) ۲۴ تیرماه سال جاری تا سوم مرداد مصادف با میلاد مسعود امام رضا (ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌های استان قدس رضوی در دو بخش سفر خادمان آستان قدس رضوی به مناطق مختلف استان و برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید برای یازدهمین سال متوالی و اعزام گروه‌های جهادی در روستاهای هدف و اجرای کارهای عام‌المنفعه ساخت مسکن محرومین و طرح‌های بهداشتی در این ایام اجرا می‌شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام، ابراز کرد: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در نقاط مختلف استان دارای زمینه اشتغال‌زایی مناسب و کوچک و زودبازده، شناسایی بیماران نیازمند که 427 نفر از در استان ایلام هدف‌گذاری شده است، شناسایی بیماران صعب‌العلاج که در استان که 71 مورد شناسایی‌شده و تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند که 100 مورد برای استان پیش‌بینی‌شده است از دیگر فعالیت‌های آستان مقدس رضوی در استان است.

 

وی، بابیان اینکه در اعزام زیارت اولی‌ها برای نگاه خوبی به استان صورت گرفته و تاکنون 1500 نفر از استان ایلام به مشهد مقدس اعزام‌شده است، خاطرنشان کرد: کانون‌های خادم یاری محله‌ای با محوریت مساجد در نقاط مختلف استان تشکیل می‌شود که یکی از اهداف این کانون‌ها، شناسایی نیازمندان و کمک به این عزیزان با حفظ کرامت آنان است.

 

شریفی راد، با اشاره به اینکه کانون‌های خادم یاری در دو بخش محله‌ای و موضوعی تشکیل خواهند شد، گفت: در 30 عرصه و موضع زمینه تشکیل کانون‌های خادم یاری در استان فراهم است و رسانه‌های نیز می‌توانند با محوریت رسانه این کانون را تشکیل داده و در امر خدمت‌رسانی به محرومان مشارکت داشته باشند.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس دهه کرامت شیراز امام صادق ع برجام فوتبال روزنامه مهدویت اسحاق جهانگیری خادم یاری آستان قدس رضوی مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۶۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان خادم‌یار رضوی در اردبیل تجلیل شدند

همزمان با هفته معلم، معلمان خادم یار آستان قدس رضوی در استان اردبیل تجلیل شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در مراسمی که پیش از ظهر امروز در ادارات ناحیه یک و 2 آموزش و پرورش اردبیل برگزار شد، رئیس خادم‌یاران خدمت رضوی استان اردبیل اظهار داشت: همزمان با هفته معلم و در برنامه‌ای متنوع سعی کردیم تا از معلمان خادم‌یار کانون تعلیم و تربیت رضوی استان اردبیل تجلیلی داشته باشیم.

علی حسن‌زاده تصریح کرد: با حضور در مدارس، نواحی آموزش و پرورش و منزل فرهنگیان با تقدیم تحفه رضوی سعی کردیم از تلاش‌های این معلمان که در طول سال تحصیلی به شکل خداپسندانه در عرصه تعلیم و تربیت و آموزش و مشاوره فعال بودند، تجلیلی را انجام دهیم تا زمینه برای قدردانی از معلمان خادم‌یار رضوی فراهم آید.

وی گفت: قرار است کانون‌های خدمت رضوی مدرسه نیز در اردبیل راه‌اندازی شود تا ما بتوانیم از ظرفیت دانش‌آموزان و معلمان در توسعه فرهنگ رضوی بیشتر بهره بگیریم.

رئیس خادم‌یاران خدمت رضوی استان اردبیل افزود: امروز به معنای واقعی تمام مناطق ایران حرم مطهر رضوی است چرا که مردم در طیف‌ها و سلائق مختلف عاشق خدمت‌رسانی به امام رضا (ع) هستند.

حسن‌زاده با ارج نهادن به فعالیت‌های ارزشمند کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با هدف ترویج فرهنگ خدمت‌رسانی و توسعه فرهنگ رضوی کانون‌های خدمت رضوی مدارس راه‌اندازی می‌شود و در کنار پاسداشت هفته معلم در آستانه دهه کرامت برنامه‌های تجلیل و تکریم از فعالان عرصه کانون‌های خدمت رضوی برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری 60 عنوان برنامه در گرامیداشت دهه کرامت اشاره کرد و ادامه داد: از سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد هشتم ثامن‌الحجج (ع) دهه کرامت نامگذاری شده که در این دهه سعی خواهیم کرد برنامه‌های متنوع را با همراهی 19 کانون تخصصی و 40 کانون معین محلات برگزار کنیم که شامل جشن‌های رضوی و برنامه‌های خدمت‌رسانی بی‌منت گروه‌های مختلف خواهد بود.

رئیس خادم‌یاران خدمت رضوی استان اردبیل ضرورت فعال‌سازی کانون‌های خدمت رضوی را در شهرستان‌ها با همراهی جوانان و نیروهای علاقه‌مند یادآور شد و اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در گام نخست به عنوان یاوران رضوی سپس خادم‌یاران رضوی در این مجموعه فعالیت کرده و به صورت سالانه در خدمت‌رسانی حرم رضوی نیز ثبت‌نام کرده و حضور پیدا کنند.

در این مراسم مسئول کانون تعلیم و تربیت دبیرانه خدمت رضوی استان اردبیل نیز بیان کرد: در اکثر شهرستان‌ها کانون فعالیت خود را با همراهی معلمان و دانش‌آموزان انجام می‌دهد و ما بیش از 60 معلم خادم‌یار در استان داریم که قصد توسعه این برنامه‌ها را در نواحی و مناطق آموزش و پرورش دارند.

سعید مهدوی در ادامه سخنان خود یادآور شد: برنامه تشویقی و خیرخواهانه در طول سال تحصیلی به همت معلمان و دانش‌آموزان انجام می‌شود تا در کنار حمایت از دانش‌آموزان مستمند، تهیه لوازم‌التحریر، کتب درسی، برگزاری کلاس‌های تقویتی، مشاوره، پیشرفت تحصیلی و انتخاب رشته را برای گروه‌های نیازمند جامعه شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: بعد از ثبت اطلاعات در سامانه مورد نظر و گذراندن دوره یاوران رضوی، معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند به عنوان خادم افتخاری حرم امام رضا (ع) ثبت‌نام کرده و در این برنامه فعالیت کنند.

مسئول کانون تعلیم و تربیت دبیرانه خدمت رضوی استان اردبیل گفت: همزمان با هفته معلم تجلیل از معلمان خادم‌یار رضوی را شاهد بودیم و در دهه کرامت نیز سعی ما بر این خواهد بود تا این برنامه تجلیل از فعالان عرصه تعلیم و تربیت، برگزاری نمایشگاه کتاب و سایر برنامه‌های مناسبتی دهه کرامت را شاهد باشیم.

مهدوی افزود: با حضور در ناحیه یک و 2 اردبیل، چندین مدرسه و حضور در منزل تعدادی از معلمان پاسداشت معلمان خادم‌یار را در گرامیداشت هفته معلم شاهد بودیم و قطعا این برنامه‌ها زمینه توسعه فرهنگ رضوی را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • ناذران از راه دور و نزدیک در تأمین نیازهای حرم مطهر رضوی شریک‌اند
  • اعزام ۶۰۰ نفر به اردوهای راهیان نور غرب کشور
  • شکسته شدن سد عدم اعزام زائران عمره به همت دولت سیزدهم
  • امتداد «زیارت» با تدارک ۳۸۰ برنامه / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت ۱۴۰۳
  • امتداد «زیارت» با تدارک 380 برنامه در دهه کرامت / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت 1403
  • اعزام ۸۰ نفر از خادمیاران و جوانان بهادران به مشهد مقدس
  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • معلمان خادم‌یار رضوی در اردبیل تجلیل شدند
  • اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی