Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@06:13:33 GMT

فوری / آیت‌ الله حدائق عالم شیرازی درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۱۶۶۷۱

فوری / آیت‌ الله حدائق عالم شیرازی درگذشت

رکنا: آیت‌الله شیخ محمدرضا حدائق دار فانی را وداع گفت.

به گزارش گروه سیاسی رکنا، مهدی ماهر، مدیر بیمارستان نمازی شیراز گفت: لحظاتی پیش آیت‌الله شیخ محمدرضا حدائق معروف به شیخ‌ العلماء در ۹۲ سالگی به دلیل کهولت سن و ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.
وی، علت بستری‌شدن آیت‌الله حدائق را عفونت ریوی و ضعیف‌بودن وضعیت جسمی اعلام کرد و اظهار داشت: در این چند ماه گذشته وی برای دومین مرتبه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌ شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی رئیس حوزه علمیه منصوریه، یکی از حوزه‌های علمیه بنام شیراز و از بنیان‌گذاران جامعه روحانیت مبارز در فارس و شیراز نیز به شمار می‌رود.
آیت‌الله شیخ محمدرضا حدائق فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ ابوالحسن حدائق، فرزند مرحوم حاج شیخ آقا هستند که از وی به صاحب حدائق یاد می‌شود، مادر وی نیز بانویی با ورع و پرهیزکار و عالمه از خاندان علم و فضیلت بوده‌اند.
وی در سال ۱۳۰۵ هجری شمسی در شیراز متولد شد و در مکتب پدری عالم و اسوه‌ای کم‌نظیر در تقوی و علم و مادری صالحه پرورش یافت و از محضر پدر خود سرچشمه زلال علم و معرفت و اجتهاد و فقاهت جرعه‌های گوارا نوشید و با استعداد خدادادی و شدت اشتیاق برای تحصیل علم و طی کردن دروس کلاسیک آموزش و پرورش، مدارج علمی حوزوی را نیز با سرعت طی کرد.
آیت‌الله حدائق در شیراز از محضر دانشمندان و علما بزرگ دیگری همانند مرحوم حضرت آیت‌الله حاج سید نورالدین حسینی الهاشمی، حاج شیخ بهاء‌الدین محلاتی، مرحوم آیت‌الله حاج شیخ علی آقا یقطین، مرحوم آیت‌الله حاج سید محمود علوی، مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمود شریعت زرقانی در رشته‌های مختلف علمی به ویژه علم فقه و اصول، اخلاق و تفسیر بهره‌مند و به مراتب علمی و مقام رفیع اجتهاد نائل شد.
وی برای بهره‌مندی هر چه بیشتر و بهتر پس از درک مختصر علما بزرگ شیراز به سرزمین مقدس قم هجرت کرد و در جلسات درس خارج مرحوم حضرت آیت‌الله بروجردی، امام خمینی (ره)، سید محمدرضا گلپایگانی، بهره وافی و کافی برده و پس از بهره‌مندی از محضر بزرگان علمی در قم به شیراز مراجعت کرد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

وحید مرادی را همه دنیا می شناخت! / ادعاهای عجیب یک شرورتهرانی+ تصویر

عروس عفریته حیوانی ترین درخواست را در لباس سفید کرد !+ عکس

این جسد خالکوبی شده در جوی آب را می شناسید؟!

آنهایی که ملت را غارت کردند ادب می‌کنیم!

این 3 مرد مخوف با تهدید قطع اعضای بدن دزدی می کردند + عکس

پرنس سعودی با خوردن گوشت خوک لو رفت + عکس

جنجال تصادف زنجیره‌ای سردار آزمون با پورشه ادامه دارد! + جزییات

زینت مرد غریبه رابه خانه برده بود که مادرشوهرش مچ گیری کرد+عکس صحنه درگیری

جسد زنانه داخل کارتن ترانه بود شوهر داشت و آخرین بار خانه مرد متاهلی بود!

ناظم منحرف دبیرستان پسرانه معین اعدام نمی شود! / شاید ۱۰ سال زندان!

دختر 15 ساله فقط می خواست دستمال بفروشد که مزاحمت های مردانه ویرانش کرد!

دزد خیابانی به خانه سهیلا رفت تا شب را با هم باشند / دوستش پنهانی چه کرد؟! + فیلم گفتگو

رهایی یک پلیس از قصاص در شلیک مرگ به مجرم فراری! + جزییات

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت سیاسی آموزش و پرورش خوردن مزاحمت دار درگذشت عکس فیلم ایران مرد جوان بیماری حوادث همدان زن گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این کاهش عوارض به صورت پلکانی در طول سال قابل پرداخت است، گفت: جهت رفاه حال شهروندان شیرازی ،عوارض و بهای خدمات نسبت به پرداخت نقدی تا ۳۲ درصد کاهش یافت که تا پایان سال این میزان به ۸ درصد می رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، افسانه خواست خدایی از تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز به شهروندان خوش حساب شیرازی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: با توجه اینکه کاهش عوارض شهرداری از چهار جنبه رقابت با بانک، تبدیل بازار مسکن شیراز به عنوان هدف سرمایه گذاران و سازندگان صنعت ساختمان و رقابت با سایر شهرها، فرهنگ اقتصادی و ثبات عمل، تقاضای مسکن شهر شیراز را تحریک می‌کند، پیشنهاد لایحه عوارض به صورت پلکانی در شورای اسلامی شهر شیراز ارائه و پس از بررسی به تصویب رسید.

وی افزود: کاهش عوارض در این سال‌ها نشان دهنده آن است که ثبات در رویه کاهش عوارض در طول ایام سال و پایبندی به آن در سال‌های یاد شده باعث گردیده که مؤدیان نسبت به پرداخت عوارض در همه ماه‌های دیگر سال نیز اقدام نمایند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در پایان خاطر نشان کرد: مودیانی که مجموع پرداخت نقدی عوارض و بهای خدمات آنها مازاد بر مبلغ ۹۰ میلیارد ریال می‌باشد، عوارض و بهای خدمات نسبت به میزان پرداخت نقدی به صورت پلکانی از ۳ تا ۹ درصد کاهش می‌یابد.

کد خبر 745216

دیگر خبرها

  • تسلیت مسئولان دولتی و کشوری در پی درگذشت پرویز داودی
  • پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه برای درگذشت پرویز داوودی
  • تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت دکتر پرویز داودی
  • تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت پرویز داودی
  • تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • پرویز داوودی درگذشت + پیام تسلیت‌
  • پیام تسلیت رییس قوه قضاییه در پی درگذشت پرویز داوودی
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان در پی درگذشت حاج محمد کیانی
  • پیام تسلیت رئیس جمهور برای درگذشت پدر سه شهید