Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@08:54:25 GMT

مسئولیت صنعت خودروسازی در سال ۹۷

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۱۷۶۶۷

یادداشت وارده؛ خسرو دلشاد* «حمايت از كالاي ايراني» به عنوان شعار سال 97 از سوي مقام معظم رهبري انتخاب شد. نامگذاريي كه مسئوليت تمام بنگاه‌هاي توليد كننده را دو چندان مي‌كند. اما چگونه مي‌توان به اهداف بلند اين شعار دست يافت؟ مسئوليت بنگاه‌هاي بزرگي نظير خودروسازي در تبيين اهداف اين شعار چيست؟ براي يافتن پاسخ اين موضوع به سراغ مهندس جهرودي مديرعامل گروه خودروسازي سايپا رفتيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس محسن جهرودي كارش را در گروه خودروسازي سايپا, هفت ماه پيش با شعار «كار محوري» آغاز كرد, توليد را مركز تمام فعاليت‌هايش قرار داد و توانست با ايجاد اتحاد و همدلي در بين كاركنان به راحتي از ركورد توليد 666 هزار و 666 دستگاه خودرو عبور نمايد.

مهندس جهرودي با اشاره به نام‌گذاري سال 97 به عنوان «حمايت از كالاي ايراني» به راهبردهايي براي حمايت از كالاي ايراني و اثرات آن بر اقتصاد مملكت و زندگي مردم اشاره كرد, برخي از كليد واژه‌هاي مطروحه چنين است:

«همه بايد سخت كار كنند»: يكي از كليدواژه‌هاي پيام رهبري تاكيد بر كار سخت است. مي‌دانيم كه هر مملكتي با كار و كوشش مردمان آن ساخته مي‌شود, صنعت خودروسازي امروزه بيش از هر زمان ديگري نيازمند كار و تلاش همه جانبه است. بايد سعي كنيم از فرصت‌هاي موجود به خوبي بهره ببريم, بازار ايران, نيروي كار ماهر و منابع گسترده انرژي مزيت‌هاي بسياري براي خودروسازي ايران ايجاد كرده است اگر ما نتوانيم با كار و تلاش خود از اين مزيت‌ها استفاده كنيم باعث خواهيم شد كه اشتغال موثري كه اين صنعت مي‌تواند ايجاد كند بلا استفاده بماند و در اختيار ساير كشورها قرار گيرد.

«مخاطب، همه‌ي آحاد ملّت و از جمله مسئولين خواهند بود»: دومين نكته اين است كه بدانيم براي دستيابي به يك شرايط مناسب نمي‌تواند فقط از يك قشر انتظار داشت, همه بايد در جهت يك هدف كلي بكوشند. روش كار ما در همين چند ماه اخير در شركت سايپا نشان داد كه با ايجاد اتحاد و همدلي مي‌توان هر سدي را پشت سر گذاشت و به افق جديدتري رسيد.

• «مسئله‌ي اصلي ما امسال هم مسئله‌ي اقتصاد و معيشت مردمي است»: سخت كوشي در كار و دستيابي به اهداف بزرگ با اتحاد و همدلي باعث خواهد شد كه موضوع اقتصاد و معيشت مردم بهبود يابد, واقعيت اين است كه امروزه بيكاري به يكي از ابر چالش‌هاي ايران تبديل شده است. صنعت خودروسازي ظرفيت بسياري دارد و مي‌تواند در از بين بردن اين موضوع يار و ياور مردم ايران باشد. اگر تدابير مناسبي براي صنعت خودروسازي ايران اتخاذ شود ايران خواهد توانست به عنوان قطب خودروسازي در منطقه‌اي به گستردگي 500 ميليون نفر عمل نمايد و در چنين شرايطي اين صنعت مي‌تواند ضمن تاثيري گذاري بر حل مشكل بيكاري, شرايط اقتصادي و معيشتي مردم را هم تحت تاثير قرار دهد.

• «محور عبارت است از توليد ملّي»: يكي ديگر از كليد واژه‌هاي مقام معظم رهبري توليد ملي است, از توليد ملي تعابير گوناگوني مي‌شود ولي به نظر من توليد ملي يعني اعتلاي نام و نشان ايران در جهان, هر زماني كه ما ايراني‌ها توانستيم به آنچه كه توليد كرده‌ايم افتخار كنيم در حقيقت در همان زمان به توليد ملي رسيده‌ايم. ما در صنعت خودروسازي سعي داريم با جذب سرمايه‌گذاري خارجي و مشاركت به توليد ملي به عنوان توليد افتخار آفرين براي ايران و ايراني‌ها برسيم.

مهندس جهرودي در تشريح برنامه‌هاي گروه خودروسازي سايپا در سال 97 اعتقاد دارد كه: ما سعي داريم امسال در توليد خودرو به ركورد جديدي برسيم و با سخت كوشي و اتحادي كه امروزه بين كاركنان گروه سايپا ايجاد شده است عبور از 750 هزار دستگاه خودرو دور از دسترس نخواهد بود.

وي افزود: نكات مطرح شده توسط مقام معظم رهبري مسووليت ما را در سال 97 دو چندان خواهد كرد و گروه خودروسازي سايپا سعي خواهد كرد ضمن دستيابي اهداف سال 97 در كنار ساير نهادها و سازمان‌هاي مسئول سهم خود را در برطرف كردن مشكلات اقتصادي و مشكلات معيشتي مردم نظير مسئله‌ي اشتغال و... ايفا نمايد.

*کارشناس خودرو

منبع: فرارو

کلیدواژه: جهرودی سایپا خودروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا

گروه خودروسازی سایپا اولین طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را با خودروی سایپا ۱۵۱ SE و با قیمت جدید، ویژه متقاضیان عادی آغاز کرده است؛ متقاضیان از ساعت ۱۴ امروز (چهارشنبه/ پنجم اردیبهشت ماه) تا پایان زمان تکمیل ظرفیت می‌توانند درخواست خود را از طریق سایت فروش اینترنتی سایپا ثبت کنند.

به گزارش ایسنا، گروه خودروسازی سایپا از امروز (چهارشنبه) طرح فروش وانت سایپا ۱۵۱ SE را با قیمت جدید آغاز کرده است. این طرح از ساعت ١۴ آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

صرفاً متقاضیان عادی دارای شرایط عمومی بخشنامه‌های فروش خودرو می‌توانند در این طرح فروش نظیر حداقل سن ۱۸ سال و دارا بودن گواهینامه، هر کد ملی یک خودرو، شماره تلفن همراه به‌نام فرد متقاضی و عدم امکان صلح و انتقال خودرو به صورت وکالتی، شرکت کنند.

این محصول که تاکنون با قیمت مصوب ۲۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شد، مشمول ۴۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان افزایش قیمت شده و اکنون با قیمت ۳۰۹ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان عرضه شده است.

این خودور صرفا در رنگ سفید و موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است؛ متقاضیان شرکت در این مرحله از فروش وانت سایپا ۱۵۱ می‌توانند، با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام و واریز وجه اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • آغاز فروش فوق‌العاده سایپا با تحویل ۳ ماهه از فردا + جزییات
  • چگونه ترکیه از صنعت خودروسازی ایران پیشی گرفت و ما بی توجه به فرمان رهبری دنبال مدیریت دولتی خودروسازی هستیم