Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی ماموریت این پارک را پرداختن به اقتصاد فرهنگ و تبدیل فرهنگ به بخش مولد در جامعه عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، محمد حسین ایمانی خوشخو، در اولین نشست شورای فناوری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی که با حضور حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی و نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل این پارک در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: ماموریت اصلی ما در این پارک این است که فرهنگ را به یک بخش مولد در جامعه تبدیل کنیم و به صورت اخص به اقتصاد فرهنگ بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مسیر نیازمند یاری همه فعالان و مسئولان این حوزه‌ها هستیم تا با استفاده از این توانمندی‌ها ماموریت‌های موجود را به سرانجام برسانیم.

در بخش دیگری از این نشست، سید محمدحسین سجادی نیری، رئیس ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به رشد فزاینده صنایع فرهنگی در دنیا اشاره و عنوان کرد: اگر به آمار های جهانی در حوزه تولیدات فرهنگی نگاه کنیم، می‌فهمیم که ورود به این حوزه مهم را باید بسیار پیش از این آغاز می‌کردیم. غنای تاریخی، فرهنگی و هنری کشور ما می‌تواند مزیت رقابتی ما در این بازار عظیم صنایع فرهنگی باشد که باید از این فرصت به نیکی استفاده کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی نیز در این نشست تاکید کرد: در جهاد دانشگاهی برای راه‌اندازی و آغاز مسیر، به دنبال حوزه‌هایی هستیم که مغفول مانده‌اند و نیازمند حرکت جهادی هستند، جهاد دانشگاهی در این خصوص همواره موفق بوده است.

وی ادامه داد: امروز که به حول و قوه الهی این مسیر آغاز شده است، با توجه به اهمیت پرداختن به حوزه‌های فناوری های نرم و صنایع فرهنگی باید تمام توان را در جهت پیشبرد اهداف استفاده کرد.

طیبی اظهار کرد: نکته مهم در آغاز این پارک، مسئله سیاست‌گذاری است و اینکه باید جلسات مشورتی فراوانی برگزار شود تا هدف‌گذاری‌ها و سیاست‌گذاری‌های پارک به دقت در محور مورد نیاز کشور تعریف شود.

در ادامه نشست، موضوعاتی همچون سیاستگذاری پارک و مشخصا انتخاب حوزه‌های مهم از میان گستره صنایع فرهنگی، راه‌انداری پردیس‌های پارک در استان تهران و سایر استان‌ها و راه‌اندازی شبکه گسترده پارک در میان واحدهای جهاددانشگاهی در استان تهران و سایر مراکز استان و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مراکز رشد سراسر جهاددانشگاهی، مطرح شد و تصویباتی در این خصوص صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی  پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، احکام اعضای شورای فناوری، توسط رئیس جهاد دانشگاهی به اعضا اعطا شد.

به گزارش ایسنا، ۲۲ اردیبهشت ماه، نخستین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و دکتر طیبی رییس جهاددانشگاهی در دانشگاه علم و فرهنگ افتتاح شد.
این پارک نخستین پارک علم و فناوری در حوزه علوم انسانی و هنر است که با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ و جهاد دانشگاهی به منظور تبدیل ایده‌های نو در حوزه‌هایی همچون صنایع دستی، گردشگری، رسانه‌های تصویری و علوم انسانی به محصول و فناوری‌های نوین، در کشور شروع به کار کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اقتصاد جهاد دانشگاهي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۷۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم گفت: طرح پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از میان ۲۰ طرح که در بخش دانشگاهی (E-Science) شرکت کردند در میان پنج طرح منتخب جوایز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ قرار گرفت.

مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی گفت: رقبای ایران در این رویداد، کشور‌های ایالات متحده آمریکا، چین، فرانسه، اسپانیا، روسیه، لهستان، لوکزامبورگ، مالزی، پاکستان، هندوستان، بحرین، امارات عربی متحده، عربستان سعودی و الجزایر بوده‌اند که از این میان رقبای اصلی جمهوری اسلامی ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، چین و هندوستان بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

محمد هادی زاهدی گفت: اجلاس جهانی انجمن جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ با شعار «جوامع اطلاعاتی و دانش‌بنیان در جهت اهداف توسعه پایدار» بزرگترین گردهمایی جهانی سالانه در خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت توسعه جوامع محسوب می‌شود. در این اجلاس فرصتی برای تبادل اطلاعات، خلق دانش و به اشتراک‌گذاری روش‌ها و همچنین شناسایی روند‌های در حال ظهور و بهبود مشارکت، با توجه به تکامل جوامع اطلاعاتی و دانش بنیان فراهم می‌شود.

محمد هادی زاهدی گفت: بیش از ۷۰ کشور‌در جهان برنامه‌ها و پروژه‌هایی را که برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح بین‌الملل مطابق با اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار تعریف و به اجرا گذاشته‌اند. او افزود: این برنامه‌ها در ۱۱ محور و خط مشی (Actin –Line) مشتمل بر ۱۸ طبه و دسته (Category) معرفی و ارائه شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در تشریح این جایزه گفت: برای هر ساله مسابقات جهانی WSIS با هدف ارزیابی پروژه‌ها و فعالیت‌هایی که از فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت توسعه پایدار استفاده شده است، برگزار می‌شود. در حال حاضر کشور‌های پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات که همواره در این نظرسنجی و رقابت حضور دارند.

وی ادامه داد: ایران همواره سعی کرده است، در این مسابقات مشارکت داشته باشد و از سال‌ها قبل حضور پررنگی داشته است و در مواردی نیز موفق به کسب جایزه نهایی جامعه اطلاعاتی WSIS شده است. در سال ۲۰۲۴، ایران با سه پروژه در حوزه‌های دولت الکترونیک، محیط زیست الکترونیکی و علوم الکترونیک (e-Government، e-Enviroment و E-Science)، مشارکت داشتند که نماینده ایران در حوزه علمی پروژه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

او گفت: با همکاری رسانه‌ها بخصوص رسانه ملی و مشارکت جامعه دانشگاهی کشور در رای‌گیری عمومی پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی وزارت علوم با ۳۵ خدمت پرکاربرد جزء ۵ کشور نخست جهان ارزیابی شد.

دیگر خبرها

  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • فناوری‌های تجربه شده در حوزه فرهنگی اجرا شود
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • آغاز رسمی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی کرمانشاه
  • آغاز طرح راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان