Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از کارشناسان حوزه پزشکی در آمریکا به دولت ترامپ نسبت به گرفتن آزمایش DNA حهت تایید اینکه والدین کودکان مهاجر غیرقانونی پدر و مادر واقعی آنها هستند، هشدار دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این کارشناسان هشدار دادند اینکه دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اقدام به گرفتن آزمایش DNA برای تایید تعلق داشتن کودکان مهاجر غیرقانونی به والدین واقعی خود می‌کند، ریسک آسیب زدن به بافت این خانواده‌ها را در پی دارد چون ممکن است این آزمایش‌ها مشخص کند که این بچه‌ها تحت سرپرستی پدر و مادر واقعی خود نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز سه‌شنبه یک قاضی فدرال در کالیفرنیا اعلام کرد باید این آزمایش DNA صرفا محدود به پرونده‌هایی شود که در آنها نتوان رابطه بین والدین و فرزندانشان را از طریق اسناد واقعی مثل شناسنامه یا گذرنامه‌ها تعیین کرد.

دولت آمریکا استدلال کرده که گرفتن آزمایش DNA از تایید مدارک سریع‌تر است و در عین حال جلوی تحویل کودکان به ویژه آنهایی که کم سن و سال هستند را به کسانی که پدر و مادر واقعی آنها نیستند، می‌گیرد.

مقام‌ها می‌گویند آزمایش‌ها روی ۱۰۲ کودک مهاجر زیر پنج سال مشخص کرده که در پنج مورد بزرگسالانی که خودشان را والدین آنها معرفی کرده‌اند پدر و مادر واقعی آنها نبودند و از بین این پنج مورد نیز دو مورد سبب تعجب خود این والدین شده است.

این کارشناسان هشدار می‌دهند که این مشکل تنها یکی از مشکلاتی است که ممکن است از بابت این آزمایش‌ها به وجود بیاید.

توماس مورای، رئیس افتخاری مرکز موسوم به هیستینگز گفت: واگذاری کودک به "پدر و مادر اشتباه" رایج‌تر از چیزی است که ما فکر می‌کنیم.

او تاکید کرد: آزمایش DNA برای تعیین والدین واقعی موثر است اما داشتن ارتباط ژنتیکی مستقیم تنها و بهترین راه مشخص کردن اینکه چه کسی واقعا سرپرستی کودکی را به عهده دارد، نیست و این درنهایت ممکن است باعث آسیب‌های کودکان شود.

یک وکیل اهل سیاتل به نام جانت گویلیم که سابقه زیادی در کار با مهاجران دارد، گفت: پیدا کردن کودکانی که تحت سرپرستی شخصی غیر از پدر و مادرشان هستند، غیرمعقول نیست چراکه در شرایط جنگی و غیرقابل پیش‌بینی و پرآشوب قطعا کسانی پیدا می‌شوند که کودکی بی سرپرست را به فرزندی خود قبول کنند و به عنوان مثال چند سال پیش او وکیل یک زوج اتیوپیایی بود که کودکی را به سرپرستی قبول کرده بودند اما زمانی که مجبور به مهاجرت آوارگی شدند نتوانستند خودشان را به عنوان والدین قانونی ثابت کنند و به این ترتیب این خانواده از هم پاشید. یکی از مشکلات آنها این بود که ساختمانی که در آنجا تلاش کرده بودند اسناد قانونی خود را در این خصوص ثبت کنند آتش گرفته و از بین رفته بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۸۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، بعد از افزایش زمزمه‌ها درباره احتمال صدور حکم بازداشت شماری از سران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری به خاطر جنایت‌های آنها علیه مردم فلسطین، رسانه‌های عبری از ترس و وحشت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر خبر دادند؛ چرا که نام او هم کنار دیگر سرکردگان اسراییلی همچون «یوآف گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش اسراییل در لیست افرادی که ممکن است حکم بازداشت آنها صادر شود، دیده می‌شود.

بر همین اساس بنیامین نتانیاهو روز جمعه گذشته در واکنش به این تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری که بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری هم از آن حمایت و بر لزوم اقدام به اجرای آن تاکید کرده‌اند، در اظهاراتی وقیحانه گفت که «اسراییل هیچ تلاشی از سوی دادگاه لاهه را برای تضعیف حق اساسی در دفاع از خود نخواهد پذیرفت».

در صورتی که این حکم علیه سران رژیم صهیونیستی صادر شود، ۱۲۰ کشور عضو دادگاه لاهه ملزم هستند که افراد مذکور را در صورت ورود به خاک خود دستگیر کرده و آنها را به دادگاه لاهه تحویل دهند. در حال حاضر رژیم صهیونیستی در تلاش برای فرار از صدور این حکم بوده و متحدان آمریکایی و اروپایی خود را برای جلوگیری از صدور چنین حکمی تحت فشار قرار داده است.

در همین راستا نتانیاهو تماس‌های گسترده‌ای با شرکای غربی و آمریکایی خود برقرار کرده و از آنها می‌خواهد که جلوی صدور این حکم در دیوان بین المللی دادگستری را بگیرند. نکته قابل توجهی که در تصمیم دیوان بین المللی دادگستری برای صدور حکم بازداشت مقامات اسراییلی وجود دارد، این است که فارغ از صدور یا عدم صدور این حکم، صرف اتخاذ همین تصمیم در کنار سایر تحولات جهان و واکنش افکار عمومی به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیانگر یک بیداری بی‌سابقه در سطح جهانی است.

در سطح داخلی اسراییل نیز تنش‌ها و درگیری‌های زیادی میان سران سیاسی و نظامی این رژیم به ویژه در کابینه راست افراطی نتانیاهو وجود دارد و آنها نمی‌توانند تصمیم واحدی درباره پاسخ به پیشنهاد اخیر مصر در مذاکرات آتش‌بس غزه اتخاذ کنند و وزرای فاشیست کابینه اسراییل همچون بتسلئیل اسموتریچ، نتانیاهو را تهدید و اعلام کرده‌اند که پذیرش آتش بس به معنای شکست اسراییل و تسلیم شدن در برابر حماس است.

همچنین نتانیاهو برای فرار از عواقب شکست در عملیات طوفان الاقصی همچنان اصرار به ادامه جنگ فرسایشی غزه دارد و این در حالی است که ماندن اسرای اسراییلی در غزه فشار زیادی از جانب صهیونیست‌ها و به ویژه خانواده‌های این اسرا به نتانیاهو و کابینه او وارد می‌کند.

در سطح عربی هم شاهد تحرکاتی برای برقراری آتش بس در نوار غزه هستیم؛ جایی که عربستان سعودی روز گذشته میزبان نشست‌هایی با حضور شخصیت‌ها و مقامات کشورهای عربی با هدف تقویت تلاش‌ها و فشارها جهت پایان جنگ در غزه بوده است.

اما مهم‌ترین تحولی که این روزها در سایه ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سطح جهان مشاهده می‌شود، خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکاست. این جنبش دانشجویی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین که از دانشگاه‌های آمریکا آغاز شد، به مرور به دانشگاه‌های سراسر جهان کشیده شده و همه این حقایق نشان می‌دهد که جهان بعد از جنگ غزه دیگر مانند قبل از آن نیست و اسراییل دیگر آن «بت مقدس» نیست که هیچکس نتواند به آن آسیب برساند.

کد خبر 6092116

دیگر خبرها

  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • بعید است دفاعیات نتانیاهو به جلوگیری از حکم دیوان لاهه کمک کند | پیامدهای حکم لاهه برای نتانیاهو
  • (ویدئو) مهاجر مبتلا به سرطان برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیارد دلاری شد
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد