Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@03:19:49 GMT

آدامس‌ها به صورت قاچاقی وارد بازار می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۱۸۵۴۳

آدامس‌ها به صورت قاچاقی وارد بازار می‌شوند

کلیه آدامس‌های خارجی که به فراوانی در ویترین مغازه‌های سطح شهر عرض اندام می‌کنند، قاچاق هستند و فقط یک مورد که میزان واردات آن هم محدود است، مجوز رسمی برای واردات دارد.

ایسنا: قیمت آدامس‌های خارجی که همه آن‌ها به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود تا ۵۰ درصد افزایش یافته و نظارتی از سوی مسئولان در برخورد با عرضه و فروش آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شرایط پیش آمده در بازار محصولات غذایی خارجی که شاهد افزایش قیمت هستیم، محصولاتی همچون شکلات، کاکوئو و آدامس‌های وارداتی بازار آشفته‌تری دارند که نظارتی بر توزیع و عرضه آن‌ها وجود ندارد و مسئولان ذیربط هم وظیفه را از خود سلب کرده و توپ را به زمین مشتریان می‌اندازند و می‌گویند" کالای قاچاق نخرید"!
در مورد آدامس‌های قاچاق شرایط به گونه‌ای است که در مورد برخی برند‌ها شاهد افزایش ۵۰ درصدی قیمت هستیم؛ به طور مثال بسته آدامس با برند " فایو" که تا پیش از این ۸۰۰۰ تومان فروخته می‌شد اکنون به ۱۲ هزار تومان رسیده است.
در عین حال این محصولات وارداتی قاچاق که به راحتی در واحد‌های فروش، عرضه می‌شوند نه برچسب قیمتی دارند و نه نظارتی جهت جلوگیری از فروش و بازار این حوزه به حال خود رها شده است.
درباره بازار این محصول پر مصرف که با مشکل بهداشتی و قیمت مواجه است، رییس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات به ایسنا گفت: فقط یک مورد آدامس خارجی با برند " تریدنت" که میزان واردات آن محدود است، به صورت رسمی وارد می‌شود و سایر آدامس‌های وارداتی قاچاق به شمار می‌رود.
جمشید مغازه‌ای اظهار کرد: آدامس‌های تولید داخل افزایش قیمتی نداشته‌اند و افزایش قیمت آدامس صرفا مربوط به آدامس‌های خارجی است که به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شوند.
رییس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات در پاسخ به این‌که آدامس‌های وارداتی قاچاق معمولا از کف بازار ترکیه و امارات متحده عربی از طریق مسافری یا از مبادی غیررسمی به کشور وارد می‌شود، گفت: به جز یک مورد آدامس که برند آن هم مشخص است و به تعداد محدود مجوز واردات دارد، کلیه آدامس‌های وارداتی به کشور قاچاق هستند که باید نسبت به مقابله با عرضه و فروش آن‌ها اقدام شود.
با توجه به شرایطی که در بازار فروش محصولات وارداتی قاچاق پیش آمده که مشتریان خاص خود را نیز دارد، سوال اساسی این است که لزوما جایگاه نهاد‌های نظارتی کجاست؟ آیا صرفا با درخواست از مردم در راستای عدم خرید محصولات قاچاق که به راحتی در واحد‌های فروش عرضه می‌شوند، وظیفه از مسئولان سلب می‌شود و نباید در این خصوص اقدام جدی صورت گیرد؟ همچنین چرا محصولات خارجی بدون درج برچسب قیمت با ارقامی قابل تامل در کنار محصولات تولید داخل به فروش می‌رسند و هیچ دستگاه و نهادی خود را ملزم به برخورد جدی در این خصوص نمی‌بیند؟! لینک کوتاه خبر: farda.fr/003XC8

منبع: فردا

کلیدواژه: آدامس تقلب بازار واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد

عربستان احتمالاً قیمت رسمی فروش تمام درجات نفتی خود به آسیا را در ماه ژوئن تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش می‌دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، عربستان به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده نفت دنیا احتمالاً قیمت رسمی فروش تمام درجات نفتی خود به آسیا را در ماه ژوئن تا بالاترین رقم طی 5 ماه گذشته افزایش می‌دهد. قیمت رسمی فروش نست سبک عرب احتمالاً 70 تا 90 سنت افزایش یافته و به 3 دلار در هر بشکه  بالاتر از شاخص عمان/دبی می‌رسد که بالاترین رقم از ماه ژانویه است.
اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شداحتمال افزایش قیمت نفت خام عربستان برای بازار آسیا

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی شده روایس آغاز کرده و صادرات درجات متوسط ترش نفت را کاهش داده است.
تغییر در مواد خام اولیه پالایشگاه ادنوک باعث شده صادرات نفت خام موربان در آوریل به رکورد 1.65 میلیون بشکه در روز برسد که قیمت نفت خام ترش سبک را پایین آورده است.
عرضه بالای نفت خام سبک و حاشیه‌های پایین سوددهی نفتا احتمالاً افزایش قیمت نفت فوق سبک عرب را بین 30 تا 50 سنت در ماه ژوئن نگه می‌دارد. قیمت‌های رسمی فروش نفت عربستان معمولاً پنجم هر ماه منتشر شده و قیمت گذاری نفت ایران، کویت و عراق را مشخص می‌کند، یعنی حدود 9 میلیون بشکه در روز فروش نفت به آسیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
شرکت نفت آرامکوی عربستان قیمت‌ نفت را بر اساس توصیه مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود طی ماه‌های گذشته، بر اساس سوددهی و قیمت محصولات تعیین می‌کند.
انتهای پیام/59

دیگر خبرها

  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • ۵۰۰بوکس سیگار قاچاق در اردبیل کشف شد/جریمه ۴ میلیارد ریالی قاچاقی
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • کشف سیگار خارجی قاچاق در مراغه
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در مهران