Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@05:19:04 GMT

بيمارستان اسلام آبادغرب مقاوم سازي مي شود

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۱۹۳۱۱

بيمارستان اسلام آبادغرب مقاوم سازي مي شود

خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - معاون هماهنگي امور عمراني استانداري کرمانشاه در خصوص نتايج تحقيقات بيمارستان اسلام آبادغرب گفت: نتيجه نهايي اين است که بيمارستان نياز به مقاوم سازي دارد چرا که بخش عمده تاسيسات آن همچنان سالم مانده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مهرداد سالاري روز چهارشنبه در کارگروه شوراي فني که در استانداري برگزار شد؛ نتيجه کار را مقاوم سازي بيمارستان براساس آخرين ويرايش آيين نامه 2800 زير نظر شوراي فني اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او تاکيد کرد که هزينه تخريب بيمارستان از هزينه مقاوم سازي آن بيشتر است.
سالاري ادامه داد: بيمارستان اسلام آبادغرب چون از طريق قضايي نيز بررسي مي شود دادسراي اسلام آبادغرب بررسي آن را به يک گروه کارشناس 9 نفره واگذار کرده است که اين کارشناسان براساس اطلاعات اوليه ناقصي که داشتند نظرشان تخريب بيمارستان بود.
وي افزود: در نتيجه تحقيقات قصور طراح و سازنده بيمارستان نيز مشخص شده است.
او با بيان اينکه شوراي فني استان فقط نظر مشورتي دارد، افزود: با اين وجود مسئوليت شرکت مجري نيز ساقط نمي شود و کماکان بر عهده وزارت راه و شهرسازي است.
سالاري در خصوص وضعيت مسکن مهر سرپل ذهاب نيز گفت: نتيجه تحقيقات نشان دهنده وجود ايراد طراحي و نيز کار شدن ديوارهاي تيغه اي خارج از اسکلت ساختمان است و پيمانکار نيز در مواردي از ساخت پروژه قصور دارد.
او افزود: در اين پروژه با يک شرکت فاقد صلاحيت مشاوره انجام شده است.
معاون عمراني استانداري کرمانشاه همچنين در خصوص مسکن مهر اسلام آباد غرب گفت: همه مشکلات مسکن مهر سرپل ذهاب به اضافه پر شدن بخش سازه اي با نخاله هاي ساختماني وجود داشته است.
او بيان داشت که با وجود حضور نظام مهندسي، راه و شهرسازي ، پيمانکار و نظارت عاليه استان ، عناصر سازه اي با نخاله هاي ساختماني نظير يونوليت و آجر خرده پر شده است.
سالاري در پايان گفت: براي برخورد قانوني بدون اغماض در ابتدا رودربايستي هايي وجود داشت که الان رفع شده است.
در اين جلسه دبيرخانه شوراي فني استانداري کرمانشاه اعلام کرد که نماي بيمارستان اسلام آبادغرب از مصالح شکننده انتخاب شده در حالي که بايد از مصالح انعطاف پذير استفاده مي شد.
اين گزارش ضعف اجراي بتن را دومين مشکل بيمارستان دانست و اضافه کرد: مقاومت بتن در طبقات دوم و سوم بيمارستان کمتر از ملات ماسه و سيمان است.
طراحي خارج از قاب ديگر مشکل بيمارستان عنوان شد.
بنا به اعلام دبيرخانه شوراي فني استانداري کرمانشاه نگراني هايي از بابت ترک خوردگي هاي سقف بيمارستان وجود دارد که به اين منظور 62 نمونه مغزي گيري از سقف انجام شده که در اين بين فقط پنج نمونه استاندارد آيين نامه بتن ايران را رعايت کرده بودند و 13 نمونه نيز مقاومت نزديک به ملات ماسه و سيمان را نشان داده اند.
بيمارستان تازه ساز اسلام آبادغرب و بيمارستان سرپل ذهاب و مسکن مهر اين 2 شهرستان در زلزله 7.3 ريشتري 21 آبان سال گذشته خسارت زيادي ديد.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان در 11 کيلومتري بخش ازگله و 32 کيلومتري شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
اين زلزله به 10 شهرستان و يک هزار و 930 روستاي استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزيابي بنياد مسکن انقلاب اسلامي حدود 100 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي آسيب کلي و جزئي ديده اند.
7457/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۹۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن

سجاد امینی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در مراسم واگذاری ۱۱ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان در فرمانداری قصرشیرین، گفت : به منظور ساخت مسکن ملی به متقاضیان تایید شده، ۸۰۰ هکتار زمین سال گذشته آماده سازی شد و واگذاری زمین برای ساخت به ۳۵ هزار خانوار آغاز شده و از این حیث کرمانشاه در بین استان‌های کشور رتبه نهم را دارد.

وی با بیان اینکه از تعداد چهار میلیون ساخت مسکن توسط دولت سیزدهم، سهمیه استان کرمانشاه یک چهارم معادل ۱۱۹ هزار و ۸۵۰ نفر بوده است، اظهار کرد: همچنین در زمینه واگذاری مسکن در قالب طرح جوانی جمعیت استان کرمانشاه در رتبه چهارم قرار دارد.

فرماندار قصرشیرین در این جلسه گفت: از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی مسکن در طرح ملی نهضت مسکن این شهرستان ۶۵۳ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند که به همه آنها زمین و تسهیلات مالی برای احداث خانه واگذار می‌شود.

محمد نجفی افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان درخواست ۲ هزار و ۳۱۰ نفر به دلیل نداشتن شرایط لازم رد و ۴۶۰ نفر نیز انصراف دادند که به همین منظور نقشه تفکیکی ۳۶ هکتار مورد نظر توسط مشاور بنیاد مسکن تهیه شده و روند تسطیح و واگذاری زمین برای ساخت خانه متقاضیان قصرشیرین در دست اقدام است.

وی گفت: ۵۲ نفر در طرح جوانی جمعیت این شهرستان ثبت نام کردند که امروز ۱۱ مورد زمین به متقاضیان واگذار شد و سند تک برگ ۱۵ نفر از این متقاضیان در دست اقدام است که به زودی تحویل آنها می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • عملکرد برتر بانک مسکن در میان بانک‌های کردستان
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه