Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار رشت ‌با تأکید بر ‌اینکه ۵ هزار هکتار اراضی شالیکاری شهرستان رشت آماده اجرای طرح تجهیز هستند گفت: جهاد کشاورزی گیلان روند تجهیز و نوسازی اراضی مذکور را سرعت ببخشد. ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ محمد احمدی عصر امروز در جلسه شورای کشاورزی در رشت اظهار داشت: 5 هزار هکتار از اراضی شالیکاری شهرستان رشت آماده اجرای طرح تجهیز و نوسازی مزارع هستند و انتظار داریم جهاد کشاورزی گیلان روند اجرای طرح را کمی سرعت ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار رشت به آمار اجرای طرح تجهیز اراضی شهرستان رشت تا قبل از سال‌ 94 اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در آن تاریخ طرح تجهیز در حدود 10 هزار هکتار از اراضی و زمین‌های شالیزاری کل استان ‌انجام شده بود که سهم شهرستان رشت در آن مقطع زمانی حدود 3 هزار هکتار بود.

احمدی از اجرای طرح تجهیز 2 هزار هکتار از اراضی شالیکاری شهرستان رشت در سال گذشته خبر داد و افزود:‌ در حال حاضر نیز نزدیک به 5 هزار هکتار از اراضی شالیکاری شهرستان رشت آماده اجرای این طرح هستند که عملیاتی کردن آن به نگاه ویژه مسئولان جهاد کشاورزی استان نیاز دارد.

وی تبعیت از اصول تدوین شده برنامه ششم توسعه در حوزه کشاورزی را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت:‌ باید سیاست‌ها و فعالیت‌های خود در بخش‌ تولید محصولات کشاورزی را به نحوی به پیش ببریم که تا حد امکان به نتایج و اهداف مورد نظر در برنامه ششم توسعه دست پیدا کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت محور برنامه چهار توسعه را منابع محوری اعلام کرد و ابراز داشت:‌ با پایان برنامه چهارم محور امور و فعالیت‌ها در برنامه پنجم توسعه بیشتر روی بهره‌وری متمرکز شد و بر آن اساس تمام دستگاه‌ها سعی در افزایش عملکرد خود در این زمینه داشتند.

فرماندار رشت اولویت‌های تدوین شده در برنامه ششم توسعه را نیز برشمرد و عنوان کرد:‌ در این برنامه و راهبرد کلی،‌ جهت‌ و گرایش عمده فعالیت‌ها به سمت"‌ موضوع محوری"‌ تغییر رویه داده یعنی با طرح یک موضوع خاص مانند محیط ‌زیست مجموعه فعالیت‌ها به سمت آن سوق پیدا می‌کند.

احمدی از نگاه تخصصی‌تر برنامه ششم توسعه به مسائل در مقایسه با سایر برنامه‌ها سخن گفت و تصریح کرد:‌ به طور مثال در این برنامه برای پیگیری موضوعات مربوط به حوزه محیط زیست از بررسی گذرا خودداری شده و مسئله به شکل کاملاً تخصصی و عملیاتی مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی کشاورزی را به عنوان یک محور توسعه و توسعه کشاورزی را یکی از اهداف مهم برنامه ششم توسعه اعلام کرد و ابراز داشت:‌ توجه به تولید و توسعه محصولات کشاورزی بر اساس و مبتنی بر فناوری از جمله تفاوت‌های برنامه ششم توسعه با سایر برنامه‌ها در سال‌های گذشته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت از تولید 30 درصد محصولات کشاورزی و 27 درصد محصولات استراتژیک گیلان در حوزه شهرستان رشت سخن گفت و عنوان کرد: باید با تنظیم یک برنامه راهبردی،‌ منظم و دقیق برای افزایش سهم شهرستان رشت در حوزه کشاورزی تلاش کنیم.

احمدی افزایش سهم سرمایه‌گذاری از 5 درصد به 15 درصد در برنامه ششم را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت:‌ مطابق اهداف تعیین شده در برنامه ششم در بخش پرداخت تسهیلات پرداختی به حوزه کشاورزی از سوی بانک‌ها در یک بازه زمانی 5 ساله باید از 10 درصد به 15 درصد برسیم.

فرماندار رشت با بیان اینکه در بحث میزان کل تولیدات محصولات کشاورزی در استان گیلان باید به رقم سالانه 30 میلیون تن برسیم اظهار داشت:‌ طبق برنامه ششم توسعه علاوه بر افزایش میزان کل تولیدات کشاورزی باید 500 هزار فرصت شغلی در این حوزه فراهم و ایجاد شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت افزایش سهم شهرستان رشت در تمام شاخص‌های بیان شده در برنامه ششم توسعه را ضروری اعلام کرد و افزود:‌ انتظار داریم تمام دستگاه‌های مربوطه به ویژه در حوزه شهرستان رشت برای تحقق این اهداف عالیه برنامه‌های خوبی را اجرایی کنند.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۹۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند

مجید زارع بیدکی رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد و اشکذر و زارچ گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری کلیه بهره برداران ۱۰۰ درصد از چاه‌های کشاورزی و ۹۸ درصد از چاه‌های صنعتی شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

وی افزود: همچنین با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۷ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و ۲۹ حلقه چاه غیر مجاز که تعدادی از آن‌ها مربوط به چاه‌های شناسایی شده سال‌های گذشته بوده است، پر و مسدود شدند که این امر صرفه جویی ۲۹۴ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴۸ مورد اقدام حفاظتی از سوی ابن اداره انجام شده است، گفت: ۴ دستگاه حفاری و ادوات غیر مجاز نیز در این مدت توقیف شدند. 

وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 

 رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ یزد بیان کرد: ۲۸ کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی و صنعتی در سطح شهرستان نیز با پیگیری این اداره رفع عیب شدند. 

زارع بیدکی در پایان با بیان اینکه در این مدت ۴۵ مورد تمدید پروانه بهره برداری صورت گرفته است، ابراز کرد: ۱۵۱ مورد مجوز مربوط به بهره برداری از منابع آبی نیز صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه